تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816959755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی دلالان ارزی در دامنه محدود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه دنیای اقتصاد: روز یکشنبه، دلار به آستانه سطح مقاومتی3 هزار و 550 تومان نزدیک شد. در دومین روز هفته، شاخص ارزی با 8 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 543 تومان رسید تا تنها 7 تومان با میانه کانال فاصله داشته باشد.

به گفته برخی فعالان، افزایش نرخ حواله درهم و بالا بودن ارزش دلار در منطقه هرات افغانستان دو عاملی بودند که قیمت این ارز را در بازار داخلی در مسیر افزایشی قرار دادند.

در مقابل،گروه دیگری در بازار، تغییرات قیمت دلار را به نوسان‌گیری معامله‌گران در دامنه محدود نسبت دادند. این دسته اعتقاد دارند، شماری از معامله‌گران در آستانه قیمت 3 هزار و 545 تومان با فروش نقدی یا کاغذی دلار، قیمت را در مسیر کاهشی قرار می‌دهند؛ در این وضعیت، آنها با افت دلار به محدوده پایین تر و رسیدن آن به محدوده 3 هزار و 530 تومان خریدهای ارزی خود را افزایشی داده و بار دیگر قیمت را تا میانه کانال بالا می‌آورند.

به گفته برخی فعالان، این دسته از معامله‌گران از اوایل مرداد ماه از روش مذکور برای کسب سود استفاده کرده‌اند. همسو با افزایش قیمت دلار، روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر رشد قرار گرفت و با 2 هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 107 هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که احتیاط معامله‌گران در بازار نسبتا مشهود بود و کاهش معاملات یکی از نمودهای بیرونی این احتیاط بود.

بازگشت یا عبور؟

روز یکشنبه، دلار به سطح مقاومتی 3 هزار و 550 تومان نزدیک شد. در دومین روز هفته، شاخص ارزی معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 537 تومان آغاز کرد که افزایشی 2 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز، شاخص ارزی در انتهای محدوده 3 هزار و 530 تومان و ابتدای محدوده 3 هزار و 540 تومان نوسانات خود را انجام داد و به نظر می‌رسید که فشار کاهشی چندانی در بازار وجود ندارد. در چنین شرایطی، دلار نهایتا با قیمت 3 هزار و 543 تومان به کار خود پایان داد، رقمی که 8 تومان بالاتر از روز شنبه بود. اکنون با ورود دلار به محدوده 3 هزار و 540 تومان بازار بار دیگر در مواجهه با این سوال قرار گرفته است که آیا قیمت به میانه کانال خواهد رسید یا مسیر کاهشی را برای حرکت انتخاب خواهد کرد.

 برخی فعالان، نوسانات نرخ حواله درهم در روزهای آینده و میزان عرضه بازارساز را از مهم‌ترین عواملی دانستند که در تعیین جهت قیمت نقش خواهد داشت. به گفته فعالان، بازارساز در ماه‌های آخر به‌خوبی نوسانات بازار را مدیریت کرده است، ولی باید دید که در صورت افزایش تقاضا در برابر رشد قیمت نیز مقاومت خواهد کرد یا همچنان مدیریت نوسانات را در اولویت قرار خواهد داد و روند قیمت بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین خواهد شد. افزایش یا کاهش نرخ حواله درهم دیگر عاملی است که می‌تواند قیمت ارز در بازار داخلی را جابه جا کند.

این در شرایطی است که از تاریخ 5مردادماه، دلار در دامنه 3هزار و 530تومان تا 3 هزار و 545 تومان نوسان کرده است و هرگز به جز مقاطع زمانی کوتاهی نتوانسته است که از این بازه قیمت خارج شود. به گفته فعالان، معامله‌گران در 2 هفته گذشته سعی کرده‌اند در این دامنه محدود با خرید ارز در کف و فروش آن در سقف کسب سود کنند. حال باید دید، این روند یاد شده در روزهای آینده قطع خواهد شد یا ادامه خواهد یافت؟





۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن