تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804488889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرفاوی:مهاجم تیز وسرمربی کند، برابر پرسپولیس


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: مرفاوی:مهاجم تیز وسرمربی کند، برابر پرسپولیس
عبدالصمد مرفاوی،مرد اول تیم فوتبال صبا است،مردی که روزی هدایت تیم فوتبال استقلال را در دربی بر عهده داشت،امروز به عنوان  ارزان ترین  سرمربی لیگ برتر هدایت صبا را برابر تیم فوتبال پرسپولیس بر عهده دارد.

به گزارش "ورزش سه"، فصل اول حضور مرفاوی در فوتبال ایران به تابستان 1364 بر میگردد،جایی که نام عبدالصمد مرفاوی ،همه را به یاد دیگر "مرفاوی"فوتبال ایران ادناخت ،بازیکنی با سن بالاتر از صمد که رحمان نام داشت.برادر بزرگتر صمد در تیم سعد آباد بازی میکرد وخیلی زود از فوتبال ایران دل برید وبه کشور سوئد کوچ کرد.
*مردی از دارایی
در سال 1365 تیم دارایی یک تیم متوسط در فوتبال تهران بود که در آن بازیکنانی جوان بازی میکردند،مرفاوی که در سال 64 باتیمش همگروه پرسپولیس در لیگ 2 گروهی نبود،در مسابقات 1365 که از 17 اسفند 64 آغاز شد برابر پرسپولیس ایستاد،30 سال قبل،بازی 2 تیم را پرسپولیس 2-0 برد ومرفاوی روبروی تیم فوتبال سرخپوشان پایتخت ایستاد.
*انتخاب دهداری
در روز 8 اسفند ماه سال 65 تیم ملی جوان کشورمان در مقدماتی المپیک 1988 سئول روبروی کویت ایستاد ومرفاوی 22 ساله به عنوان دفاع راست برای تیم ملی فوتبال بازی کرد،درست در همین مقطع مسابقات فوتبال باشگاه های تهران آغاز شد واین بار تیم دارایی با هدایت امیر ابوطالب بازیکنان بزرگی مثل قوی فکر،اردستانی،مراغه چیان،ویگن زینلی،جواد محمودی،امیر ابراهیم خواه،جلال بیات،مقدم منش ،شفقتیان و... را گرفت وتیمی مدعی شد.
*گل روز آخر سلطان
در روز 26 تیر ماه ،زمانی که رقابت پرسپولیس،استقلال ودارایی در صدر جدول فشرده شده بود،پرسپولیسبه مصاف دارایی رفت،دارایی که 2-0 برابر استقلال در هفته قبل برنده شد،این بار پرسپولیس را هم 1-0 برد،گل دارایی را در حالی صمد مرفاوی زد که علی پروین برای آخرین بار در دوران فوتبالش به میدان رفت.در حضور 100 هزار تماشاگر ،پسر جوان خرمشهری پایه های قدرت سرخها را نابود کرد ،با این حال باخت  دارایی برابر ستاد مشترک ونیروی زمینی وبرد سرخها برابر سایر حریفان قهرمانی را به خانه پرسپولیس برد.
*انتخاب سلطان!
در حالی که ارتباط مردم به تیم ملی به حداقل رسیده بود،فدراسیون نوآموز در سال 68 علی پروین را سرمربی تیم ملی فوتبال کرد.استقلالی ها نگران تبدیل تیم ملی به فتوکپی پرسپولیس بودند اما پروین با رفتاری عادلانه در تیم ملی سال 69 استخوان را از بین آبی ها برداشت ومرفاوی را در خط حمله تیم ملی در حالی زوج پیوس کرد که در فوتبال ایران در آن مقطع نفراتی مثل ناصر محمدخانی،کریم باوی ومدیرروستا در اوج بودند.مرفاوی برای تیم ملی خوب کار کرد وگلهای درخشانی زد که مهم ترین ،گل برابر ژاپن در یک چهارم بازیهای آسیایی 1990 و2 گل برابر الجزایر در جام بین قاره ای آسیا وآفریقا در مهر ماه 70 ودر روز خداحافظی پنجعلی بود.
*استخوان لای زخم
استقلالی ها بعد از باخت در روز 17 آذر 68 برابر پرسپولیس دیگر تا روز 27 مهر ماه 75 برابر سرخها نباختند.روز 4 خرداد 1369 گل مرفاوی در فینال لیگ 2 گروهی کشور،استقلال را قهرمان لیگ کشور کرد،روز 15 اسفند 1370 مرفاوی یکی از 2 گل استقلال را در جریان برد 2-0 استقلال برابر پرسپولیس زد وبالاخره روز 8 خرداد 71 در جریان برد 1-0 برابر پرسپولیس گل برتری را مرفاوی روی سانتر فنونی زاده زد.3 برد استقلال ویک برد دارایی برابر پرسپولیس همه با درخشش مرفاوی وگل های او توام شد.او یک تنه 12 امتیاز از پرسپولیس گرفت،این عدد 12 را به یاد داشته باشید!
*شکست مطلق در گام اول
مرفاوی سال 75 بعد از 3 فصل حضور در لیگ های متوسط خارجی مثل قطر وکویت وسنگاپور،به استقلال برگشت ودر 2 بازی برابر پرسپولیس صاحب 2باخت شد،سپس کفش ها را برای مربیگری آویخت،البته او بعد از استقلال در تیم کشاورز هم برابر سرخها برنده نبود،
روز اول مربیگری او در استقلال به عنوان دستیار قلعه نویی آغاز دوران تازه زندگی فنی وعمر مربیگری او بود.بعد از 3 فصل،رفتن قلعه نویی به تیم ملی فرصت سرمربیگری را به او داد.در بازی اول ،تیم او 2-1 به پرسپولیس باخت ودر بازی برگشت هم برتری پرسپولیس کاملا واضح بود اما استقلال 1-1 کرد ودر حالی که همه از عملکرد تیم او انتقاد کردند،او گفت ما 12 امتیاز از پرسپولیس بیشتریم! در 8 بازی پایان فصل اما پرسپولیس 20 واستقلال 7 امتیاز گرفته وبرتری 12 امتیازی استقلال محو شد وگام اول مربیگری مرفاوی را با باخت،توام داشت!
*تکرار باخت!
در سال 88 بار دیگر سرمربیگری استقلال به او رسید،یک مساوی ویک باخت 2-1 در دیداری که کریم باقری از 25 متری گل زد،روز ادامه باختهای او در فوتبال بود.
*برتری صمد
در سال 89 مرفاوی هدایت تیم فوتبال مس کرمان را  عهده دار شد.در این سال مرفاوی برد 1-0 برابر پرسپولیس را تجربه کرد،این اولین برد تاریخ مربیگریش برابر پرسپولیس بود.در دیدار برگشت 2 تیم به تساوی بدون گل رسیدند.یک سال بعد بلاژویچ جای مرفاوی را در مس گرفت،در سال 91،یحیی گل محمدی به تیم پرسپولیس رفت ومرفاوی در صبا جایش را گرفت ودر بازی برگشت صبا برابر پرسپولیس مرفاوی تساوی بدون گل را برابر پرسپولیس تجربه کرد.   *باز هم  2 باخت به علی دایی
در سال 92 تیم فوتبال پرسپولیس برابر صبا در بازی رفت 1-1 کرد،در بازی برگشت اما تیم فوتبال صبا 3-1 برابر پرسپولیس بازنده شد،مرفاوی در بازی برگشت برابر پرسپولیس هدایت  تیم صبا را عهده دار بود وباخت 3-1 را تجربه کرد. در دور رفت لیگ 93  پرسپولیس 2-0 صبا را برد که آخرین برد علی دایی در دوران حضور در پرسپولیس بود جالب این که در دور برگشت هیچ کدام از این 2 مربی  یعنی دایی در پرسپولیس ومرفاوی در صبا نبودند.
دست آخر در همین سال بار دیگر پرسپولیس وپیکان ،ماجرای رویارویی پرسپولیس ومرفاوی را تکرار کردند که این بار مرفاوی به حمید درخشان هم باخت...  

17:01  1395/05/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن