تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805778695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات نظارتی وزارت بهداشت با شروع ماه رمضان تا لزوم واقعی سازی تعرفه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقدامات نظارتی وزارت بهداشت با شروع ماه رمضان تا لزوم واقعی سازی تعرفه‌ها
وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت از اقدامات نظارتی وزارت بهداشت با شروع ماه رمضان تا لزوم واقعی سازی تعرفه‌ها خبر می دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظارت وزارت بهداشت بر داروهای عرضه شده در داروخانه های بیمارستانی و حمایت مالی وزارت بهداشت از بیماران پیوند قلبی از جمله اخبار حوزه سلامت در هفته گذشته بود.


 40درصد نسخ پزشکان حداقل یک فرم تزریقی دارو دارند 
فاطمه سلیمانی دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی با بیان اینکه تجویز شکل تزریقی دارو در کشور ما بیش از کشورهای دیگر دنیا است، گفت: این امر ناشی از باور مردم است چرا که برای مردم این تصور ایجاد شده که فرم تزریقی دارو اثربخشی بالاتری دارد در صورتی که در بسیاری از داروها چنین باوری غلط است و فرم تزریقی دارو باید با توجه به بیماری شرایط خاص بیمار تجویز شود.


نظارت وزارت بهداشت بر داروهای عرضه شده در داروخانه های بیمارستانی 
رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت نظارت بر داروخانه های بیمارستانی گفت: پایین بودن کیفیت داروهای داروخانه های بیمارستان های دولتی را قبول ندارم چرا که تمام داروهایی که مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده اند کیفیت مناسب برای مصرف را دارند.


وی از تشکیل گروه بازرسی در سال 94 برای نظارت بر داروخانه های بیمارستانی خبر داد و گفت: نتیجه تمام بازرسی های صورت گرفته در سال 94 به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.


حمایت مالی وزارت بهداشت از بیماران پیوند قلبی 
سید محمد کاظمینی رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای بیماران پیوند قلبی گفت: پیوند قلبی باید از بیماران مرگ مغزی انجام شود.


وی افزود: در سال گذشته تعداد اعضای برداشته شده برای بیماران نیازمند به پیوند قلبی 100 مورد بوده ولی امکان انجام پیوندهای بیشتر هم وجود داشت.


بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرکت های پخش دارو 
علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بدهی بیمه ها  به این دانشگاه گفت: بیمه تامین اجتماعی مبلغ 100 میلیارد بدهی دارد که با قراردادی که با بانک رفاه داریم وضعیت بدهی تامین اجتماعی بهتر شده ولی بدهی بیمه سلامت بالغ بر 170 میلیارد تومان و نگران کننده است.


وی افزود: دانشگاه توانایی پرداخت این مبالغ به پزشک و پرستاری که خدمت را ارائه کردند و این پول حق آنها است را ندارد در حالی که برای آرامش خاطر بیماران باید پزشکان و پرستاران را راضی نگهداریم.


افزایش عوامل خطر ابتلا به سرطان در کشور 
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای بیماران سرطانی گفت: مراکز سرطان در 3 سطح پیش بینی شده که به علت افزایش سن افراد جامعه، عوامل خطر ابتلا به سرطان در کشور، مصرف غذاهای چرب، عدم مصرف سبزیجات و نبود تحرک، متاسفانه با روند افزایشی ابتلا به سرطان رو به رو هستیم.


وی افزود: برای بیماران سرطانی هم باید اقدمات پیشگیرانه از طریق اقدامات برای کنترل بیماری های غیر واگیر در مراکز درمانی و رسانه انجام دهیم و بخشی از اقدامات برای تشخیص زودرس است که تعدادی از مراکز درمان سرطان به این منظور راه اندازی شده اند تا برخی سرطان ها شایع مثل سرطان روده بزرگ، دهانه رحم و سرطان سینه در زنان کنترل شود.


کمبود واکسن فلج اطفال تزریقی نگران‌کننده نیست 
مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص کمبود واکسن فلج اطفال تزریقی خوراکی گفت: کمبود این واکسن مشکل تمام کشورهای دنیا است چرا که تنها 2 تا 3 تولیدکننده در دنیا وجوددارد که علت این کمبود نیز محدود شدن ظرفیت تولیدکنندگان این واکسن است.


وی ادامه داد: تاکنون هیچ مشکلی در خصوص کمبود این واکسن در کشور به وجود نیامده و ما از نوع خوراکی واکسن فلج اطفال برای نوزادان و کودکان استفاده می‌کنیم البته در انبارها مقداری واکسن فلج اطفال تزریقی ذخیره داریم.


نسخه وزارت بهداشت برای نسخه های غیر ضروری پزشکان 
ایرج حریرچی سخنگو وزارت بهداشت در خصوص تجویزهای بیش از حد برخی پزشکان برای بیماران گفت: وزارت بهداشت 2 خواهش عمده از پزشکان در زمینه تجویز دارو دارد یکی اینکه داروهای خارجی مشابه داخلی با قیمت بالا که تحت پوشش بیمه نیستند و مطالعات نشان دهنده سلامت و اثر بخشی نمونه داخلی آن هست در اولویت تجویز آنها قرار بگیرد.


وی ضمن تاکید به توجه بیشتر نسبت مسئله اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه سلامت افزود: استفاده از داروی تولید داخل از لحاظ هزینه ای که برای مردم به همراه دارد بسیار مقرون به صرفه تر از داروهای خارجی است.


از واقعی سازی تعرفه ها تا کنترل قاچاق دارو در کشور 
ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت در خصوص سیاست های وزارت بهداشت برای واقعی شدن تعرفه ها و کاهش پرداخت از جیب مردم گفت: درگام سوم طرح تحول سلامت شاهد واقعی شدن تعرفه ها در بخش خدمات بودیم که میزان پرداخت از جیب مردم در شهر و روستا از 10 و 5 درصد به 6 و 3 درصد رساندیم ، یعنی هم میزان پرداختی مردم کاهش داشت هم نقش دولت وبیمه در تامین هزینه های سلامت افزایش یافت.


وی افزود : با وجود افزایش میزان تعرفه ها، میزان پرداخت از جیب مردم کاهش یافت.


تشدید بازرسی های وزارت بهداشت از مراکز توزیع غذا در ماه رمضان 
ایرج حریرچی سخنگو وزارت بهداشت در خصوص اقدامات این وزارتخانه با شروع ماه رمضان گفت: با شروع ماه رمضان میزان نظارت ها بیش از پیش شدت پیدا می کند.


وی افزود: بر مراکز توزیع کننده مواد مورد نیاز روزه داران از جمله هتل‌ها ، رستوران ها و مراکزی که زولبیا، بامیه، آش و حلیم عرضه می کنند در خصوص رعایت نکات بهداشتی نظارت های جدی داریم.


تعرفه‌ها باید منطبق با قیمت واقعی و در راستای کاهش پرداختی مردم باشد 
ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت در خصوص وضعیت تعرفه‌های تعیین شده، گفت: تعرفه به عنوان ابزار سیاست گذاری و براساس قیمت تمام شده خدمات است.


وی تاکید کرد: تعرفه‌ها باید براساس قیمت واقعی و در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم باشد.


حریرچی با بیان اینکه واقعی بودن قیمت‌ها برای رفع کمبودهای زیر ساختی ضرورت دارد، عنوان کرد: اغلب بیماران در کمتر از 6 ساعت در بخش‌های اورژانس تعیین تکلیف می‌شوند اما وجود 60 درصد تخت انتظار موجب نوبت‌های طولانی در این بخش ها می شود.


اقدامات نظارتی وزارت بهداشت با شروع ماه رمضان 
خسرو صادق نیت مدیر کل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص اقدامات و نظارت های این وزارتخانه در خصوص وضعیت بهداشت در قنادی های توزیع کننده زولبیا و بامیه گفت: وزارت بهداشت به مناسبت های مختلف وضعیت نظارتی به مسائل بهداشتی را سامان می دهد.


وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برنامه های ویژه و سازمان یافته ای برای نظارت بر مواد غذایی عرضه شده به مردم داریم.


مصرف آموکسی سیلین در کشور 2.5 برابر حد مجاز است 
اکبر عبداللهی اصل مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو با اظهار نگرانی و گله مندی از افزایش بی رویه مصرف آنتی بیوتیک ها در کشور اظهار داشت: با توجه به مطالعات آماری اخیر تنها در یکی از استان‌های ایران میزان مصرف آنتی بیوتیک ها 2 الی 3 برابر بیش از استاندارد های جهانی است.


وی افزود: بطور میانگین  بالغ بر 75 درصد از مردم خودسرانه به مصرف آموکسی سیلین روی آورده اند در حالی که فاجعه مقاومت میکروبی به طور جدی آنها را تهدید می‌کند به گونه ای که هم اکنون افزایش بی حساب و کتاب مصرف آنتی بیوتیک ها تبدیل به بحرانی مهم شده است.


مسائل مالی حوزه سلامت نباید رسانه ای شود 
محمد‌ آقا‌جانی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و ‌آموزش پزشکی اظهار کرد: نگاه و نوع برخورد تشکل های صنفی با اقتصاد درمان و درآمدها باید به طور صحیحی در مسیر خود قرار بگیرد که ارزش خدمات بهداشت و درمان و اعضای خانواده درمانی تحت الشعا‌ع مسائل مالی قرار نگیرند.


معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل مالی در حوزه سلامت در اولویت بالایی قرار دارند تصریح کرد: با جدیت و ایثار همکاران حوزه درمان و توجه آنها به مردم سعی کنند مسائل مالی را کمتر به حوزه رسانه انتقال دهند.


اقتصاد مقاومتی در صورت عدم کنترل قاچاق شعار است 
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه 8 میلیون نفر در کشور مصرف کننده دخانیات هستند، گفت: این موضوع از معضلات جامعه است چرا که انواع بیماری ها از جمله 90 درصد سرطان ها و هزینه های سرسام آوری را به دنبال داشته است.


وی افزود: به عنوان هموطن نگران مردم و رشد کشور هستم.


هاشمی عنوان کرد: با وجود تشکیل ستادهای متعدد در کشور برای کنترل مصرف و قاچاق دخانیات مردم انتظار حرکت جدی در این امر دارند، این خواست والدین است که باید رسانه ها و وزارت ارشاد در این راستا همکاری داشته باشند.


قوانین برای برخورد با متخلفان عرضه کننده دخانیات بازدارنده نیست 
رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی از ابلاغ بیانیه هایی در این راستا برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: فعالیت های نظارتی به مراکز مختلف از جمله در حوزه اقامتی و پذیرایی انجام شد چرا که نظارت بر این موارد براساس آیین نامه مصوب دولت در شهریور ماه 94 بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.


وی تاکید کرد: برای نهادینه شدن کنترل دخانیات نیاز به بازنگری در قوانین داریم چرا که قوانین فعلی در برخورد با متخلفان باز دارنده نیستند.


رونمایی از داروی سنگ کلیه در آینده نزدیک 
علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید گفت: این داروها با همکاری شرکت دانش بنیان و مرکز تحقیقات اورولوژی تا چند ماه آینده رونمایی می‌شود.


وی تاکید کرد: این دارو برای کنترل سنگ سازی کلیه، به صفر رساندن آن، کاهش مشکلات و درد جراحی در افراد مستعد به ساخت سنگ کلیه و افراد دارای فاکتور ژنتیکی ابتلا به آن مورد استفاده قرار می گیرد.


برخی ها به دنبال خدشه دار کردن هویت پرستاری هستند 
محمد میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به عدم حضور خود در انتخابات دوره چهارم انتخابات سازمان نظام پرستاری علیرغم درخواست های زیاد، عنوان کرد: جا دارد پرستاران محترم از سازمان صنفی خود سوال کنند که چرا مسئولان اجرایی آن نتوانسته اند همانند سایر ارگان ها و سازمانهای غیر دولتی، با وجود نیاز و اقبال از سوی وزارت بهداشت؛ حداقل ارتباط و تعامل را با این وزارتخانه برقرار نمایند و به خود و مردم سود متقابل برساند؟


وی همچنین تصریح کرد:  برخی افراد به دنبال خدشه دار کردن هویت پرستاری هستند، ادبیات آنها با ادبیات رایج جامعه فرهیخته، مودب، عالم، دانشمند و دلسوز جامعه پرستاری همخوانی ندارد و مطالبه گری صنفی، تدبیر، ادبیات، نزاکت، پرستیژ و لوازم خود را می طلبد.


اعتراض وزارت بهداشت به افزایش میزان سبوس‌گیری از آرد نانوایی‌ها/منبع در‌آمد جدید متولیان صنعت تولید آرد 
زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامع وزارت بهداشت گفت:  طبق مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، نان دارای استاندارد اجباری بوده که وزارت بهداشت نیز موظف به پایش اجرای این استاندارد است.


وی با بیان اینکه در استاندارد نان مسائل مختلفی همچون ممنوعیت استفاده از جوش شیرین و بلانکیت آورده شده، ادامه داد: 2 سال پیش سازمان استاندارد بدون اینکه نظر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت را جویا شود استاندارد سبوس نان را تغییر داد. به عنوان مثال میزان سبوس‌گیری از آرد نانوایی‌ها البته با توجه به نوع نان بین 7 تا 12 درصد بود که در حال حاضر میزان درصد سبوس گیری از آرد نانوایی ها به 18 درصد رسیده است.


پرداختی وزارت بهداشت ۲ تا ۴ ماه از بیمه‌ها جلوتر است 
ایرج حریرچی سخنگوی وزیربهداشت در خصوص وضعیت بدهی بیمه ها و پرداختی آنها گفت: بدهی ارسال و رسیدگی شده بیمه ها در حال حاضر بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است ولی براساس غیر ارسال و رسیدگی شده‌ها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه ها بدهی دارند.


حریرچی با بیان اینکه با تلاش های وزارت بهداشت پرداخت ها به صورت متوسط ۲ تا ۴ ماه نسبت به پرداختی بیمه ها جلوتر است، عنوان کرد: با مدیریت مالی صورت گرفته پرداخت پرسنل، پرستاران، پزشکان و پیرا پزشکان را جلوتر انداختیم امیدوارم با پرداخت های بیمه ها بتوانیم شرکت های دارویی و سایر عرضه کنندگان ملزومات پزشکی و پیمانکاران غذایی را نیز راضی کنیم.


داروهای تخصصی نمی توانند توزیع سراسری داشته باشند 
رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت توزیع داروهای بیماران خاص گفت: داروهای تخصصی با تعداد مصرف کننده محدود نمی تواند توزیع سراسری داشته باشند.


وی افزود: توزیع سراسری دارویی که تنها 40 مصرف کننده دارد چندان مقرون به صرفه نیست بنابراین گاهی بیماران خاص باید برای درمان و تهیه دارو به تهران بیایند.


حل گوشه ای از مشکلات درمانی شهرکردی ها با سفر یک روزه وزیربهداشت 
 وزیر بهداشت طی سفر یک روزه خود به شهرکرد جان تازه ای به سیستم بهداشت و درمان این شهر بخشید، افتتاح اولین کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری در استان از دستاوردهای درخشان این سفر بود. 


بحرینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشکلات این شهر را زیرساختی خواند و گفت: سختی هایی که مردم استان چهارمحال و بختیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند با سفر یک روزه و یک ماهه حل نمی شود. 


وی ادامه داد: کمبود 500 تخت بیمارستانی تا رسیدن به حد استاندارد، نبود تجهیزات پزشکی به روز وکامل و سفرهای درمانی بیماران به استان های دیگر به علت کمبود کلینیک های شبانه روزی، از معضلات شبکه بهداشتی و درمانی این استان محسوب می شود.


افتتاح مجتمع عالی سلامت ورامین و بیمارستان پاکدشت در آینده نزدیک 
علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خصوص مجتمع عالی سلامت ورامین گفت: این مجتمع پاسخ مثبتی به حلقه های مفقوده فراوان در سیستم سلامت است.


وی افزود: اغلب در سیستم سلامت کشور فعالیت های پزشک متخصص و فوق تخصص و گاهی پرستار مطلوب است ولی در مورد بخش اورژانس و بهیار با مشکل مواجه هستیم این حلقه مفقوده موجب افزایش نارضایتی می شود. 





۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن