تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرايش «شستا» براي انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آرايش «شستا» براي انتخابات رياست جمهوري
بازار اظهارات و آمارهاي موهوم با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري كه زودتر از سال‌هاي گذشته در ارديبهشت سال 96 برگزار می‌شود، داغ شده است.


به گزارش «جوان»، وزير كار روز گذشته در همايش بين‌المللي مهارت‌آموزي مدعي شد ظرف پنج ماه 430هزار بيمه‌شده جديد بر آمار بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي افزوده شده است و اين رويداد را نشان‌دهنده فرصت‌هاي شغلي جديد به شمار آورد اما بايد از وزير كار سؤال كرد كه 430 هزار بيمه شده را به منزله ايجاد =430هزار فرصت شغلي جديد به شمار مي‌آورد يا اينكه مثلاً 100 هزار فرصت شغلي ايجاد شده و الباقي دفترچه‌هاي صادره بيمه به منزله افراد تحت تكفل نيروي كاري است كه بيمه پرداخت مي‌كند و از دفترچه بيمه برخوردار شده‌اند. اظهارات موهوم و ارائه آمارهاي موهوم در حالي كه اين روزها از علي ربيعي شنيده مي‌شود كه جا دارد يك وزير در سخنان و اظهارات خود شفافيت و صريح‌گويي را در دستور كار خود داشته باشد تا اين تلقي ايجاد نشود كه صدور 430 هزار دفترچه بيمه به منزله ايجاد همين فرصت شغلي در پنج ماه است كه چنين مقوله‌اي با توجه به ركودي كه دولت يازدهم براي مردم ايران و صنايع، كارخانجات و به ويژه بخش‌هاي مختلف توليدي كشور به همراه آورد، غيرممكن است.

به نظر مي‌رسد با توجه به ورود اصلاح‌طلبان دو آتيشه به مجموعه‌هاي تابعه وزارت كار، تعاون و امور اجتماعي اين مجموعه پيش از ساير بخش‌ها خود را به مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري سال 95 وارد مي‌كند، قرار است انتخابات رياست جمهوري در ارديبهشت سال 96 برگزار شود كه حدود 9 ماه به اين انتخابات باقي مانده است. علي ربيعي وزير كار در همايش بين‌المللي مهارت‌آموزي با وجودي كه تعداد دانش‌آموخته دانشگاهي را ۴ ميليون اعلام داشته و مدعي شده تنها ۲۰ درصد از رشته‌ها با رسته‌هاي شغلي كشور انطباق دارد، كار جدي براي بهبود وضعيت اشتغال به ويژه اشتغال تحصيكردگان انجام نداده است. ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي تحصيكردگان دانشگاهي آن هم براي 4تا 5/5 ميليون نفر يك كار بسيار سخت و طاقت‌فرسايي است كه كشور تا كنون در اين حجم وسيع نتوانسته فرصت شغلي ايجاد كند، حال به جاي آنكه وزارت كار اين روزها به فكر توسعه اشتغالزايي باشد، به فكر انتخابات رياست جمهوري آتي است كه از ورود عبدالعلي‌زاده و نوري‌زاده به بدنه «شستا» مي‌توان اين امر را به خوبي تشخيص داد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن