تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806784324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز‌های ایرانی 2 برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان - فریبا نهاوندی: آن‌طور که وزیر راه به تازگی اعلام کرده، بعد از موفقیت‌هایی که دولت در حوزه سیاست خارجی به دست آورده، میزان پرواز‌ها در ایران تا بیش از دو برابر افزایش داشته است.

با وجود اینکه در ماه‌های اخیر دلواپسان تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را بی حاصل نشان دهند و به ویژه موانع برای نوسازی ناوگان هوایی را برجسته کرده اند، اما در حوزه حمل و نقل هوایی در این مدت موفقیت‌هایی به دست آمده که با ورود هواپیما‌های جدید به ناوگان هوایی کشور تکمیل می‌شود. در حوزه حمل و نقل هوایی دولت چند کارویژه اصلی را دنبال کرده است.

 نوسازی ناوگان هوایی، افزایش کریدور‌های هوایی و همچنین افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی از جمله این کارویژه‌ها بوده است. در زمان تحریم و در دهه‌های گذشته بسیاری از پرواز‌های ایرانی به پایتخت‌ها و شهرهای مهم دیگر کشور‌ها لغو شد. در یکی دو سال اخیر با اتخاذ سیاست تنش زدایی در سطح بین المللی شاهد این بودیم که تعدادی از این پرواز‌ها از سر گرفته شد.

بر این اساس است که میزان پرواز‌ها در ایران افزایش یافته، چنانکه به تازگی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بعد از موفقیت در حوزه سیاست های خارجی میزان پروازها از ۵۰۰ به ۱۰۸۵ پرواز در آسمان ایران رسیده، گفته است: با سیاست‌های اتخاذ شده در حال به دست آوردن نقش منطقه‌ای خود هستیم.

عباس آخوندی با بیان اینکه ایران امن‌ترین و ارزان‌ترین دالان هوایی است و قرار بود زمانی به قطب هوایی منطقه تبدیل شود، اظهار کرده است: با تلاش هایی که در سیاست‌های خارجی داشتیم اتفاقات مبارکی در شقوق هوایی، دریایی و جاده‌ای افتاده است که امیدواریم منجر به بازپس‌گیری سهم اقتصادی ایران در منطقه شود.

 او با بیان اینکه امروز بیش از ۱۷ لاینر مستقیم در آبهای گرم بنادر ایران پهلو می‌گیرند، تصریح کرده است: در حال حاضر از طریق بنادر ایران کالاهای آسیای میانه حمل‌و‌نقل می‌شود، در حالی که در گذشته این گونه نبود. آخوندی با تاکید بر اینکه کریدور بندر امام به مرز بازرگان باید بتواند یک نقش فراملی ایفا کند، افزوده است: از طریق این کریدور باید بتوانیم اروپا را از طریق ایران به جنوب متصل کنیم، چون با این اقدام ارزش افزوده فراوانی برای دو طرف کریدور ایجاد می شود. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است:‌ برای افزایش قدرت اقتصادی ایران و بازپس‌گیری سهم ایران از اقتصاد جهانی اول باید نگاه فراملی داشته باشیم و در حوزه سرمایه‌گذاری به بخش بین‌المللی آن توجه کنیم.

راهکاری برای فعال کردن فرودگاه‌های کوچک

یکی از راهکار‌هایی که در سال‌های اخیر برای رونق بخشی به حمل و نقل هوایی در دستور کار قرار گرفته فعال سازی فرودگاه‌هایی غیر فعال و غیر اقتصادی است. در کشور ۵۴ فرودگاه وجود دارد که تنها تعدادی از این فرودگاه‌ها اقتصادی هستند و مابقی آنها زیان ده محسوب می‌شوند. فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله فرودگاه‌های اقتصادی به شمار می‌روند که هنوز به سوددهی آن‌چنانی هم نرسیده اند.

در واقع ۹۰ درصد پروازها در ۱۵ فرودگاه انجام شده و ۱۰ درصد مابقی پروازها در ۳۹ فرودگاه دیگر انجام می گیرد که این فرودگاه‌ها شناخته می‌شوند و بار مالی برای دولت دارند. دولت اخیرا برای فعال‌سازی این فرودگاه‌ها سعی کرده است دو مساله یعنی کفایت مالی ایرلاین‌ها و فعال سازی فرودگاه‌های کوچک را با هم تلفیق کند، تا از این طریق دو مشکل حل شود. بحث کفایت مالی ایرلاین‌ها موضوعی است که در روزهای اخیر اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

 هر شرکت هواپیمایی باید ۱۰۰ میلیون دلار یا ۳۵۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه داشته باشند تا بتواند به صورت FULL AOC فعالیت کند. مقصود اسعد سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه ارقامی که برای کفایت سرمایه از سوی سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌‌ها اعلام شده منطقی نیست، کاهش سهم ایرلاین داخلی در پروازهای خارجی را یکی از معایب آن بر می‌‌شمارد و می‌گوید: «از آخوندی برای رسیدن به کفایت سرمایه مهلت خواسته‌ایم.»

واقعیت این است این کفایت سرمایه که به ظن برخی ایرلاین‌ها زیاد است می تواند آنها را از دور خارج کند و باعث شود ایرلاین‌های خارجی حمل و نقل هوایی ایران را در دست بگیرند. بر این اساس با یک شرط در موضوع کفایت مالی ایرلاین‌ها انعطاف نشان داده شده است. شورای عالی هواپیمایی در تازه‌ترین جلسه، تصمیماتی گرفته است که به نظر می‌رسد اجرای آن می‌تواند سهم زیادی در رونق فرودگاه‌های غیر فعال و غیر اقتصادی داشته باشد. به گزارش مهر، شورای عالی هواپیمایی مصوب کرده که برای فرودگاه‌های کوچک و غیرفعال، سرمایه گذارانی با سرمایه‌ای کم می توانند وارد صنعت حمل و نقل هوایی شوند. بر اساس این مصوبه، سرمایه گذاران می‌توانند با هواپیمایی با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر و با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان شرکت هواپیمایی تاسیس کنند و بین فرودگاه‌های کوچک پرواز داشته باشند.

شورای عالی هواپیمایی مصوب کرده که به این سرمایه گذاران مجوز تاسیس ایرلاین خواهد داد اما پروازهای آنها محدود به چند فرودگاه کوچک شود. براساس این گزارش، این تصمیم می‌تواند علاوه بر رونق شهرهای کوچک، یک مزیت را برای صنعت حمل و نقل هوایی و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کند تا آنها بتوانند علاوه بر کسب سود، موجب رونق این صنعت در شهرهای کوچک شوند.

 هر چند این موضوع می‌تواند همزمان به رونق بخشی به فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها کمک کند، اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی عنوان می‌کند: « امروز بیش از ۵۰ درصد سهم بازار پروازهای خارجی‌مان را شرکت‌های هواپیماهای داخلی خصوصی انجام می‌دهند، در نتیجه در صورت اجرای قوانین نرسیدن به حد نصاب تعیین‌شده کفایت مالی، این سهم در اختیار شرکت‌های هواپیمایی خارجی قرار می‌‌گیرد.» حال باید دید آیا وزارت راه به ایرلاین‌ها فرصت خواهد داد یا اینکه ضوابط جدید به کار گرفته می‌شود.





۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن