تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819289444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم حمایت دولت از بیماران تالاسمی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عدم حمایت دولت از بیماران تالاسمی
کد خبر: ۵۸۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ - 08 May 2016


مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: بیماران تالاسمی از پمپ با کیفیت خارجی محرومند؛ هزینه تهیه آن هم ۲تا ۳ میلیون تومان است و بیمه‌ها هم پوششی نمی‌دهند.

به گزارش فارس، محمدرضا مشهدی گفت: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که برای تأسیس پمپ‌های تزریقی بیمار تالاسمی از گمرک دچار مشکلاتی شده‌ایم که در آن زمان هم با مساعدت و دستور مستقیم رئیس جمهور و مسئولان مربوطه، پمپ‌ها ترخیص می‌شد.

وی ادامه داد: مشکلی که بیماران تالاسمی دارند تهیه پمپ  است سال‌هاست که برای تهیه پمپ با کیفیت بیماران ما به سختی افتاده‌‌اند چرا که پمپ‌هایی که توسط یک شرکت داخلی تولید می‌شود طول عمر مفیدی ندارد و معمولاً بیماران نمی‌‌توانند از آن استفاده کنند.

مشهدی گفت: اما نمونه پمپ خارجی آن که معمولا 2 تا 3 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد بیمار به مدت 10 تا 15 سال می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ادامه داد: در واقع مشکل بیماران تالاسمی تهیه پمپ خارجی مناسب است از طرفی شرکت‌های واردکننده تعرفه‌های بالایی برای ترخیص می‌پردازند و وزارت بهداشت هم این را پوشش نمی‌دهد چون شرکت‌ها به صورت آزاد آن را وارد می‌کنند البته ما در چند نوبت به صورت اهدایی پمپ‌هایی به کشور وارد کرده و به بیماران اهدا کردیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بیمه‌ها هزینه تهیه این پمپ‌ها را به طور کامل پوشش نمی‌دهند، بیمه خدمات درمانی در مراکز استانی تا سقف 600 هزار تومان یعنی برابر با قیمت پمپ ایرانی را پرداخت می‌کند و حتی در برخی از جاها دیده شده به بیماران روستایی اصلاً مبلغی پرداخت نشده است.

مشهدی گفت: اگر بیمه‌ها هزینه پمپ با کیفیت خارجی را بدهند به نفع خودشان هم است البته برخی از بیمه‌ها مثل تأمین اجتماعی نهایت همکاری را داشتند اما بیمه خدمات درمانی حداقل بیمه را هم در برخی مراکز نداده است.

* قطع حمایت‌های دارویی

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: متأسفانه بیماران تالاسمی در زمینه حمایت دارویی مظلوم واقع شده‌اند چون دارویی که 30 سال رایگان در اختیارشان بود اکنون باید برایش پول بپردازند.

وی افزود: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی داروی خوراکی  را به بیماران رایگان می‌داد اما آن هم چند ماهی است که به قیمت 2 هزار تومان به بیماران می‌دهد و بیمار بزرگسالی که باید روزانه 5 بار از این دارو استفاده کند ماهانه 300 هزار تومان هزینه‌‌اش می‌شود که برای یک خانواده با 2 تا 3 بیمار هزینه بالایی شده و توان پرداخت آن را ندارد.

مشهدی گفت: برای حمایت از تولید داخل داروی اصلی بیماران تالاسمی که رایگان بود پولی شده و مسئولان می‌گویند اگر برند اصلی را می‌خواهید مابه‌التفاوت آن را باید بیمار بپردازد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن