تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804884829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا آزادسازي رقه را به‌نام خود مي‌زند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا آزادسازي رقه را به‌نام خود مي‌زند؟
بالاترين مقام نظامي امريكا در منطقه به صورت غيرمنتظره و غيرقانوني وارد شمال سوريه شد تا به صورت تبليغاتي عمليات آزادسازي رقه از وجود داعش را به سبك امريكايي كليد بزند؛ عملياتي كه فعالان هدف نهايي آن را تجزيه سوريه به بهانه مبارزه با داعش عنوان مي‌كنند.
نویسنده : محمد بابايي 
رسانه‌هاي امريكايي روز يك‌شنبه با انتشار تصاويري از ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد مركزي ارتش امريكا در خاورميانه در شمال سوريه گزارش دادند كه وي در اين سفر با نيروهاي امريكايي حاضر در سوريه و همچنين بعضي فرماندهان محلي ديدار كرده است. وتل در جريان اين سفر عده‌اي از خبرنگاران رسانه‌هاي مطرح امريكايي از جمله سي‌ان‌ان، آسوشيتدپرس و نيويورك‌تايمز را با خود برده بود. بنا بر گفته خبرنگاران اعزامي، آنها «از گزارش‌دهی در مورد نوع هواپیمایی که وتل با آن به سوریه سفر کرده، محل دقیق فرود وی و نیز انتشار اسامی و تصاویر مشاوران امریکایی که با وی دیدار کرده‌اند، منع شده بودند.»   رسانه‌هاي امريكايي گزارش دادند كه وتل روز جمعه (31 ارديبهشت) از عراق وارد سوريه شده و با مستشاران نظامي امريكا و همچنين بعضي فرماندهان «نيروهاي دموكراتيك سوريه» ديدار كرده است. براساس اعلام رسمي دولت امريكا حدود 200 نيروي ويژه امريكا در اين منطقه مستقر هستند كه وظيفه آموزش ائتلاف «نيروهاي دموكراتيك سوريه» را برعهده دارند. رهبري اين ائتلاف عمدتاً در كنترل كردهاي سوريه قرار دارد و گروه كوچكي از اعراب محلي نيز به آن پيوسته‌اند. امريكايي‌ها تلاش دارند اعراب بيشتري وارد اين ائتلاف كنند و گفته مي‌شود يكي از  اهداف سفر وتل به سوريه نيز همين مسئله بوده است.
 
بهانه داعش
در تمامي گزارش‌هاي خبرنگاراني كه اين فرمانده امريكايي را در سوريه همراهي مي‌كردند، تأكيد شده است هدف از اين سفر ديدار با نيروهايي است كه براي عمليات آزادسازي رقه آمده‌اند. رقه پايتخت خلافت خودخوانده داعش محسوب مي‌شود. وب‌سايت شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان آورده است كه اين سفر با هدف گردهم آوردن «بيشتر اعراب محلي و نيروهاي كرد  جهت مبارزه با داعش هم در سوريه و هم در عراق صورت گرفت.» خود وتل به خبرنگاران گفته كه يك مسئوليت اخلاقي «براي ورود به منطقه جنگ جهت ارزيابي وضعيت نظاميان خود و همچنين پيشرفت سازماندهي اعراب محلي و جنگجويان كرد براي بيرون راندن داعش از سوريه احساس مي‌كرده است.» وي همچنين خاطرنشان كرده: «امریکا شیوه‌ای صحیح را برای توسعه نیروهای محلی در مبارزه با داعش پیش گرفته است.» ژنرال وتل عالی‌ترین مقام ارتش امریکاست که از زمان آغاز درگیری‌های داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور سفر کرده است.  متعاقب سفر وتل به سوريه، برت مك‌گورك، نماينده ويژه امريكا در ائتلاف عليه داعش در صفحه توئيتر خود نوشت كه هدف اين سفر آماده شدن براي حمله به رقه است. همزمان با سفر فرمانده ستاد مركزي امريكا در منطقه كه با پوشش رسانه‌اي حرفه‌اي همراه بوده، منابع خبري گزارش دادند كه هواپيماهاي ائتلاف به رهبري واشنگتن بر فراز رقه اعلاميه‌هايي پرتاب كرده‌اند كه در آن از ساکنان شهر خواسته شده شهر را ترك كنند. در همين حال،‌  تاجیر کوبانی، سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه اعلام کرد که عملیات آزادسازی شهر رقه به زودی آغاز خواهد شد. نيروهاي دموكراتيك سوريه همچنين روز شنبه موفق شدند با بازپس‌گيري العيشه به 37 كيلومتري شمال رقه برسند. در حالي كه مقامات امريكايي تأكيد دارند فعاليت‌هاي خود در شمال سوريه براي مبارزه با داعش است اما منتقدان نه تنها اين ادعاي امريكا را رد مي‌كنند بلكه معتقدند واشنگتن با استفاده ابزاري از تروريسم درصدد تجزيه سوريه است. فيل گرو، تحليلگر سياست خارجي امريكا و انگليس در منطقه در صفحه توئيتر خود نوشت: «امريكا هم‌اكنون به صورت آشكارا در حال رژه بردن نظاميان غيرقانوني و [گروه‌هاي] نيابتي غيردولتي خود در سوريه براي الحاق رقه است.» اين تحليلگر همچنين خاطرنشان كرده كه  گروه‌هاي نيابتي امريكا براي غارت زمين و منابع سوريه با «ماسك مبارزه با داعشي» كه توسط امريكا درست شده، آماده مي‌شوند.
 
پيش‌دستي امريكايي‌ها
مقامات نظامي امريكا در حالي با حضور خود در شمال سوريه به صورت ضمني عمليات آزادسازي رقه را كليد مي‌زنند كه رسانه‌هاي نزديك به محور مقاومت گزارش دادند «نیروهای ارتش سوریه قرار است از چندین محور از جمله «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» به محل اصلی تجمع داعش یعنی رقه حمله و آن را پاکسازی کنند.»  وبگاه خبری «النشره» گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه از چندین محور از جمله «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» آماده حمله به رقه هستند. یک منبع به النشره لبنان گفت که شواهد حاکی‌ است ارتش سوریه از دو ماه گذشته در حال آماده شدن برای مبارزه با نیروهای داعش در رقه است ولی گروه‌های «جبهه النصره واحرار الشام» و سایر گروه‌های همپیمان آنان به مواضع ارتش در ریف حلب حمله کردند تا مانع از آغاز عملیات ارتش سوریه به سوی رقه شوند. براساس اين گزارش، ارتش سوریه حملات خود را همزمان با هماهنگی نیروها و جنگنده‌های روس آغاز خواهد کرد؛ جنگنده‌هایی که احتمالاً روند عملیات نظامی خود را در هفته آینده افزایش خواهند داد.
 
مسکو: حملات را از سر می‌گیریم
انتشار گزارش‌هايي مبني بر حتمي بودن حمله ائتلاف امريكايي براي آزادسازي رقه با پيشنهاد مسكو به واشنگتن براي حملات مشترك به تروريسم همزمان شده است. «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در سخنانی روز جمعه اعلام کرده بود: «ما برای آغاز یک اقدام مشترک میان نیروهای هوایی روسیه و نیروهای هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن، به امریکا پیشنهاد داده‌ایم علیه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه که از توافق آتش‌بس حمایت نمی‌کنند و نیز گروه‌های مسلحی که به صورت غیرقانونی از مرز ترکیه به سوریه وارد می‌شوند و همچنین گروه‌هایی که با عبور از این مرز با خود تسلیحات حمل می‌کنند، حملات مشترکی را از هفته آینده آغاز کنیم.» «جان کری»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا پس از این اظهارات شویگو گفت که هیچ توافقی برای اقدام مشترک میان روسیه و امریکا در سوریه صورت نگرفته است. وی علاوه براین تأکید کرد که مسکو و واشنگتن در حال مذاکره در خصوص «پیشنهادهایی برای در پیش گرفتن مکانیزمی باثبات برای نظارت و اجرای بهتر آتش‌بس در سوریه هستند.»  در واكنش به مخالفت امريكا،  وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که حتی در صورت پذیرفته نشدن پیشنهاد اقدام مشترک با ائتلاف تحت رهبری امریکا، مسکو از روز چهارشنبه به صورت کاملاً یک‌جانبه وارد عمل شده و حملات هوایی علیه تروریست‌ها را از سر خواهد گرفت.
 
اسارت 2 افسر غربي توسط حزب‌‌الله در حلب
منابع لبنانی با افشای عملیات دقیق حزب‌الله پشت خطوط جبهه النصره در حلب و اسارت دو افسر اطلاعاتی امریکایی و فرانسوی، زوایای پنهاني از تحولات امنيتي در شمال سوريه را تشریح کردند. «ماجده الحاج»، روزنامه‌نگار لبنانی در گزارشی به نقل از منابع مطلع امنیتی نوشت که حزب‌الله در استان حلب سوریه، سه نفر را که دو تن از آنان افسران امریکایی و فرانسوی هستند، به اسارت گرفته است. این منبع آگاه مطبوعاتی لبنانی تصریح کرد: طی عملیات امنیتی پیچیده و دقیق نیروهای ویژه حزب‌الله در یکی از مناطق تحت تصرف جبهه النصره در حلب، این نیروها موفق شدند یک فرمانده ارشد میدانی معارضان سوریه وابسته به ریاض و دو افسر اطلاعاتی امریکایی و فرانسوی وابسته به اتاق عملیات مشترک تازه تأسیس جیش الفتح در حلب را به اسارت بگیرند. منبع مذکور توضیح داد: این اتاق عملیات مشترک به این جهت ایجاد شده بود تا افسران اطلاعاتی فرانسوی، امریکایی و سعودی از آنجا به صورت مستقیم حملات تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده جیش‌الفتح در محورهای عملیاتی حلب و ریف‌های آن از جمله خان طومان را اداره و هدایت کنند. ماجده الحاج در ادامه این گزارش تصریح می‌کند که منابع مطبوعاتی در تهران، عملیات امنیتی حزب‌الله در عمق مناطق تحت تصرف جبهه النصره در حلب پاسخی به سقوط خان طومان و هدف گرفته شدن گروه مستشاران نظامی ایران در این منطقه بود که از سوی هواپیماهای امریکایی برخاسته از پایگاه نظامی «اینجرلیک» ترکیه و نه گروه‌های مسلح مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند و حمله به اتاق عملیات آنها براساس اطلاعات امنیتی جمع‌آوری شده توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت و هدف اصلی آن، سردار قاسم سلیمانی بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن