تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804917083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواسته‌های نسل جدید در درامی بی‌مایه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سینمای کمدی و سینما درام اجتماعی در ایران گرچه پراستفاده‌ترین ژانر به شمار می‌آیند اما به روایتی دم‌دست‌ترین و گاهی مزخرف‌ترین ساخته‌ها نیز از دل همین ژانر‌ها سر سفره سینمای ایران حضور به هم رسانیده‌اند.



به گزارش جام جم سیما،عزیزی در اولین ساخته سینمایی‌اش تلاش کرده جدل‌ها و بگو مگوهای نسل‌های مختلف را به تصویر بکشد و نتیجه‌اش یک روایت بی‌دروپیکر 90 دقیقه‌ای است؛ روایتی که با دیالوگ‌های طولانی به سرانجام رسیده و هیچ ‌بار تصویری ندارد. تصور کنید با خانواده‌تان در حال اسباب‌کشی هستید. وسایل را جمع‌وجور کرده‌اید که ناگهان یک سلاح کمری در بین وسایل مشاهده می‌کنید. خب طبیعی است که ابتدا به ساکن شوکه می‌شوید و در جست و جوی این هستید که این سلاح اولا متعلق به کیست و دوم و مهم‌تر برای چه هدفی تهیه شده است؟ این تمام داستان فیلم‌ موقت ساخته امیر عزیزی است. فیلمی که توانایی تبدیل شدن به یک اثر کوتاه داستانی را نیز نداشته و با سرهم کردن قصه‌های نامربوط به یک فیلم بلند تبدیل شده است. اولین فیلم امیرعزیزی متاسفانه فیلم بدی است. اما کارنامه وی در مقام دستیار کارگردان حقیقتا پربار است. او در کارنامه سینمایی‌اش پیش از این دستیاری کیانوش عیاری و رخشان بنی‌اعتماد را داشته، اما در اولین فیلم خودش نتوانسته از سینمای داستان‌گو استفاده کند. هرچه باشد هم عیاری و هم بنی‌اعتماد متعلق به سینمای قصه‌گو و کارگردانانی تثبیت شده در این امر هستند. از منظر فنی نیز عزیزی هیچ ابتکاری به خرج نمی‌دهد. موقت یک کار تلویزیونی نیم‌بند هم نیست. تماشاگر در ده دقیقه اول با یک بحران روبه‌رو می‌شود. یک کلت در خانه! اتفاقا این می‌تواند یک شروع خوب باشد. می‌تواند داستانک‌هایی مرتبط با این قضیه تولید کند. اما عزیزی در ادامه در روایت فیلم درمانده است. بعد از آن تماشاگر هرچه می‌بیند یا بهتر بگویم می‌شنود بی‌ربط است. افراد خانواده هیچ قرابتی با هم ندارند و گفتارهایشان پراکنده است. اصلا مساله اصلی فراموش می‌شود و هر بازیگر به فراخور زمانی جلوی دوربین می‌آید و بعد کنار می‌رود. طرفه این‌که تمام گفتارها طولانی و بیهوده است. اصلا معلوم نیست ما با کاریکاتور طرفیم یا یک کاراکتری که به هرحال دارای معرفت است. بازی‌ها نیز در موقت بسیار بد است. پگاه آهنگرانی و نگار جواهریان در کنار نابازیگران حقیقتا یک جمع بسیار کامل نابازیگران را تشکیل داده‌اند. البته خود عزیزی در این باره معترف است که: «به‌دلیل حضور مادر و خواهرش در مقابل دوربین نمی‌توانستیم به روال معمول تمرین دورخوانی داشته باشیم. از تهیه‌کننده کار اجازه گرفتم و یک طبقه از خانه دو طبقه‌مان را به دفتر کار تبدیل کردیم و طی شش، هفت روز بازیگران به خانه ما آمدند و با مادر و خواهرم زندگی کردند و در طول این روزها به هم نزدیک شدند و به این شکل بازیگران رسیدیم.» به همه اینها، قاب‌بندی‌های ثابت و گاهی غیرمسئولانه را اضافه کنید. هیچ نوآوری یا حداقل استفاده از تکنیک‌های استاندارد در فیلم دیده نمی‌شود. عزیزی پای دوربین‌اش سیمان ریخته و بازیگران انگار مشغول تست دادن هستند؛ می‌آیند، دیالوگی طولانی می‌گویند و رد می‌شوند. مهدی تهرانی ضمیمه قاب کوچک


یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 19:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن