تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجيد مجيدي خادم امام رضا(ع) شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجيد مجيدي خادم امام رضا(ع) شد
وزير ارشاد: 3 تا 4هزار مخاطب شهرستانی جشنواره امام رضا(ع) نشانه مردمی‌شدن آن است / چهاردهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با تجليل از خادمان برگزيده فرهنگ رضوي شامل چهار نويسنده در بخش ملي و هشت خادم برگزيده از كشورهاي انگلستان، اندونزي، لبنان، پاكستان، آذربايجان، سنگال، بلژيك و عراق به كار خود پايان داد.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


چهاردهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با تجليل از خادمان برگزيده فرهنگ رضوي شامل چهار نويسنده در بخش ملي و هشت خادم برگزيده از كشورهاي انگلستان، اندونزي، لبنان، پاكستان، آذربايجان، سنگال، بلژيك و عراق به كار خود پايان داد.
آيين اختتاميه چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونانش، استاندار خراسان رضوي و جمعي از علما و فضلاي حوزه علميه و مهماناني از 30 كشور جهان، (شنبه 23مرداد) در مشهد مقدس برگزار شد. در بخشي از اين مراسم، از خادمان برگزيده فرهنگ رضوي به شرح زير در بخش داخلي تجليل به عمل آمد:

ـ آيت‌الله عليرضا اعرافي، رئيس جامعه المصطفي العالميه و رئيس حوزه‌هاي علميه كشور به دليل كمك به گسترش جشنواره امام رضا(ع) در بسياري از نقاط جهان، ‌ظرفيت‌سازي براي تكميل و تدوين و نظارت بر تأليف دانشنامه امام رضا(ع)
ـ حجت‌الاسلام والمسلمين جواد محدثي، پژوهشگر و محقق، به دليل تأليف و ترجمه دهها كتاب و مقاله در عرصه فرهنگ رضوي
ـ‌ حجت‌الاسلام والمسلمين حميدرضا شهرياري، مدير مؤسسه تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي نور به دليل توليد آثار ديجيتالي و نرم‌افزارهاي مرتبط در عرصه فرهنگ رضوي
ـ‌ مجيد مجيدي، نويسنده و كارگردان، به دليل كارگرداني و توليد آثار فاخر و ماندگار رضاي رضوان
ـ سيدضياء هاشمي، معاون فرهنگي وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري به دليل نهادسازي در دانشگاه‌ها با اجراي طرح نهضت رضوي
ـ‌ جواد نعيمي، نويسنده كودك و نوجوان به دليل توليد دهها اثر براي كودك و نوجوان در عرصه فرهنگ رضوي
ـ سيدجلال درخشه، محقق و مدرس دانشگاه به دليل سردبيري فصلنامه فرهنگ رضوي
ـ مصطفي بهارلويي، دبير انجمن اسلامي اصناف و بازاريان كشور به دليل تأثيرگذاري در نهادينه‌سازي جشن‌هاي دهه كرامت با مشاركت گسترده مردمي اصناف و بازاريان
ـ بزرگ عالم‌زاده، نويسنده، محقق و پژوهشگر به دليل تأليف آثار متعدد در حوزه فرهنگ رضوي. وي در اواخر ماه شوال به رحمت ايزدي پيوست.
ـ‌ غلامرضا صنعتگر، خواننده به دليل توليد آثار هنري و آوايي رضوي
 همچنين در بخش بين‌المللي هشت  چهره از سه قاره جهان به شرح زير تجليل شدند:
ـ‌ اصغر علي مولادينا از انگلستان. وي رئيس كنفدراسيون خوجه‌هاي شيعه اثني‌عشري و مؤسس مراكز ديني و فرهنگي متعدد به نام امام رضا(ع) است.
ـ مفتاح فوزي رحمت از اندونزي. وي عضو برجسته اتحاديه ناشران جهان اسلام و مؤلف كتاب‌هاي هجرت حضرت معصومه (س) و زيارت امام رضا(ع)‌ است.
ـ ليلا سوراني از لبنان. وي مؤلف كتاب جامع ابعاد زندگاني امام‌رضا(ع)‌ است.
ـ شيخ محمد امين از پاكستان. وي ناشر چندين عنوان كتاب با موضوع ابعاد زندگاني امام رضا(ع) است.
ـ نورالدين دارآفرين از آذربايجان، وي مؤلف آثار منظوم با موضوع فرهنگ رضوي است.
ـ حجت‌الاسلام محمد ماني از سنگال. وي مؤسس مركز اسلامي امام رضا(ع) در سنگال است.
ـ حجت‌الاسلام سيدحميد حسيني از عراق. وي رئيس اتحاديه راديو تلويزيون‌هاي اسلامي عراق و مؤسس مركز فرهنگي مذهبي امام رضا(ع) است.
ـ حجت‌الاسلام مصطفي بوعزيز از بلژيك. وي مدير و امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در بروكسل است.
   
فرهنگ رضوي گره‌هاي كور را باز و مشكلات لاينحل جامعه را برطرف مي‌كند
سيد جواد جعفري در مراسم اختتاميه چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با اشاره به اينكه در آيه 32 سوره حج براي اهل تقوا نشانه‌هايي ذكر شده است كه يكي از آنها تعظيم و بزرگداشت شعائر الهي است، گفت: برپايي جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) يكي از مصاديق تام و تمام عمل به اين آيه شريفه و شور و نشاط تسكين‌ناپذير مردم در بزرگداشت دهه كرامت است. وي اين جشنواره را نمايشگاهي از حضور اقشار مختلف مردم و احساسات پاك عنوان كرد و افزود: اين احساسات هركدام روايتي حيرت‌آور است و اگر روزي مستند شود، كتابي قطور از روايت‌هاي واقعي و حادث شده را در برمي‌گيرد.
دبير چهاردهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) تصريح كرد: اين جشنواره روايت پيرمرد مؤمني است كه اندك اندوخته‌اش را نذر جشنواره مي‌كند و به گفته خودش اين تنها كاري است كه از عهده‌اش برآمده است يا  روايت بانوي سالخورده 86 ساله‌اي است كه نوه‌هايش او را تشويق مي‌كنند تا در رقابت‌هاي علمي و فرهنگي جشنواره شركت كند. جعفري با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه فرهنگ عامل دستيابي آرمان اصلي ملت ايران كه رسيدن به جامعه‌اي رشيد، موحد، پرنشاط، داراي توكل و برخوردار از روح ايثار و گذشت است، گفت: در همين راستا، با دستور مستقيم وزير، تشكيل اتاق فكر در كنار هريك از برنامه‌هاي موضوعي جشنواره صادر شده است تا اثربخشي اين رويداد بيش از پيش تضمين شود.
وي با بيان اينكه بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) براي آسيب‌شناسي برنامه‌هاي موضوعي جشنواره واكاوي اساسي و همراهي عاشقانه 360 ساختار حقوقي اعم از دولتي، غيردولتي و مردمي را تشكيل داده‌ايم، افزود: خادمان فرهنگ رضوي اين دوره از جشنواره اعم از گستره ملي و بين‌المللي خادمان‌ فرهنگ‌رضوي ادوار از قاره اروپا، آفريقا و امريكا كه در اين مجلس حضور دارند به سهم خود به پويايي جشنواره رونق مضاعف بخشيدند.
   
ارتقاي بخش بين‌الملل در چهاردهمين جشنواره امام رضا(ع) ستودني است
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه چهاردهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در سالن صباي صداوسيماي خراسان رضوي با اشاره به اينكه امام رضا(ع) پاره تن پيامبر(ص) است و حرم مطهر او مركز زيارت شيفتگان قدسي آن حضرت است، اظهار داشت: حرم مطهر امام رضا(ع)‌ مركز عاشقان اين امام رئوف است و پيمان ياران او همواره پايدار مي‌ماند. جنتي، جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)‌ را چكيده و عصاره معارف رضوي دانست و متذكر شد: اين جشنواره بزرگ‌ترين مسابقه و رقابت فرهنگي و هنري در جهان محسوب مي‌شود كه تأثير و نفوذ آن در 77 كشور و 2هزار و 400 نقطه جهان ديده مي‌شود. وي با اشاره به اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنار برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي فيلم، تئاتر و موسيقي اهتمام جدي در برگزاري جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) دارد، اضافه كرد: چهاردهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع)‌ با محوريت توليد شعر و فيلم در حالي به كار خود پايان مي‌دهد كه امسال در جشنواره فيلم رضوي بيش از 600 اثر و در جشنواره شعر رضوي 10 هزار قطعه شعر به رقابت پرداختند.

اين مسئول با تأكيد براينكه اين جشنواره كاملاً مردمي برگزار شده است، يادآور شد: اين رويداد مهم فرهنگي در شهرستان‌هاي كشور بيش از 3 تا 4 هزار مخاطب داشت كه اين امر نمونه‌اي از مردمي برگزار شدن آن است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه امسال جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع)‌ با همكاري جامعه‌‌المصطفي مجمع جهاني اهل بيت(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي موفق شد بخش بين‌الملل خود را نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر برگزار كند، بيان كرد: در سال گذشته مجمع جهاني خادمان قاره امريكا تشكيل شد و امسال نيز در كنار تشكيل دو مجمع جهاني خادمان اروپا و آسيا مجمع خادمان رضوي نيز تشكيل مي‌شود. جنتي در پايان جشنواره امام رضا(ع) را از جمله برنامه‌هاي مكمل آستان قدس رضوي برشمرد و تشريح كرد: ترويج فرهنگ رضوي با ابعاد گسترده از جمله اهداف مهم اين جشنواره محسوب مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن