تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802672103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تركيب 9 به 3 صدرنشينان موقت بهارستان/ هيئت رئيسه موقت يا دائم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تركيب 9 به 3 صدرنشينان موقت بهارستان/ هيئت رئيسه موقت يا دائم؟
آرای نمايندگان منتخب در جلسه امروز تركيب اعضاي هيئت رئيسه و جناح های متبوع آنها را مشخص كرد.

تركيب 9 به 3 هيئت رئيسه موقت مجلس دهم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اعلام نتايج انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پيروزی ليست اميد در تهران كم كم صحبت از رياست مجلس دهم و رقابت لاريجانی و عارف برای تصدی صندلی سبز بهارستان در رسانه ها پررنگ تر شد.

روزها كه مي گذشت بحث تشكيل فراكسيون های مجلس دهم و ياركشي های سياسی نمود بيشتری پيدا می كرد كه از همان ابتدا دو فراكسيون فراگير و اميد به نمايندگی از دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب مجلس در تكاپو براي جذب نمايندگان بودند و جلساتی جسته و گريخته برگزار می شد، البته در كنار اين دو فراكسيون مطرح، مستقيلن مجلس نيز گاه ندايی از تشكيل فراكسيونی سوم می دادند كه به جايی نرسيد.

هر چه به جلسه افتتاحيه مجلس دهم نزديك تر می شديم جلسات فراكسيون های مطرح مجلس جدی تر می شد، به طوری كه شب قيل از نخستين جلسه مجلس دهم فراكسيون 188 نفره فراگير كه نهايتا نام ولايت گرفته بود، لاريجاني را به عنوان رئيس فراكسيون انتخاب كردند و در جلسه عصر همان روز محمد دهقان نماينده منتخب چناران و طرقبه و حميدرضا حاجي بابايی منتخب نماينده همدان را به عنوان نامزدهای اين فراكسيون برای حضور در هيئت رئيسه معرفی كردند.

در مقابل فراكسيون اميد نيز محمدرضا عارف برای برای رياست و آقايان مسعود پزشكيان و علي مطهری را براي تصدی پست نواب مجلس دهم معرفي كردند.

رقابت های جناحی برای كسب كرسی های صدرنشين بهارستان امروز با برگزاری انتخابات هيئت رئيسه موقت مجلس به خط آخر رسيد و آرای نمايندگان منتخب تركيب اعضای هيئت رئيسه و جناح های متبوع آنها را مشخص كرد، تركيبي كه احتمال تغيير آن با برگزاري انتخابات هيئت رئيسه دائم چندان نخواهد بود هر چند اختلاف كم آرا در برخي پست ها احتمال تغيير تركيب را بالا مي برد.

شمارش آرا و اعلام آن از تريبون رسمي خانه ملت حكايت آز آن داشت كه از 12 كرسي هيئت رئيسه 9 كرسی به كانديداهای فراكسيون ولايت و اصولگرايان و 3 كرسی به نامزدهای فراكسيون اميد و اصلاح طلبان اختصاص يافته است.

آرای امروز نمايندگان به انتخابات هيئت رئيسه موقت مجلس دهم تركيبی 9 به 3 برای اصولگرايان و اصلاح طلبان چيده است كه در دوره های قبل، طيف اصلاح طلب هيچ كرسی در هيئت رئيسه نداشته است.

هيئت رئيسه موقت مجلس دهم به رياست لاريجانی رئيس فراكسيون ولايت و نماينده منتخب قم در حالي شكل گرفت كه يك نايب آن مسعود پزشكيان نماينده منتخب تبريز از جناح اصلاح طلبان و فراكسيون اميدی است و ديگری محمد دهقان منتخب طقبه و چناران از طيف اصولگرايان و فراكسيون ولايت است.

از بين 6 دبير منتخب اين هيئت رئيسه نيز 5 نماينده از طيف اصولگرايان و يك نفر از اصلاح طلبان هستند به طوری كه آقايان غلامرضا کاتب، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده، سيدناصر موسوی لارگانی، احمد امیرآبادی فراهانی از اصولگرايان و عبدالكريم حسين‌زاده اصلاح طلب و از اقليت هاي مذهبي سني هستند.

در بين ناظران منتخب نيز محمدقسيم عثماني از اصلاح طلبان و جزو ليست فراكسيون اميد بوده و بهروز نعمتی و محمد آشوری تازياني از اصولگرايان هستند.

انتهاي پيام/














۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن