تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820078999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحمیل کار به کودکان آنان را سخت گیر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تحمیل کار به کودکان آنان را سخت گیر می کند
کودکان مانند نهال های کوچکی هستند که وادار کردن آن ها به انجام کارهای بیش از توانشان ریشه کودکی را در آن ها می خشکاند و قامت آن ها را در بزرگسالی خم می کند.


مریم خدابخشی مشاور کودک و خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: وادار ساختن کودکان به کاری فراتر از توان آنها زمینه ساز آسیب های روانی بسیاری در بزرگسالی و آینده کودک است که در موارد حاد آن از مصادیق کودک آزاری به شمار می آید.


وی گفت: کودک نیاز به پرورش مناسب و اصولی دارد، چنانچه بیش از حد تحمل و توان به او وظایفی محول کنیم احساس می کند تحت فشار قرار گرفته و زودتر در مسیر تبدیل شدن به افراد بزرگسال قرار می گیرد، هچنین در بزرگسالی نیز شاهد تأثیرگذاری منفی این عمل در شخصیت وی خواهیم بود.


این مشاور با توجه به ایجاد معضلات روحی در بزرگسالی ادامه داد: این افراد در آینده خصوصیت های رفتاری ناشایستی مانند باج دهی کسب می کنند و برای اینکه مورد پذیرش دیگران واقع شوند بیش از حد لازم به آن ها خدمات ارائه می کنند و یا در بهترین حالت ممکن است به افرادی سخت گیر تبدیل شوند.


خدابخشی در پایان گفت: برخی از والدین تصور می کنند که با تحمیل وظایف سنگین و امور سخت به کودک به تقویت مسئولیت پذیری او کمک می کنند درحالیکه اینطور نیست و موجب وارد آمدن صدمات روانی و رفتاری به کودک خواهد شد بنابراین بهتر است برای پرورش مناسب کودکان از اجبار کودک به کارهای خارج از حد معمول خودداری کرد.





۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن