تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 30 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1855125764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موقت؛ خواسته‌های نسل جدید در درامی بی‌مایه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


موقت؛ خواسته‌های نسل جدید در درامی بی‌مایه وبلاگ > تهرانی، مهدی - سینمای کمدی و سینما درام اجتماعی در ایران اگرچه پراستفاده ترین ژانر به شمار می‌آیند اما به روایتی دم‌دست ترین و گاهی مزخرف‌ترین ساخته‌ها نیز از دل همین ژانر‌ها سر سفره سینمای ایران حضور بهم رسانیده‌اند. عزیزی در اولین ساخته سینمایی‌اش تلاش کرده جدل‌ها و بگو مگوهای نسل‌های مختلف را به تصویر بکشد و نتیجه‌اش یک روایت بی دروپیکر نود دقیقه‌ای است. روایتی که با دیالوگ‌های طولانی به سرانجام رسیده است و هیچ بار تصویری ندارد.

تصور كنيد با خانواده‌تان در حال اسباب كشي هستيد. وسايل را جمع و جور كرده‌ايد كه ناگهان يك اسلحه كمري در بين وسايل مشاهده مي‌كنيد. خب طبيعي است كه ابتدا به ساكن شوكه مي‌شويد. و در جستجوي اين هستيد كه اين اسلحه اولا متعلق به كيست و دوم و مهمتر براي چه هدفي تهيه شده است؟ اين تمام داستان فيلم موقت ساخته اميرعزيزي است. فيلمي كه توانايي تبديل شدن به يك اثر كوتاه داستاني را نيز نداشته و با سرهم كردن قصه‌هاي نامربوط به يك فيلم بلند تبديل شده است. اولين فيلم اميرعزيزي متاسفانه فيلم بدي است. اما كارنامه وي در مقام دستيار كارگردان حقيقتا پربار است.او در كارنامه سينمايي‌اش  پیش از این دستیاری کیانوش عیاری و  رخشان بنی اعتماد را داشته اما در اولين فيلم خودش نتوانسته از سينماي داستان‌گو استفاده كند. هرچه باشد هم عياري و هم بني اعتماد متعلق به سينماي قصه گو و كارگرداناني تثبيت شده در اين امر هستند. از منظر فني نيز عزيزي هيچ ابتكاري به خرج نمي‌دهد. موقت يك كار تلويزيوني نيم‌بند هم نيست. تماشاگر در ده دقيقه اول با يك بحران روبرو مي شود. يك كلت در خانه! اتفاقا اين مي‌تواند يك شروع خوب باشد. مي‌تواند داستانك‌هايي مرتبط با اين قضيه توليد كند. اما عزيزي در ادامه در روايت فيلم درمانده است. بعد از آن تماشاگر هرچه مي‌بيند و يا بهتر بگويم مي شنود بي‌ربط است. افراد خانواده هيچ قرابتي با هم ندارند و گفتارهايشان پراكنده است. اصلا مسئله اصلي فراموش مي‌شود و هر بازيگر به فراخور زماني جلوي دوربين مي‌آيد و بعد كنار مي‌رود. طرفه اينكه تمام گفتارها طولاني و بيخود است. اصلا معلوم نيست ما با كاريكاتور طرفيم يا يك كاراكتري كه به هرحال داراي معرفت است. بازي‌ها نيز در موقت بسيار بد است. پگاه آهنگراني و نگار جواهريان در كنار نابازيگران حقيقتا يك جمع بسيار كامل نابازيگران را تشكيل داده اند.البته خود عزيزي در اين باره معترف است كه : "به دلیل حضور مادر و خواهرش در مقابل دوربین نمی‌توانستیم به روال معمول تمرین دورخوانی داشته باشیم. از تهیه‌کننده کار اجازه گرفتم و یک طبقه از خانه دو طبقه‌مان را به دفتر کار تبدیل کردیم و طی شش، هفت روز بازیگران به خانه ما آمدند و با مادر و خواهرم زندگی کردند و در طول این روزها به هم نزدیک شدند و به این شکل بازیگران رسیدیم". به همه اين‌ها قاب بندي‌هاي ثابت و گاهي غيرمسئولانه را اضافه كنيد. هيچ نوآوري و يا حداقل استفاده از تكنيك‌هاي استاندارد در فيلم ديده نمي‌شود. عزيزي پاي دوربين‌اش سيمان ريخته و بازيگران انگار مشغول تست دادن هستند مي‌آيند و ديالوگي طولاني مي‌گويند و رد مي‌شوند.

کلید واژه ها: نقد فیلم -




یکشنبه 16 اسفند 1394 - 10:28:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن