تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819542157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصفیه‌خانه آب محلات خاک می‌خورد/ پای کمبوداعتبار در میان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشکلات یک پروژه درپی کمبود اعتبار
تصفیه‌خانه آب محلات خاک می‌خورد/ پای کمبوداعتبار در میان است

بازدید اصحاب رسانه از تصفیه خانه آب شهر سنندج‎


شناسهٔ خبر: 3674122 - چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
استانها > مرکزی

محلات- تکمیل تصفیه خانه آب محلات درحالی به تعویق می افتد که سال گذشته به دلیل اعلام مرکزبهداشت مبنی بر احتمال آلودگی آب ورودی به شهر از سمت سد کوچری، این آب با دستور دادستان شهرستان قطع شد. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدباقر شهبازی: درحالی که در سال گذشته به دلیل اعلام مرکز بهداشت محلات، مبنی بر  احتمال آلودگی آب ورودی به شهر از سمت سد کوچری، این آب با دستور دادستان شهرستان پلمپ شده بود، دو ماه بعد با در مدار قرار گرفتن یک فیلتر از سه فیلتر تصفیه خانه، دستور جریان یافتن آب صادر شد، ولی تکمیل این تصفیه خانه با گذشت سه ماه از سال به دلیل کمبود اعتبار و تامین نشدن میزان تعهد خیر این پروژه، همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. میزان تخصیص آب ورودی به شهر محلات از سمت سد کوچری، ۱۱۰ لیتر بر ثانیه است که تاکنون به دلیل مشکل نبود تصفیه خانه در شهر، این میزان استفاده نشده و ظرفیت کمتری اختصاص یافته است. از دو سال پیش احداث تصفیه خانه آب محلات کلید خورد و با کمک خیرین عملیات اجرایی آن آغاز شد و در حالی که قرار بود شهریور ماه ۹۴ به بهره برداری برسد، تاکنون تنها حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. نبود تصفیه خانه آب در محلات، نگرانی هایی را در مورد آلودگی آب ورودی به شهر و امکان ایجاد بیماری ایجاد کرد تا جایی که در دی ماه سال گذشته دادستان شهرستان محلات بر مبنای گزارش مرکز بهداشت و درمان این شهرستان، مبنی بر احتمال آلودگی آب ورودی به شهر، دستور قطع این آب را صادر کرد. هر چند که ابهاماتی در این خصوص وجود دارد و رئیس اداره آب و فاضلاب محلات همچنان معتقد است این آب آلودگی ندارد. پس از گذشت حدود دو ماه از دستور قطع آب، مجددا دستور جریان یافتن آب در شبکه آب شرب شهر محلات با تایید مرکز بهداشت صادر شد اما به نظر می رسد این شرایط مدت زیادی نمی تواند ادامه پیدا کند و تکمیل احداث تصفیه خانه آب محلات ضروری است. مهر به بررسی وضعیت پیشرفت تصفیه خانه و همچنین وضعیت سلامت آب محلات می پردازد.

تکمیل تصفیه خانه آب محلات ۱۰میلیارد ریال بودجه لازم دارد رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان محلات در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: آب ورودی به شهر علیرغم آنچه قبلا در مورد آن صحبت می کردند، آلوده نیست و از مرکز بهداشت استان مدرکی در دست ماست که در جلسه کمیته امنیت غذایی، اعلام شده که این آب ورودی هیچگونه آلودگی ندارد. عباس نظری افزود: پیش از پلمب آب نیز، آب ورودی به شهر آلودگی نداشت و با تشخیص دادستان، این آب پلمب شد و پس از وارد شدن یک فیلتر از سه فیلتر تصفیه خانه آب به مدار در سال گذشته، مجددا آب ورودی به شهر از حالت پلمب خارج شد و مورد استفاده قرار گرفت. رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان محلات ادامه داد: در حال حاضر آب ورودی به شهر از سمت کوچری، وارد یک فیلتر شده و پس از تصفیه وارد شهر می شود. پنج میلیارد ریال از مبلغ مورد توافق با خیّر این پروژه، همچنان باقی مانده  و در صورتی که اعتباری که خیّر تقبل کرده تامین شود، تا یک ماه دیگر تصفیه خانه تکمیل و به طور کامل راه اندازی خواهد شدوی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال از مبلغ مورد توافق با خیّر این پروژه، همچنان باقی مانده است، افزود: در صورتی که اعتباری که خیّر تقبل کرده تامین شود، تا یک ماه دیگر تصفیه خانه تکمیل و به طور کامل راه اندازی خواهد شد. نظری تصریح کرد: در حال حاضر یک فیلتر از سه فیلتر تصفیه خانه به صورت ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال کار کردن است. رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان محلات افزود: در صورتی که هر سه فیلتر به صورت کامل وارد مدار شوند تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه توان تصفیه آب را خواهند داشت. نظری با اشاره به تخصیص ۱۱۰ لیتری آب سد کوچری برای آب شرب محلات، خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۵۰ لیتر آب پس از تصفیه وارد مدار آب شرب شهر می شود. وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد کار ساخت تصفیه خانه انجام شده و تا کنون ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این تصفیه خانه هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد. رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان محلات افزود: در حال حاضر مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه آب محلات کامل است و آب را به حد استاندارد می رساند.

در صورت ارائه مجدد گزارش آلودگی آب، باز هم دستور پلمب خواهیم داد دادستان شهرستان محلات نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: مرکز بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه، صاحب نظر است و حق دارد در مورد سلامت آب نظر دهد. حجت الاسلام حسن محمدیان افزود: مدیر کل امور آب و فاضلاب استان مرکزی در مورد سلامت آب ورودی به شهر محلات تضمین داد ولی بنده به نظر مرکز بهداشت استناد کردم و متولی این امر را مرکز بهداشت می شناسم. پلمب آب با نظر مرکز بهداشت انجام شد و اعلام شد که پس از راه اندازی تصفیه خانه آب، با تایید شبکه بهداشت مجددا آب جریان می یابد و در صورتی که مرکز بهداشت مجددا گزارشی مبنی بر ایراد آب دهد، دوباره این آب پلمب خواهد شد وی اظهار داشت: پلمب آب با نظر مرکز بهداشت انجام شد و اعلام شد که پس از راه اندازی تصفیه خانه آب، با تایید شبکه بهداشت مجددا آب جریان می یابد و در صورتی که مرکز بهداشت مجددا گزارشی مبنی بر ایراد آب دهد، دوباره این آب پلمب خواهد شد. محمدیان با بیان اینکه موضوع سلامت مردم حرف اول را می زند و پیگیر حقوق حقه مردم هستیم، بیان کرد: فعلا مرکز بهداشت محلات سلامت آب ورودی به شهر محلات را تایید کرده اما در ر صورت باید تصفیه خانه کاملا راه اندازی شود. دادستان محلات خاطرنشان کرد: جریان مجدد آب در مدار آب شرب شهر محلات، با تایید مرکز بهداشت صورت گرفت و هیچگونه ملاحظه دیگری در این مساله وجود نداشته است. آبرسانی و تامین آب شرب یکی از مهمترین خدمات حوزه شهری است ولی تامین سلامت آب از آن مهمتر است. به نظر می رسد باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل و ساخت کامل تصفیه خانه محلات اقدام گردد تا نگرانی ها و ابهاماتی که در مورد سلامت آب وجود دارد مرتفع و با بهره برداری کامل از میزان تخصیص آب سد کوچری به شهر محلات، مشکل کم آبی نیز رفع و در تامین آب شرب این شهر یک ثبات نسبی ایجاد شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن