تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های اروپایی به قول شفاهی یک مقام امریکایی اعتماد ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شرکت های اروپایی به قول شفاهی یک مقام امریکایی اعتماد ندارند


از نظر اروپا همه مسائل لغو تحریم ها حل شده اما بنگاههای اقتصادی مقامات و بانک ها، همچنان نگران رفتارهای متناقض آمریکا هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشریه اقتصادی معروف چلنج فرانسه نوشت: هیچ موسسه و شرکت فرانسوی تمایلی به مبادله بانکی با ایران ندارد.
این نشریه علت این ادعا را هم به تنبیه بانک بی ان پ پاریبا فرانسه گره زده و حتی نوشت توافق های سفر رئیس جمهور ایران به اروپا با تهدیدهای آمریکا تامین مالی نشده است.  
فلیپ وربرت، مشاور در امور تجارت خارجی فرانسه در این باره گفت: فشارهایی از طرف آمریکا وجود دارد که نتایج آن را می بینیم باید این فشارها کاهش یابد تا دولت ها و شرکت ها بتوانند آزادانه و راحت وارد همکاری با ایران شوند.
او افزود: دولت فرانسه هم باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کند بنابراین ما همچنان در انتظار هستیم و امیدواریم فرصت بیشتری برای شرکت ها و سرمایه گذاران فرانسوی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شود.
واقعیت این است که شرکت های اروپایی به ویژه فرانسوی همواره شریک سنتی برای شرکت ها و موسسات تجاری ایران محسوب می شدند و به همین خاطر است که شرکت های فرانسوی از برداشته شدن تحریم ها به گرمی استقبال کردند و به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران هستند اما به خاطر موانع رضایت چندانی از وضع کنونی ندارند.
فردریک اسارت مدیرعامل یک شرکت تولیدی در فرانسه درباره این موانع گفت: ما در حال حاضر در زمینه مبادلات بانکی برای همکاری های اقتصادی مشکل داریم، حواله های بانکی موانع و مشکلات زیادی دارد. صادرات به مقصد ایران خیلی ساده است اما برای دسترسی به پول مشکل داریم و فقط می توانم بگویم که باید منتظر باشیم.
البته نگرانی اروپایی ها به جایی رسید که از مقام های آمریکایی خواستند درباره نحوه و حوزه داد و ستد مالی با ایران توضیح دهند اما تنها پاسخی که در اروپا منعکس شد همان اظهارات شفاهی جان کری بود که گفت با ایران کار کنید.
تییری کوویل، اقتصاددان و استاد دانشگاه پاریس دراین باره گفت: باید منطقی به این موضوع نگاه کرد یک حرف و یا اعلامیه شفاهی از طرف آمریکا مشکلی را حل نمی کند.
موسسات و بانک های اروپا سند یا تضمین مکتوب محکمی لازم دارند تا بدون نگرانی با ایران همکاری کنند.
از نظر اروپا همه مسائل لغو تحریم ها حل شده اما بنگاههای اقتصادی و بانک ها نگران رفتارهای آمریکا هستند. آمریکا با همین رفتارها به بهانه نقض تحریم های ایران در سال 2014 بانک بی ان پاریبای فرانسه را حدود 9 میلیارد دلار جریمه کرد.
 


سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن