محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826451189
مشروح نشست فارس با سازندگان «بیمار استاندارد» ردایی: «بیمار استاندارد» تجربه جدیدی بود/ خمسه: آقاخانی با ظرافت طنز را به سریال تزریق کرد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست فارس با سازندگان «بیمار استاندارد»ردایی: «بیمار استاندارد» تجربه جدیدی بود/ خمسه: آقاخانی با ظرافت طنز را به سریال تزریق کرد
علیرضا خمسه گفت: شخصیتی که من بازی میکردم فضایی برای ادا و حرکات کمیک نداشت اما سعید آقاخانی عنصر طنز را به گونهای حساب شده به این قصه اضافه کرد که مخاطب نوروزی با دیدن آن لبخند بر لبانش بنشیند.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست نقد و بررسی سریال «بیمار استاندارد»، با حضور عوامل و بازیگران سریال در خبرگزاری فارس برگزار شد. در این نشست مسعود ردایی (تهیهکننده)، حسین محباهری، علیرضا خمسه، هومن حاجیعبداللهی و نعیمه نظامدوست (بازیگران) حضور داشتند. **ردایی: قصه «بیمار استاندارد» به هم پیوسته بود/ شباهتهای «بیمار استاندارد» با «من دیهگو مارادونا هستم» مسعود ردایی تهیهکننده سریال «بیمار استاندارد» در بخشی از این نشست گفت: در مورد سریالهای مناسبتی به نوعی شبیهسازی صورت میگیرد و همه به دنبال این هستند که سریالی را با سریال دیگر قیاس کنند. در این سریال نیز قصه به صورت پیوسته پیش میرفت به طوریکه اگر مخاطب یک قسمت را نمیدید دیگر متوجه ادامه داستان نمیشد و این برخلاف دیگر سریالهای مناسبتی است که مخاطب حتی اگر چند سکانس را از دست دهد باز هم در جریان قصه قرار خواهد گرفت. وی در ادامه بیان داشت: وظیفه ما تولید باکیفیت سریال، استفاده از بهترین بازیگران و موضوعی جدید بود که تا به اینجای کار مورد اقبال منتقدین و صاحبنظران شده است. به نظرم هیچ کدام از گروههای سریالسازی در ایام نوروز امسال کمکاری نکردند اما گزینهای که در تمام آنها دیده میشد شتابزدگی و عدم مناسبتی بودن برخی سریالها بود. این تهیهکننده ادامه داد: ساخت این سریال حدود آبان ماه به ما سفارش داده شد و درست است تغییراتی در دقیقه 90 درباره زمان و شبکه پخش سریالهای نوروزی در تلویزیون صورت گرفت اما ما اصلاً در جریان هیچکدام آنها نبودیم. سریال «بیمار استاندارد»، از ابتدا قرار بود از شبکه سه پخش شود اما در لحظات پایانی این تصمیم تغییر کرد و سریال ما به شبکه یک رفت. وی ادامه داد: همان جلسات ابتدایی که با سعید آقاخانی (کارگردان) و بهرام توکلی (نویسنده)، صحبت میکردیم، به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود داستانکهای متعدد در قصه این سریال میتوانیم آن را در قسمتهای بیشتری تولید کنیم و به عبارتی پر و بال دهیم. مسعود ردایی در ادامه صحبتهای خود گفت: زمانی که ما نزدیک به 20 لوکیشن به همراه 30 بازیگر داریم قطعاً ساخت این سریال با سریالی که در آپارتمان اتفاق میافتد بسیار متفاوت خواهد بود. آن هم از لحاظ هزینه، لوکیشن،آکسسوآر و جابهجایی.تصویربرداری ما نیز با دو دوربین (red) که سینمایی است ضبط میشد. همانطور که دیدیم برای تیتراژ نیز از تصاویر انیمیشنی استفاده کرده بودیم و اگر بخواهیم همه اینها را در کنار هم قرار دهیم میبینیم که سریالی متفاوت تولید کردیم. وی ادامه داد: در گذشته آثاری ساخته شده که هر کدام در موضوعی لنگ میزدند و همینها سبک سلیقه مخاطب را پایین آوردند و ما در شرایط فعلی باید تلاش کرده تا سلیقه مخاطب را ارتقاء دهیم. از طرفی میتوانیم شبکههای تلویزیونی را طوری بچینیم که هر کدام مخاطب خاص خود را داشته باشند برای مثال شبکه یک، یک سریال و در شبکه سه سریال دیگری با موضوع دیگری ارائه دهیم. به همین دلیل میگویم نباید سریالها را با برنامههای ترکیبی قیاس کرد حتی برخی سریالهای نوروز امسال را با نوروز سال گذشته مقایسه میکنند. این تهیهکننده درباره کارگردانی سعید آقاخانی در این سریال نیز گفت: برای مثال آقاخانی در چندین سال گذشته سریالهای پرمخاطب مناسبتی را کارگردانی کرده است سؤالم این است که چرا سریال ما به سمت سریالهایی که آقاخانی در گذشته ساخته است نرفته؟ فکر میکنم آقاخانی خود به این نتیجه رسیده بود که آثار قبلیاش به اندازه کافی تکرار شده که به این سمت آمد. مطمئناً وقتی میخواهید کاری جدید و نویی را انجام دهید با مقاومتهایی مواجه خواهید بود و به این دلیل که مخاطب خاص جنس قصه و سختی کار را میشناسد نسبت به این موضوع سختگیری نداشته است. ردایی با اشاره به صحبتی از بابک حمیدیان گفت: بابک حمیدیان بعد از ضبط این سریال گفت اگر سری دوم «بیمار استاندارد» را بسازید من حاضر به بازی در آن هستم. وی درباره این سریال، گفت: «بیمار استاندارد» از لحاظ کارگردانی و تولید اثر متفاوتی است اما در زمینه پخش تصمیمگیری با ما نیست. «بیمار استاندارد» میتوانست با همین سر و شکل و محتوا یک فیلم سینمایی باشد که ما در شرایط فشرده زمانی آن را برای تلویزیون تولید کردیم. در بخشهایی نقص وجود داشت و بخشهایی نیز حذف شد و دلیل آن هم چیزی جزء اضافه بودن آنها در روند قصه نبود. برای مثال قسمت اول با اصلاحات 56 دقیقه و قسمت آخر با اصلاحات 37 دقیقه شد. ردایی ادامه داد: معتقدم صدا و سیما از این به بعد باید یک شبکه را در مناسبتی مثل نوروز مختص سریال قرار دهد و یک شبکه را مختص برنامهای ترکیبی. این را به این دلیل میگویم که پخش سریالها آنقدر پشت سر هم چیده شده که برخی از سریالها دقیقاً همزمان با یکدیگر پخش میشود. ردایی درباره شباهت «بیمار استاندارد» به فیلم «من دیگو مارادونا هستم» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی گفت: در هر حال این را نباید نادیده گرفت که هر دوی این آثار محصول یک تفکر مشترک است. به هر حال هر هنرمندی از یک خط فکری بهره میگیرد و بر همین اساس شاید شباهتهایی بین این دو اثر دیده میشد. **خمسه: کمبود زمان باعث شباهت آقاخان و نصرت شد/ سریالی که حرف جدیدی برای گفتن داشت در این مراسم علیرضا خمسه بازیگر این سریال گفت: عادت ناپسندی در برنامهسازی تلویزیونی مرسوم شده که به محض محبوب شدن یک سریال نزد مخاطب مدام میگویند دوباره شبیه به آن سریال بسازید. حتی یادم است همان سالهای ابتدایی که ما سریال «پایتخت» را کار میکردیم شبکه دیگری اغلب سکانسهای سریال ما را تکرار میکرد. شاید اگر امسال هم سریال «پایتخت» از تلویزیون پخش میشد بهترین گزینه نوروزی بود. وی ادامه داد: یکی از محاسن «بیمار استاندارد» این بود که به هیچ سریالی ربطی نداشت و مهمترین ویژگیاش این بود که شبیه به هیچ سریال دیگری نبود و به عبارتی خیلی خاص بود. از همان ابتدا عوامل به این فکر کرده بودند که باید سریالی متفاوت بسازند. این بازیگر ادامه داد: هدف گروه تهیه و تولید این سریال، ساخت اثری خوب بود و ما اصلاً به رقابت فکر نمیکردیم که فلان کارگردان در ایام نوروز اول میشود یا نه. باید نوعی فرهنگسازی شود که همه نوع خوراک روحی روانی و فرهنگی مردم در سریالها ارزشگذاری شود و مخاطبان از هر نوع سلیقهای سریال مورد علاقه خود را برای تماشا کردن انتخاب کنند. اما ما در مسائل فرهنگی خود را از مسائل رقابتی منزه میدانیم برای مثال من به عنوان یک بازیگر چه تفاوتی با مهدی هاشمی دارم که برخی مجلهها ما دو نفر را در گوی رقابت قرار میدهند؟! علیرضا خمسه در ادامه در همین زمینه گفت: متأسفانه فضایی در جامعه ما ایجاد شده که حتی مسائل فرهنگیمان تحت تأثیر سیاست قرار میگیرد و جامعهای سیاستزده داریم در صورتیکه هر فردی برای رفع نیازش به سمت سریال مورد علاقه خود میرود. با وجود این شرایط و بازی در سریال «بیمار استاندارد»، باید بگویم که اصلاً احساس کمفروشی نمیکنم چرا که از جان و دل مایه گذاشتیم. بازیگر سریال «پایتخت»در ادامه افزود: این سریال میتوانست یک فیلم سینمایی خوب باشد و فشرده کردن آن در 14 قسمت کار اشتباهی بود. گاهی که سریالهای خارجی را نگاه میکنم میبینم که تا 213 قسمت ادامه پیدا میکنند و در دلم میگویم خوش به حال آنها. در تلویزیون تنها سریالی که با تعداد قسمتهای بالایی تولید شد، «پایتخت»، بود که آن هم 72 قسمت بود! شاید اگر نوروز امسال هم «پایتخت» از تلویزیون پخش میشد با استقبال بی نظیری از سمت مخاطبان مواجه میشد. خمسه در ادامه گفت: این سریال قصه خوبی داشت اما باز هم میتوانست در قصهپردازی، قوی تر عمل کند، اما به عبارتی باید بگویم در مورد این سریال ظرف و مظروف با یکدیگر تناسبی نداشت. شخصیتهای این سریال پردازش بیشتری میخواستند و در تعداد قسمت بیشتری سریال ساخته میشد. وی افزود:چنین کارهایی که نیاز به مخاطب خاص دارد باید از شبکههای خاصی پخش شود. متأسفانه در حال حاضر جایگاه شبکهها مشخص نیست. برای مثال شبکه یک، شبکه خانواده ایرانی نامگذاری شده اما این نامگذاری را در مورد سایر شبکهها نمیبینیم. این بازیگر ادامه داد: شاید باور نکنید اما روزی که به من گفتند بازی تو در این سریال به پایان رسیده واقعاً ناراحت شدم چرا که هم گروه را به شدت دوست داشتم و هم معتقد بودم این سریال و نقشم جای کار بیشتری داشت. خمسه ادامه داد: یکی از ویژگیهای مهم این سریال علاوه بر کارگردان، نویسنده، قصه و بازیگر تلفیق کارگردان و نویسنده بود که برای من از همان ابتدا جذابیت بسیار بالایی داشت چرا که آقاخانی تا به حال سبک دیگری را در تلویزیون تولید کرده بود و بهرام توکلی نیز با آثار قابل قبول سینماییاش تا به حال حضوری در تلویزیون نداشت و برای بازیگری مثل من تجربه تازهای بود. برایم جالب بود متنی که میتوانست خیلی خشک و غیرکمیک باشد، با کارگردانی آقاخانی کمیک درآمد. بازیگر سریال «میهمانان ویژه»، ادامه داد: برای مثال زمانی که پدر همسرم به منزلمان میآید میگوید که دختر من بعد از زندگی با تو کاملاً تغییر کرده و این نشاندهنده این است که آدمها هر چقدر به یک موضوعی عشق و علاقه داشته باشند ناخودآگاه تغییر میکنند. زمانی که در سریال «پایتخت» بازی میکردم مردم در بازخوردها از من میپرسیدند شخصیت باباپنجعلی را خودتان خلق کردید و من مدام میگفتم خلق این شخصیت حاصل تفکری جمعی بود در صورتی که ما عادت داریم زمانی که نتیجه اثری خوب میشود میگوییم من آن را خوب اجرا کردم و اگر بد شود، میگوییم مقصر تهیهکننده است. معتقدم وقتی کاری را انجام میدهیم باید مردانه پای کاری که هستیم بایستیم و از آن دفاع کنیم. از طرفی معتقدم این سریال مبتنی بر 14 قسمت ساخته میشد و باید بیشتر از این به آن پرداخته میشد. فکر میکنم مدیران تلویزیون هم باید برای ایامی مثل نوروز برنامههایی نظیر «دورهمی» و «خندوانه» را پخش کنند که مردم راحتتر بتوانند آنها را تماشا کنند. وی ادامه داد: شخصیتی که من بازی میکردم فضایی برای ادا و حرکات کمیک نداشت اما سعید آقاخانی عنصر طنز را به گونهای حساب شده به این قصه اضافه کرد که مخاطب نوروزی با دیدن آن لبخند بر لبانش بنشیند. خمسه درباره شباهت بین شخصیت آقاخان (سریال میکائیل) و نصرت در سریال «بیمار استاندارد» گفت: در حقیقت باید بگویم 10 روز از شروع تولید سریال گذشته بود که از من دعوت به همکاری کردند و در این مدت زمانی فرصتی نبود تا شخصیت جدید را خلق کنیم. از طرفی سعید نعمتالله (نویسنده سریال میکائیل)، از ابتدا نقش آقاخان را برای شخصیت من نوشته بود و روز اولی که قرار بود مقابل دوربین «بیمار استاندارد»، بازی کنم با بهرام توکلی این موضوع را در میان گذاشتم که میتوانم برخی از خصیصههای آقاخان را در اینجا بیاورم. مشابهت این دو نقش شاید به این دلیل بود که زمان کافی برای پرداخت شخصیتها نداشتیم. همچنین این دو شخصیت دارای موقعیتهای مشابه، از یک جنس و بدمن بودند و این تشابه زائیده عدم زمان کافی بود. در ادامه یک بازیگر هر دوی این شخصیتها را بازی میکرد چه بسا اگر بازیگر دیگری این نقش را بازی میکرد به اینگونه نبود. بازیگر سریال «میکائیل» گفت: «بیمار استاندارد» از قصهای نو بهره میبرد اما به دلیل کمبود زمان نتوانست روی آن متمرکز شود در حال حاضر سریالی را برای ماه رمضان ضبط میکنند که در اواسط کار یکی از بازیگرهای آن قهر کرد و پروژه را تنها گذاشت و کارگردان مجبور شد بازیگر دیگری را جایگزین آن کند اما در «بیمار استاندارد» هیچگاه چنین اتفاقی نیفتاد و زمانی که کارم در این سریال تمام شد بسیار ناراحت شدم. وی درباره ناراحتی بابک حمیدیان از گروه تولید سریال «گذر از رنجها»، گفت: درست است که حمیدیان از پشت صحنه این سریال ناراضی بود، اما در «بیمار استاندارد» ما دقیقاً بر خلاف این را شاهد بودیم. وقتی میگوییم گروهی حرفهای هستند، یعنی این حرفهای بودن در تمام بخشهای آن وجود دارد. بازیگر سریال «دارا و ندار»، ادامه داد: اگر من جای مسئولین صدا و سیما بودم به بهرام توکلی و سعید آقاخانی فرصت بیشتری میدادم تا در فرصتی مناسب این سریال را تولید کنند. بسیاری از مخاطبان بودند که بازی من را در این سریال ندیدند چرا که مخاطب غیرمتمرکز بودند و برای این دست از مخاطبان ساخت چنین سریالهایی به مثابه تزریق سم به بدن آنها است. حتی رامبد جوان و مهران مدیری که جزو برنامهسازان موفق نوروزی بودند نیز از کمبود زمان برای تولید برنامههایشان گلهمند بودند. در حال حاضر که در فروردین ماه به سر میبریم مدیران باید برای نوروز سال 96، از الان به من پیشنهاد بازی بدهند، نه اینکه روزهای پایانی اسفند تازه یادشان بیفتد. این بازیگر در ادامه افزود: دورهای که به تدریس مشغول بودم اغلب افراد علاقهمند به بازیگری پیش من میآمدند و میگفتند من خیلی استعداد بازیگری دارم. برایم کاری کنید تا استعدادم کشف شود و من برای آنها همیشه مثالی میزدم که پنجرهای را باز کن و آشغالی به سمت بیرون پرتاب کن محال است کسی به تو ناسزا نگوید اما اگر به جای آشغال سکه به سمت بیرون پرتاب کنی همه از تو تشکر میکنند. همیشه میگویم که اگر فردی به بازیگری علاقهمند است باید تلاش کند تا سکه پرتاب کند. مشکل ما این است که همیشه با سلیقه مخاطب همسو میشویم. **حاجی عبداللهی: نقشهای مشابه بازی نمیکنم/ اجرا را کنار گذاشتم هومن حاجیعبداللهی بازیگر نقش داود در این سریال، در این مراسم گفت: در ابتدا که به این سریال دعوت شدم 4 قسمت ابتدایی را خواندم و سعید آقاخانی همان زمان چندین نقش را به من پیشنهاد داد و خودم نقش داود را انتخاب کردم. تکلیف شخصیتهای این سریال از ابتدا مشخص بود و آقاخانی نیز کاملاً روی تمامی کاراکترها اشراف داشت. وی ادامه داد: «بیمار استاندارد» کار داستانی پُرگرهای بود که مخاطب میبایست از قسمت ابتدایی آن را دنبال میکرد و طوری نبود که با دیدن یک سکانس همه قصه را متوجه شود. بازیگر سریال «آقا و خانم سنگی» در ادامه بیان داشت: به عقیده من تلویزیون میتواند سطح سلیقه مخاطب را بالا ببرد. اتفاقی که به شدت در این روزها میافتد این است که مخاطبان برنامهای را موفق میدانند که خستگی روزمره آنها را از بین ببرد که این اشتباه بزرگی است و دوست ندارند بعد از تماشای اثری قدرت تفکر خود را به کار انداخته و درباره آن کمی فکر کنند. وی ادامه داد: امیدوارم که «بیمار استاندارد» از شبکههای نظیر آیفیلم بازپخش شود و عدهای که نتوانستند این سریال را در ایام نوروز تماشا کنند، بازپخش آن را نگاه کنند. نکته مهم این است که اگر گروهی برای ساخت یک سریال در کنار هم قرار میگیرند نیتشان این نیست که خود را به زمین بزنند حضورم در این سریال را بسیار دوست داشتم و یکی از بهترین کارهایی بود که تا به حال انجام داد همچنین گروه پشت صحنه واقعاً به ما انرژی میدادند و هر کدام به نوبه خود بهترینها بودند. هومن حاجیعبداللهی در ادامه گفت: بدترین اتفاقی که در این میان افتاده راحتطلب بودن مردم و صدا و سیما است هر سال تلویزیون سریال «پایتخت» را میسازد و همه مردم هم همهساله منتظر پخش این سریال هستند اما معتقدند باید آنقدر کارهای مختلفی در طول سال ساخته شود که تفاوت بین آنها را به وجود آورد. به عنوان بازیگری که در «پایتخت» بازی کرده با اطمینان محض میگویم هیچ وقت ما در تولید «پایتخت» به این فکر نمیکنیم که هر چه بسازیم مردم میبینند بلکه مدام در حال سختگیری هستیم. وی درباره برنامه «رنگینکمان» نیز گفت: همانطور که میدانید «رنگین کمان» از سال گذشته به صورت تولیدی ضبط میشود و ما نیز تا خرداد ماه امسال این برنامه را ضبط کردیم که قرار است پخش شود، اما اینکه این برنامه تا چه زمانی ادامه دارد را نمیدانم. وی ادامه داد: حدود 20 سال است که در این حیطه فعالیت میکنم و اتفاقی به سمت اجرا آمدم اما مدتی است که بازیگری را از سر گرفتم چرا که بازیگری را بسیار دوست دارم. فردی هم نیستم که چند کار به صورت همزمان قبول کنم و سعی میکنم کارهایی که قبول میکنم را در مدت زمانی مناسب انجام دهم. حاجی عبداللهی با اشاره به سختیهای تولید این سریال، گفت: یادم است 4 بار برای سکانس یخ زدن داود گریم شدم که خیلی برایم سخت بود و چند بار از آن هم بازیم ساعت 3 صبح تمام شد و حدود نیم ساعت مشغول پاک کردن گریمم بودم. فیلمنامه «بیمار استاندارد» را از همان ابتدا دوست داشتم و به دنبال نقشی خاص و متفاوت بودم و از این به بعد هم مطمئناً نقشی مثل داود را بازی نخواهم کرد. **نظام دوست: سال پرکاری داشتم/ «بیمار استاندارد» موقعیتهای طنز بسیاری داشت نعیمه نظامدوست دیگر بازیگر این سریال در ابتدای صحبتهای خود گفت: اگر فرصت بیشتری برای تولید این سریال داشتیم بهتر میتوانستم نقشم را بازی کنم. نقشی که من بازی میکردم تا قسمت 7 بازی داشتم و فکر میکنم جای حضور بیشتری داشتم. وی ادامه داد: بخشی از دلخوریم نیز به خاطر این است که آنقدر گروه خوب و صمیمی داشتیم که دوست داشتم بیشتر از اینها در کنارشان باشم. بازیگر سریال «روز حسرت»، ادامه داد: در فضای مجازی بازخوردهای جالبی دریافت کردم نیمی از مردم سریال «بیمار استاندارد» را دوست داشتند و نیمی از آنها دوست نداشتند. گاهی اوقات نیز با خود میگویم اگر تعداد قسمتهای بیشتری در اختیار نویسنده قرار میدادند بهتر و بیشتر میتوانست به تک تک شخصیتها بپردازد. نظامدوست ادامه داد: شخصیت من و جواد عزتی موقعیتهای طنز بسیاری داشتند اما به خواست نویسنده این اتفاق صورت نگرفت و موقعیتهای طنز خیلی کمی بین این دو نشان داده شد. این بازیگر در ادامه بیان داشت:در شرایطی که تعداد بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون در بیکاری به سر میبرند به نظرم جای تقدیر دارد که چند سریال در تلویزیون ساخته میشود و در هر کدام از آنها حدود 20 بازیگر به ایفای نقش میپردازند. چرا نباید بُعد مثبت این ماجرا را در نظر بگیریم و مدام میآییم و میگوییم فلان سریال ضعف داشت و فلان سریال قوی بود. وی در پایان گفت: خدا را شکر در سال گذشته پرکار بودم از حضورم در «محله گل و بلبل» گرفته تا سریال «بیمار استاندارد» که از هر دوی این پروژهها به شدت راضی هستم. **محب اهری:مردم با کنجکاوی درباره «بیمار استاندارد» صحبت میکردند/تلویزیون از من حمایتی نمیکند حسین محباهری دیگر بازیگر این سریال، در ابتدای صحبتهای خود گفت: در خیابان زیاد با مردم برخورد دارم چرا که مسیر روزانهام را با تاکسی و مترو میروم و بر همین اساس از بازخوردهای آنها حین بازی در سریالهایم آشنا هستم. عدهای که اصلاً «بیمار استاندارد» را ندیده بودند اما برخی هم بودند که درباره آن حرف میزدند و این نکته برایم جالب بود که مخاطب این سریال با کنجکاوی دربارهاش حرف میزد. وی ادامه داد:روزانه با 100 نفر از همین مردم در مترو و خیابان صحبت میکنم و با آنها عکس سلفی میگیرم حتی ممکن است در خلال این صحبتها ایستگاهی که مسیرم است را رد کنم. یادم است چندی پیش که در سریال «دردسرهای عظیم 2»بازی میکردم،آقایی به من گفت همسرم خیلی مرا اذیت میکند و با اشاره به شما میگوید در رفتار با من از محباهری در این سریال یاد بگیر! این بازیگر ادامه داد: مردم ایران فارغ از امتیازات مثبت و منفی که دارند درباره مسائل و پیرامونشان اطلاعات و آگاهی بسیاری دارند. بازیگر سریال «خوب، بد، زشت» با اشاره به نکات روانشناسی موجود در این سریال، افزود: نکته روانشناسی این سریال میگوید که برای حل مشکل باید وارد خود مشکل شویم و فیلمنامه بهرام توکلی این موضوع را به مخاطب یادآوری میکند. وی درباره شخصیت «پوربنا» که در این سریال ایفا کرده بود نیز گفت: به شخصیت صاحبخانه بهنام خیلی فکر میکردم و میدانستم که او فردی کتابخوانده است که در گذشته خطاهایی را مرتکب شده است.برایم شخصیت جالبی بود که دلم میخواست زودتر پیدایش کنم و بازیگرهای نقش مقابلم نیز به خوبی بازی میکردند. هنوز خود را جوان میدانم و دوست دارم با جوانها بازی کنم. این بازیگر با اشاره به عدم وجود فیلمنامه کامل در این سریال، بیان داشت: روزی که مشغول بازی در این سریال شدیم،تکلیف کاراکترها و داستان مشخص بود. معتقدم عدم وجود فیلمنامه کامل باعث میشود به عنوان بازیگر به این نقش بیشتر فکر کنیم و گاهی اوقات تفکر تو با تفکر مخاطب یکی شده و باعث بالا بردن جذابیت شخصیت برای او میشود. وی ادامه داد: نویسنده سریال را اصلاً ندیده بودم.وقتی به عنوان بازیگر شروع به کار میکنم در وهله اول نقطه نظر کارگردان تفکر او را نشان میدهد و من در همان ابتدا متوجه شدم که سعید آقاخانی نمیخواهد به سمت خنداندن مخاطب پیش رود. در صورتی که اگر میخواست به راحتی میتوانست این کار را انجام دهد در نتیجه بین همه بازیگران این موضوع جا افتاد که نباید مخاطب را بخندانیم. این سریال نقاط ضعف و قوت داشت اما بزرگترین نقطه قوت آن این است که با سریالهای دیگر متفاوت بود و میخواست تماشاگر را به سمت تفکر درباره موضوعات مطرح شده ببرد. این بازیگر درباره حضورش در سریال «معمای شاه»، گفت:در این سریال بخشی که در کاخ بازی میکردند تمام شد و در حال حاضر گروه مشغول ضبط بخشهایی در شهرک سینمایی غزالی هستند اما از قبل سکانسهایی باقی مانده و تغییر کرده که باید آنها را دوباره ضبط کنیم. وی درباره حضورش در آثار تاریخی گفت: تا به حال دو بار با محمدرضا ورزی همکاری داشتم در سریال «تبریز در مه» نقش ابوالحسنخان شیرازی وزیر امور خارجه فتحعلی شاه را بازی میکردم. سریال «عینالدوله»نیز اولین همکاریم با ورزی بود. هر نقشی برای بازیگر جذابیتهایی دارد و ورزی از قبل کارهای من را دیده و دنبال میکرد. بازیگر این سریال درباره سکانس ورود خود به این سریال گفت: بسیاری از افراد معتقدند ورودم به این سریال خیلی خوب بود و من هم در جواب با خنده میگویم من خیلی بازیگر خوبی هستم. بسیاری از مردم میگفتند شخصیت ایازی را کاملاً شبیه به خود او درآوردهای و من فقط یک عکس از ایشان دیده بودم که موهای سفیدی داشت و همیشه موهایش را رنگ میکرد. وی ادامه داد: در این سریال پزشک برادر شاه هستم و صحنههای تأثیرگذاری را در معمای شاه بازی کردم. برای ارتباط با این شخصیت با کارگردان مشورت کرده و ایشان اطلاعاتی را در خصوص او به من دادند. تا جایی که میدانم ایازی حدود 80 شغل داشته از بازیگران نقش مقابلم که یکی از آنها آقای شجره بود نیز راضی هستم. بازیگر سریال «مختارنامه»، ادامه داد: در قسمتهای ابتدایی سریال «مختارنامه»با حسن پورشیرازی همبازی بودم و شاید باور نکنید به محض پخش این قسمتها در خیابان نمیتوانستم به راحتی راه بروم. آنقدر که مردم درباره این شخصیت با من صحبت میکردند و از این نقش خوششان آمده بود. یکی از عنصرهای مثبتی که در این نقش به کمکم آمد، تحصیل در رشته ادبیات بود و بر همین اساس مدام حواسم بود که حس تاریخی کار از بین نرود. وی با اشاره به مشکل عمده سریال «مختارنامه» نیز بیان داشت:یکی از اشکالات عمده این سریال نوع و بیان بازیگران آن بود که اگر بر فرض مثال مخاطب چشمهای خود را میبست فکر میکرد در خیابانهای امروز تهران قدم میزند چرا که نوع صحبت بازیگران با یکدیگر تفاوت داشت و این گلایه را به کارگردان این سریال داود میرباقری دارم. محباهری ادامه داد: همیشه باید حتماً ارتباط خوبی با افراد مقابلم برقرار کنم که بتوانم به خوبی کار کنم. برخیها از من انتقاد میکنند که با وجود شرایط سختی که در حین بازی در سریالها دارید اما همیشه با روی خوش با مردم برخورد میکنید. این بازیگر درباره حضورش در مجموعه «ق، مثل قلقلک»،(مبصر 4ساله کلاس)، ادامه داد: چند سال پیش کاری را مشابه همان مجموعه برای شبکه 7 ساختم که البته به دلیل اینکه آن شبکه فراگیر نبود زیاد دیده نشد. کار خود را از تئاتر شروع کردم و در سال 59 مرحوم رسام برای حضور در تلهتئاتر شازده کوچولو مرا دعوت کرد و بعد از آن به مدت چند سال در این مدیوم کار کردم. وی درباره شروع کارهایش در حوزه تلویزیون نیز ادامه داد: از سال 66 به بعد در «محله بهداشت» و چند اثر دیگر نیز در گروه کودک تلویزیون همکاری کردم. تا اینکه به مجموعه «ق،مثل قلقلک»رسیدم. بازخوردهای خوبی از پخش این کار داشتم و دوست داشتم که ساخت آن را ادامه دهم اما متأسفانه به دلیل اظهارنظرهایی که پخته نبودند، مبنی بر اینکه در این سریال بچههای ایرانی را کودن فرض میکنیم! نتوانستم آن را ادامه دهم و درست چند سال بعد در تلویزیون اسپانیا برنامهای شبیه به همین برنامه را دیدم و بعد از آن خیلی تلاش کردم تا ادامه آن را بسازم اما نشد. بازیگر سریال «تبریز در مه» درباره موفقیت این برنامه نیز گفت:تلویزیون در همان سالها برنامههای زیادی پخش کرد، مثل خونه مادربزرگه،مدرسه موشها و محله بهداشت و ...،حاضرم همین الان با شما به خیابان برویم و جلوی تک تک آدمها را گرفته و از آنها بپرسیم که شعر تیتراژ مبصر 4ساله را در خاطر دارند یا نه، مطمئنم حتی آدمهای 50 ساله نیز این شعر را از حفظ در مترو و خیابان برای شما خواهند خواند. این بازیگر درباره شرایط سخت زندگی شخصی خود گفت: چرا من نباید هنوز خانه،ماشین و پسانداز داشته باشم و از طرفی هم نگران مخارج بیماریم باشیم. با اینکه زیاد به این موضوع فکر نمیکنم اما اغلب که یادش میافتم دلم میگیرد چرا که هم برای هنر این کشور کم نگذاشتهام و بیش از نیمی از سالهای عمرم را در هنر این کشور فعالیت کردهام. اردیبهشت همین امسال برای پرتودرمانی بیماریام باید به آلمان بروم اما دو سال است که به دلیل اینکه بیمه تکمیلی ندارم نمیتوانم این کار را انجام دهم. این بازیگر ادامه داد: با اینکه از کارمندان رسمی سازمان صدا و سیما سابقه بیشتری دارم، اما کارمند رسمی صدا و سیما نیستم و به همین دلیل هیچگاه سازمان از من حمایتی نکرده است. یادم است در همان سالها که بیماریم شدت گرفت عزتالله ضرغامی مدیر اسبق سازمان صدا و سیما افرادی را برای عیادت به منزلمان فرستاد و دستور دادند که نسخههای درمانیام را به مرکز بهداشت ببرند تا نصف آنها را پرداخت کنند و ماهانه کمکهزینه دارویی برایم نوشتند اما همان زمان و بعد از یکسال که محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما شد و آقای ضرغامی از این رسانه رفتند کلاً این موضوع منتفی شد و سرافراز نیز آنقدر مشغله دارد که سراغی از من نگرفتند و مسئله را پیگیری نکردند. محباهری افزود: وزارت ارشاد نیز هیچ حمایتی از من نکرده است اما چندی پیش تماسی گرفتند که برای عضویت در صندوق اعتباری هنرمندان اقدام کنم. با تمامی این شرایط هیچگاه به شغل دوم فکر نکردم حالا نمیدانم مقصر خود بودم یا فرد دیگری را مقصر بدانم. شاید دلیل مهم این ماجرا این باشد که در زندگیم خیلی زیاد تحت تأثیر احساساتم قرار دارم و خارج از صحنه احساساتیتر از روی صحنه هستم و تا به حال نتوانستم یک ریال پسانداز کنم اما در مورد دستمزدها نیز طبق معمول بلد نیستم چطور رفتار کنم و برخی دوستان تهیهکننده از این رفتارم سوء استفاده میکنند. وی درباره سریال «بیمار استاندارد»، گفت:بسیار خوشحالم که این سریال را با آرامش کار کردم. درباره زمان پخش این سریال در نوروز به کارگردان و تهیهکننده میگفتیم که این سریال مناسب پخش در این ایام نیست، چرا که مخاطب باید با تمرکز بیشتری این سریال را تماشا کند و در ایام نوروز قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد و اگر بازپخش شود خواهیم دید که حرفهای بسیاری را برای گفتن دارد. این بازیگر ادامه داد: فیلمنامه یک طرف،مونتاژ و سایر مسائل ساخت یک سریال از طرف دیگری زمانبر هستند اما برای من نگاه کارگردان و خلق شخصیتی که ایفایش میکنم اهمیت دارد نه اینکه مثل برخی افراد در کار تصویربردار نیز دخالت کرده و به خاطر کم مو بودن پشت سرم به تصویربردار بگویم دوربین را پشت سر من قرار نده. همیشه معتقدم بازیگر بخش مهمی از شخصیت را بر عهده دارد و پیدا کردن شخصیت کاذب در هر فیلمنامهای در حقیقت وظیفه بازیگر است. محباهری ادامه داد: از سال 53،تصمیم خود را گرفتم و آگاهانه بازیگری را برای خود انتخاب کردم حتی مشاغل دیگری مثل لولهکشی، سیمکشی، روزنامهفروشی، عکاسی و ... را نیز تجربه کردم اما در سال 53 که برای اولین بار نمایشی را روی صحنه دیدم حس کردم که بازیگری کار من است و تمام ذهنیتم را نمایش پر کرد و به دانشگاه نیز نمیرفتم.حسی جادویی در صحنه بود که در وجود من نفوذ کرده بود. این بازیگر درباره زندگی شخصی خود نیز گفت: همسر اولم فرحناز منافیظاهر بود که در سال 56، در نمایش بازی «قتل عام»با یکدیگر آشنا شده و با هم دیگر ازدواج کردیم اما به دلایل شخصی در سال 78 جدا شده و در سال 84 مجدداً ازدواج کردم و همسرم در فضای هنری نیست. وی درباره تفاوت بین بازیگر شدن در عصر حاضر و گذشته، گفت: مسئلهای که هیچگاه نباید آن را فراموش کرد میزان جمعیت است. آن زمان آدمها آگاهی و اطلاعات محدودی درباره هنر،موسیقی و تئاتر و سینما داشتند و در این فضا کار کردن در هنر کار سادهای بود که حتی از حضور شما نیز استقبال میکردند اما نکته مهمتر این بود که افرادی که به سمت بازیگری میآمدند به عبارتی اینکاره بودند. در صورتی که در حال حاضر علاوه بر جمعیت تقاضا نیز زیاد شده است. این بازیگر با اشاره به خاطرهای از دوران شروع بازیگری خود گفت: یادم است برای همکاری با کارگردانی به سالن نمایشی رفتم و منتظر نشستم تا او آمد به او گفتم دوست دارم با شما همکاری کنم و او گفت، قبول، سه ماه همکاری میکنید اگر نخواستی برو،اگر ما شما را نخواستیم میگوییم بروی و اگر نه هم که با یکدیگر همکاری میکنیم و بعد از سه ماه من ماندم و همکاری کردم. بازیگر سریال «راه شب» درباره بهترین بازیگر حاضر سینما و تلویزیون گفت: از این مهمتر این است که یک عدهای بازیگر هستند و عدهای بازیگر نیستند آنها که بازیگر هستند باید ببینیم که چه نقشی را بازی میکنند و آنها که بازیگر نیستند که دیگر تکلیفشان مشخص است. اما از بین همین جوانهایی که در سریال اخیر با آنها همکاری کردم بابک حمیدیان و جواد عزتی را به عنوان بازیگرهای خوب میشناسم. وی که در حال حاضر در دو نمایش «ننه دلاور و فرزندانش»و «شاهزاده خانم بد ترکیب» بازی میکند، در پایان درباره سایر فعالیتهای خود نیز گفت: در گذشته کارگردانی بسیاری از کارها را انجام میدادم اما الان دیگر حوصله کارگردانی و درگیری را ندارم. انتهای پیام/
95/01/25 :: 16:56
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]
صفحات پیشنهادی
میزگرد فارس با عوامل سریال «بیمار استاندار»/۱ ردایی: قصه «بیمار استاندارد» به هم پیوسته بو
میزگرد فارس با عوامل سریال بیمار استاندار ۱ردایی قصه بیمار استاندارد به هم پیوسته بود شباهتهای بیمار استاندارد با من دیهگو مارادونا هستم تهیه کننده سریال بیمار استاندارد درباره شباهت بیمار استاندارد به فیلم من دیگو مارادونا هستم به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی گفت در همیزگرد فارس با عوامل سریال «بیمار استاندارد»/۴ نظام دوست: سال پرکاری داشتم/ «بیمار استاندارد
میزگرد فارس با عوامل سریال بیمار استاندارد ۴نظام دوست سال پرکاری داشتم بیمار استاندارد موقعیتهای طنز بسیاری داشت نعمیه نظام دوست گفت بخشی از دلخوریم نیز به خاطر این است که آنقدر گروه خوب و صمیمی داشتیم که دوست داشتم بیشتر از اینها در کنارشان باشم به گزارش خبرنگار رادیو و تلومیزگرد فارس با عوامل سریال «بیمار استاندارد»/۳ حاجی عبداللهی: نقشهای مشابه بازی نمیکنم/ اجرا را کن
میزگرد فارس با عوامل سریال بیمار استاندارد ۳حاجی عبداللهی نقشهای مشابه بازی نمیکنم اجرا را کنار گذاشتم هومن حاجی عبداللهی گفت به عقیده من تلویزیون میتواند سطح سلیقه مخاطب را بالا ببرد اتفاقی که به شدت در این روزها میافتد این است که مخاطبان برنامهای را موفق میدانند که خستدر گفتوگو با فارس فهیم:تاکشوها از سریالهای نوروزی موفقتر بودند/«بیمار استاندارد» از لحاظ فرم و م
در گفتوگو با فارسفهیم تاکشوها از سریالهای نوروزی موفقتر بودند بیمار استاندارد از لحاظ فرم و محتوا قویتر از سایرین بود یک منتقد تلویزیون و سینما گفت معتقدم تلویزیون برای تولیدات مناسبتی خود باید دقت بیشتری انجام دهد تا ریزش مخاطب کمتر باشد برای مثال پایتختها توانستند به خونشست بررسی «ترجمههای متون ایرانشناسی از روسی به فارسی» ایرانشناسی در روسیه در حال ریزش است
نشست بررسی ترجمههای متون ایرانشناسی از روسی به فارسیایرانشناسی در روسیه در حال ریزش است نشست بررسی ترجمههای متون ایرانشناسی از روسی به فارسی با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با حضور محسن شجاعی گودرز رشتیانی و ناهید عبدالتاجدینی در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزدر گفتوگو با فارس: نادری: آخرین حضورم در «دورهمی» است/ تجربه تازه تلویزیون در برنامهای جدید
در گفتوگو با فارس نادری آخرین حضورم در دورهمی است تجربه تازه تلویزیون در برنامهای جدید محمد نادری گفت مجموعه تلویزیونی دورهمی دارای دو بخش نمایشی با حضور تماشاگر و یک بخش استندآپ کمدی است که در بخش اول عکس العملهای مخاطب را دریافت کرده و بر اساس همانها پیش میرویم محمد نادوحید طلعت در گفتوگو با فارس: «دریایی به پهنای زندگی»؛ گزیده شعر معاصر ایران به زبان ترکی رونمایی می
وحید طلعت در گفتوگو با فارس دریایی به پهنای زندگی گزیده شعر معاصر ایران به زبان ترکی رونمایی میشود دریایی به پهنای زندگی عنوان کتابی است ترجمه وحید طلعت که شامل گزیده شعر معاصر ایران به زبان ترکی آذربایجانی است این کتاب با دو رسمالخط عربی و لاتین منتشر شده و قرار است روز چهادر گفتوگو با فارس عنوان شد جزئیات بزرگداشت سلحشور در همایش «راوی حقیقت»
در گفتوگو با فارس عنوان شدجزئیات بزرگداشت سلحشور در همایش راوی حقیقت بزرگداشت سلحشور در همایش راوی حقیقت با حضور چهرهها و مسئولان و همچنین بخشهای مختلف برگزار میشود «محمد هوشیاری» دبیر همایش «راوی حقیقت» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبردر گفتوگو با فارس عنوان شد اکران «سلام بمبئی» عید فطر/ نسخه نمایش در هند۱۰دقیقه بیشتر از ایران+تصا
در گفتوگو با فارس عنوان شداکران سلام بمبئی عید فطر نسخه نمایش در هند۱۰دقیقه بیشتر از ایران تصاویر جدید قربان محمدپور گفت در سینمای ایران به دلیل محدودیت نمایش در سالنها نسخه ۱۱۰ دقیقهای آماده میکنیم و برای هند نسخه ۱۲۰دقیقهای اما سکانسهای خاصی در نسخه هند وجود ندارد قربفرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد رسانهها به جای دربی «شهرآورد» را به کار ببرند تا جای خود را
فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کردرسانهها به جای دربی شهرآورد را به کار ببرند تا جای خود را باز کند فرهنگستان زبان و ادب فارسی به رسانهها پیشنهاد کرد کلمه شهرآورد را به جای لفظ لاتین دربی به کار ببرند تا این واژه جای خود را در جامعه ورزشی باز کند به گزارش خبرگزاری فارس فر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها