تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802723057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایی: منشا همه ترورها درون عربستان است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رضایی: منشا همه ترورها درون عربستان است
رضایی: منشا همه ترورها درون عربستان است دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خصوص اقدامات تروریستی در فرانسه و کشورهایی که به نوعی خود حامی تروریست بودند نیز گفت: آتش داعش به سمت کسانی برگشته است که خود آن را ایجاد کرده اند.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ محسن رضایی ‌دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با محکوم کردن کودتای ترکیه گفت: همچون سایر مقامات جمهوری اسلامی ایران این اتفاق را به شدت محکوم می کنیم.وی گفت: البته ترکیه کشور کودتاهاست به طوری که هر 11 سال میانگین یک کودتا در این کشور انجام شده است که در سه تای آن ارتش تمام قد حضور داشته و دو تای دیگر بخش هایی از ارتش در آن بوده است.
 
رضایی افزود: درکودتای ترکیه نیز بخش هایی از ارتش دخالت داشته است و البته تا ساعت 3 بامداد اکثر کشور های دنیا جز جمهوری اسلامی ایران بی طرف بودند و حتی آمریکا و اروپا منتظر ماندند تا ببینند چه می شود و پس از مشخص شدن ناکامی کودتا گران این حادثه را محکوم کردند به طوری که اوباما در این شرایط از دولت ترکیه حمایت کرد. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: کودتای ترکیه چند نکته جالب داشت یکی اینکه در آن کودتاچیان صدا وسیما را گرفته بودند ولی از آنجا که اردوغان خود رسانه ای و تبلیغاتچی است و چند شبکه تلویزیونی دارد از طریق موبایل به مردم پیام داد و آنها را به حضور در مسجد و خیابان فرا خواند.
 
وی افزود: سپس حضور مردم نکته کلیدی این ماجرا بود زیرا نشان داد که هیچ کس را یارای مقابله بامردم نیست و چنانچه اردوغان از مردم فاصله بیشتری می گرفت احتمال موفق شدن کودتاچیان زیاد بود. 
 
رضایی درباره ریشه یابی این کودتا نیز گفت: نخستین ریشه کودتا به تضاد درونی حزب توسعه و عدالت بر می گردد که نمی تواند بین لائیسم و اسلام گرایی پیوندی برقرار کند و بین دو راهی قرار گرفته است زیرا هروقت به سمت اسلام گرایی حرکت کند اسرائیل و آمریکا را در مقابل می بیند و چنانچه به سمت لائیسم بیاید مردم را از دست می دهد و این تناقض بنیادین در درون دولت و نظام فعلی سیاسی ترکیه باقی خواهد ماند و لذا آبستن حوادث دیگری هم در آینده خواهد بود اگر دولت اردوغان این موضوع را حل نکند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکل دیگر تفکرات آقای گولن است که می گوید ما اسلام اجتماعی هستیم اسلام سیاسی را قبول نداریم که این تفکر نیز در مقابل اردوغان قرار دارد و در مجموع به این نتیجه می توان رسید که جامعه سیاسی ترکیه چند پاره است و این باعث تحولات و کودتاها می تواند باشد.
 
وی گفت: عامل دیگر کودتا این بود که اردوغان در سه چهار سال اخیر تغییرات زیادی در مسیر قبلی بوجود آورد به طوری که وارد درگیری های سوریه و عراق شد و با کرد ها درگیر شد و این ارتش را خسته کرد و به نوعی کل ارتش به نظر می رسد احساس می کند که کشور در ناامنی و درگیری های غیر ضروری وارد شده است.
 
رضایی افزود: در مجموع سیاست های خارجی و مشکلات داخلی به نوعی سردرگمی ایجاد کرده است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه دست هایی از کشور های خارجی در این کودتا مشخص است گفت: علاوه بر آن عوامل داخلی و بیرونی موجب شکل گرفتن این کودتا شده بود.
 
وی افزود: ترکیه و عربستان جزو کشورهایی هستند که مثل نوزادی می مانند که می خواهند از داخل مرزها به منطقه بیایند و مدیریت منطقه ای بکنند اما حوادث اخیر نشان داد که این دو کشور ظرفیت مدیریت منطقه ای را ندارند و نمی توانند سیاست منطقه اعمال کنند و سیاست خارجی آنها باید در چارچوب مرزهای خود باشد و اینکه جمهوری اسلامی ایران را می بینیم که موفق است مربوط به این است که وقتی ما با کشور های بزرگی مثل آمریکا دست به یقه شدیم آنقدر تجربه پیدا کرده ایم که بتوانیم خود را در منطقه تنظیم کنیم.
 
رضایی در خصوص اقدامات تروریستی در فرانسه و کشورهایی که به نوعی خود حامی تروریست بودند نیز گفت: آتش داعش به سمت کسانی برگشته است که خود آن را ایجاد کرده اند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گروه های چریکی و پارتیزانی مثل داعش و تکفیری ها سازمان یافتگی دقیق و روشنی ندارند و قدرت های بین المللی که آنها را درست می کنند می دانند که ممکن است پیامدهای ْآن متوجه خودشان خواهد شد اما اهدافشان را انقدر مهم می دانند که از این گروه ها به صورت نیابتی استفاده می کنند اما اتفاقی که افتاد این بود که کنترل بین المللی بر روی این گروه ها از جمله داعش از بین رفته و آنها به سمت حامیان خود برگشته اند.









95/4/27 - 10:41 - 2016-7-17 10:41:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن