تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806419647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين شهرك گلخانه‌اي كشور در آستانه تعطيلي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اولين شهرك گلخانه‌اي كشور در آستانه تعطيلي
بزرگ‌ترين و اولين شهرك گلخانه‌اي كشور كه در شهر جديد هشتگرد قرار دارد، اين روزها به دليل بي‌توجهي مسئولان در تأمين آب اين شهرك حال و روز خوبي ندارد و به زودي شاهد نابودي اين شهرك كه ده‌ها ميليارد در آن سرمايه‌گذاري انجام گرفته است، خواهيم بود.
نویسنده : بهناز قاسمی 


بزرگ‌ترين و اولين شهرك گلخانه‌اي كشور كه در شهر جديد هشتگرد قرار دارد، اين روزها به دليل بي‌توجهي مسئولان در تأمين آب اين شهرك حال و روز خوبي ندارد و به زودي شاهد نابودي اين شهرك كه ده‌ها ميليارد در آن سرمايه‌گذاري انجام گرفته است، خواهيم بود.
انتقال كشت خيار، گوجه و صيفي‌جات از سطح مزرعه به گلخانه‌ها به منظور كاهش مصرف اب و افزايش توليد و توسعه گلخانه يكي از  شعارهاي وزير جهاد كشاورزي دولت تدبير بوده و است. محمود حجتي در مراسم افتتاح پروژه‌هاي گلخانه‌اي در دولت تدبير گلخانه‌ها را از اولويت‌هاي مهم در برنامه سياست دولت دانسته و اعلام كرده كه دولت مصمم است از چنين طرح‌هايي حمايت نمايد. به طوري كه در ارديبهشت ماه امسال نيز كلنگ بزرگ‌ترين پروژه گلخانه‌هاي هيدروپونيك (بدون خاك )كشور به مساحت 750 هكتار در استان كرمان با فرمان رئيس‌جمهور توسط وزير جهاد كشاورزي به زمين زده شد. حجتي در مراسم كلنگ‌زني اين پروژه به طور مفصل از مزاياي كشت گلخانه‌اي و برنامه‌هاي اين وزارتخانه در توسعه گلخانه‌ها در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي سخن گفت. . .
اين درحالي است كه اين وزارتخانه به رغم شعار‌هاي فراوان و درخواست تخصيص بودجه از هيئت وزيران به منظور ساخت و توسعه گلخانه‌ها، اكنون نسبت به مشكلات برخي از اين گلخانه‌ها در كشور بي‌توجه بوده و با پاسكاري به ساير سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از كمك و حمايت خود‌داري مي‌كند. نمونه اين ادعا به تعطيلي كشيده شدن اولين و بزرگ‌ترين شهرك گلخانه‌اي در هشتگرد است كه به دليل بي‌توجهي مسئولان استان و صد البته معاونت باغباني وزارت جهادكشاورزي در آستانه تعطيلي قرار گرفته است.
شهرك گلخانه‌اي هشتگرد در اواخر دولت هشتم به منظور اشتغال مهندسان كشاورزي با تلاش حجتي وزير وقت دولت اصلاحات احداث شد و زمينه اشتغال هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و تمام وقت و چندين هزار نفر به طور غيرمستقيم را فراهم كرد. دراين شهرك ۵۰ واحد توليدي مشغول به كار هستند.
در دولت‌هاي نهم و دهم با وجودي كه شهرك گلخانه‌اي كشور با مشكل آب مواجه شد اما مديران دولت نهم و دهم براي صيانت از اشتغال در جلسه كارگروه اشتغال استان وام‌‌هاي واحدهاي توليدي را استعمال كردند تا واحدهاي توليدي در شهرك گلخانه‌اي بتوانند با مشكل كم‌آبي مقابله کرده و به توليد ادامه دهند.
با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد ده‌ها جلسه براي حل مشكل آب شهرك گلخانه‌اي هشتگرد برگزار شد كه اين جلسات تبديل به برجامي شد كه شهرك گلخانه‌اي و واحدهاي توليدي را به سمت تعطيلي و بيكار شدن مهندسان و صدها كارگر مستقيم و غيرمستقيم هدايت كرد.
حال اين سؤال مطرح مي‌شود كه چرا در دولتي كه رياست جمهوري در جلسه گردهمايي استانداران، وظيفه اول دولت را ايجاد اشتغال معرفي مي‌كند، نمايندگان دولت در استان البرز هيچ اقدامي براي صيانت از اشتغال نكرده‌اند.

حجتي: مگر وزارتخانه من آب دارد
اخيرا حجتي در جريان بازديد از يك مزرعه در استان قزوين وقتي با تعدادي از توليدكنندگان شهرك گلخانه‌اي هشتگرد روبه‌رو مي‌شود و توليدكنندگان شهرك از وي براي حل مشكل بي‌آبي شهرك كمك مي‌خواهند، مي‌گويد: مگر وزارتخانه من آب دارد كه از من كمك مي‌خواهيد! جالب است وزير جهاد كشاورزي به جاي آنكه با حل مشكل واحدهاي توليدي گلخانه‌اي در كشور، توليد را در ايران جست‌وجو كند، براي توليد محصولات گلخانه‌اي با فرانسه و كشورهاي خارجي قرارداد مي‌بندد كه اين امر در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» معرفي شده، جاي بسي سؤال و تعجب دارد يا اينكه به جاي حفظ و حمايت از گلخانه‌‌هايي كه سال‌هاست راه‌اندازي شده‌اند و ميليارد‌ها تومان در آنها سرمايه‌گذاري شده است، پروژه‌هاي گلخانه‌اي جديد را كلنگ‌زني مي‌كند و يكي از برنامه‌هاي دولت تدبير را توسعه گلخانه‌ها عنوان مي‌كند.
به گفته صاحبنظران، مديران تدبير و اميد بايد افق ديد خود را بازتر كنند زيرا برخلاف نظر آنها هم در كشور مدير داريم و هم اينكه ظرفيت‌‌هاي توليد داخل براي توليد بسيار بالاست، منتها دولتي‌ها ترجيح مي‌دهند توليد داخل را حمايت نكرده و توليد محصول گوجه‌فرنگي گلخانه‌اي را از فرانسوي‌ها طلب كنند.
چون امنيت غذايي يك كشور در گرو همت و حمايت مديران و مردم آن كشور از توليد داخل است بدين ترتيب از مسئولان انتظار مي‌رود به جاي آنكه توليد را در خارج از كشور جست‌وجو كنند و از طريق واردات امنيت غذايي كشور را به خطر بيندازند، با حمايت از توليدكننده داخلي هم اشتغال و هم اينكه توليد را افزايش دهند.

  اتهام قاچاق آب در شهرك گلخانه‌اي هشتگرد
حسين اميري، عضو هيئت مديره شهرك گلخانه‌اي شهر جديد هشتگرد درگفت و گو با «جوان» با اشاره به مشكلات اين شهرك مي‌گويد: مشكلات اين شهرك گلخانه‌اي با ساخت مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد آغاز شد اما در دو سال اخير به اوج خود رسيده است. وي مي‌افزايد: ۴۵ روز است كه به دستور فرماندار ساوجبلاغ، سازمان آبفاي منطقه از ارائه آب به بزرگ‌ترين شهرك گلخانه‌اي كشور خودداري كرده و حتي آب خوردن هم در اين شهرك گلخانه‌اي پيدا نمي‌شود و عن قريب است كه شهرك با ده‌ها ميليارد تومان سرمايه‌گذاري انجام شده نابود شود.
وي مي‌افزايد: جالب‌تر آنكه وقتي توليدكنندگان دلسوز آب خريداري مي‌كنند، مسئولان ساوجبلاغ به اين بهانه كه چرا آب قاچاق مي‌كنيد، مانع از ورود آب به شهرك گلخانه‌اي هشتگرد مي‌‌شوند، بدين ترتيب به زودي در بزرگ‌ترين شهرك گلخانه‌اي كشور به دليل بي‌تدبيري دولت تدبير و اميد بسته مي‌شود. وي تأكيد مي‌كند: در حالي مسئولان استان از خدمات آبرساني خودداري مي‌كنند كه توليد‌كنندگان اين شهرك از دارندگان چاه‌هاي غير مجاز آب خريداري مي‌كنند و حداقل سالي ۳۰ ميليون تومان هر واحد هزينه آب مي‌پردازد. البته به شرطي كه مسئولان اجازه ورود تانكرها به شهرك را بدهند و توليد‌كنندگان را به قاچاق آب محكوم نكنند.
اين عضو هيئت مديره از طرح شكايت در فرمانداري، معاونت باغباني وزارت جهاد، وزارت جهاد كشاورزي، دفتر وزارتي و... خبر داد و گفت: متأسفانه از هيچ كدام از سازمان‌ها پاسخ درستي نگرفتيم.  اميري تنها راه نجات اين شهرك را صدور مجوز احداث چاه مي‌داند تا سرمايه حداقل ۵۰ ميليارد توماني اين شهرك نابود نشود.  گفته مي‌شود وزارت جهاد كشاورزي به دنبال تعطيلي اين شهرك گلخانه‌اي است و پروژه جديدي به جاي گلخانه تعريف شده است.
البته تلاش خبرنگار «جوان» براي ارتباط با مسئولان مربوطه و پرسش از دليل عدم حمايت وزارت جهاد از توليد‌كنندگان اين شهرك تا لحظه تنظيم گزارش بي‌نتيجه ماند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن