تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819092071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانك، بانك خودمان است و خودرو هم خودروي خودمان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بانك، بانك خودمان است و خودرو هم خودروي خودمان!
نویسنده : اولاد آدم 
بررسي صورت‌هاي مالي چهار بانك توسط اولاد آدم، نشان مي‌دهد، اين بانك‌ها در سال 94 در مجموع 4 هزارو 246 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت كرده‌اند كه سهم كاركنان آنان 6/77 درصد بوده است. يعني بيش از سه چهارم تسهيلات را خودشان برداشته‌اند و نوش جان كرده‌اند. تازه الباقي را هم احتمالاً داده‌اند به در و همسايه! انگار اينجا كويت است و هر كسي هر چقدر خواست مي‌تواند بريز و بپاش كند! يعني با پول مردم، حالش را مي‌برند!
البته اولاد آدم ايرادي بر كاركنان بانك‌ها نمي‌گيرد چون بالاخره آنها هم قسمتي از همين مردم هستند و حق دارند كه از امكانات و تسهيلات بانكي استفاده كنند! اما احتمالاً نقص در جاي ديگري است كه از داخل تخم مرغ شانسي فقط نام آنها در مي‌آيد! شايد هم خوش شانسي و خوش اقبالي است. البته موضوع انحصار نيست و‌الا هر كجا نام انحصار بدرخشد، شيوا سه سوته خودش را مي‌رساند به ويژه اينكه در بانكداري هم دستي داشته و. . . .
گفتم شيوا! بهتر است براي اينكه احساس غبن نكنيد، از بانك بزنيم بيرون و برويم ببينيم باز چه دسته گلي آب داده است؟ آخر اين روزها نمي‌شود كه بعضي‌ها حرف نزنند! يعني انگار بعضي‌ها حقوق مي‌گيرند كه حرف بزنند و طرح و برنامه هايي بدهند كه اجرايي نيست! نمونه‌اش همين ربيعي! همين شيوا! همين ساير ذخيره‌هاي دولت!(فكر نكنيد كه فقط صفدر، ذخيره بوده، همين روزهاست كه نوبخت از ساير ذخيره‌ها هم رونمايي كند!)
شيوا در مورد وضعيت بازار خودرو و انحصار در اين بازار گفته كه كسي وارد سرمايه‌گذاري در بازار خودرو نمي‌شود( يعني تمام اين چيزهايي كه نعمت‌زاده و خودروسازها در مورد پژو، فرانسه، شراكت و سرمايه‌گذاري گفته اند؛كشك!يعني باد هوا! يعني...) شيوا گفته كه حرف‌هاي مختلفي زده مي‌شود. برخي‌ها مي‌گويند كه نمي‌گذارند كسي وارد سرمايه‌گذاري در اين بازار در كشور شود. اما من مي‌گويم اگر كسي جايي را مي‌شناسد كه مي‌تواند در اين صنعت در كشور ما سرمايه‌گذاري كند، معرفي نمايد تا موانع را از بين ببريم (اصولاً كار شيوا و شوراي رقابت، موانع برداري است! اگر فكر كرده‌ايد كار ديگري دارند يا تا به امروز كار ديگري را انجام مي‌داده‌اند، سخت در اشتباهيد!)
اما به شما بشارت بدهم كه شيوا هميشه با يك اما مواجه مي‌شود. اين‌بار هم در مورد معرفي مكان براي سرمايه‌گذاري، با اما مواجه شده و براي همين اولاد آدم روي هيچ مكاني كه بشود سرمايه‌گذاري كرد، دست نمي‌گذارد! يعني فكر نكنيد كه اين اما خودش مانع سرمايه‌گذاري است! نه! اصلاً. خودتان ببينيد اماي شيرين شيوا چيست:
شيوا گفته: اما هر كس بخواهد وارد اين صنعت شود، بايد بتواند با توليد سالانه يك ميليون دستگاه خودرو با صنعت بازار خودروي داخلي رقابت كند. بايد بتواند مشتري جذب كند و منطقه را بشناسد. (‌تازه بعد از همه اينها بايد كيسه شوراي رقابت را هم تنش بكشد و اگر يك خودرو توليد مي‌كند كه 20 ميليون مي‌ارزد، شوراي رقابت، قيمت آن را 40 ميليون اعلام مي‌كند تا رقابت جدي شود! البته شورا به خودروهاي زير 20ميليون ورود پيدا نمي‌كند!)
يعني شيوا گفته شورا به هيچ وجه طرفدار قيمت‌گذاري براي هيچ كالايي نيست، بلكه طرفدار اين است كه قيمت‌ها رقابتي باشد اما وقتي در بازار انحصار وجود دارد، نمي‌توان قيمت‌گذاري را به بازار محول كرد. وقتي خودرويي زير ۲۰ ميليون تومان توسط يك خودروساز ساخته و به فروش مي‌رسد فقط مي‌توان بر آن نظارت داشت!
اولاد آدم كه نفهميد آيا شيوا فهميده كه چه گفته يا نه؟ اما اگر شما آشنايي در بانك داريد تا شيوا پايش مجدداً به بانك‌ها نرسيده، برويد و از آن 6/77 درصد سهميه اختصاصي استفاده كنيد و نگوييد كه از اين سفره پهن شده به شما چيزي نرسيده و جا تنگ بوده و....


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن