تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805391740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصاریان: چرا دین ما مداح‌محور شده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
انصاریان: چرا دین ما مداح‌محور شده است؟
انصاریان: چرا دین ما مداح‌محور شده است؟ حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با طرح این پرسش که چرا دین ما مداح‌محور شده است؟ افزود: مداحی خوب است، اما چه مقدار؟ مداح چقدر می‌تواند مردم را با قرآن آشنا کند؟ جایگاه مداحی در کشور نباید اینگونه باشد که فضا، یک عالم درس‌خوانده را دفن کند و شعر را جای آن بگذارند.


به گزارش فرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، در چهاردهمین همایش تکریم بانوان قرآن پژوه که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد گفت: شناخت قرآن، عظمت و جایگاه قرآن و شناخت اهداف قرآن، واجب است؛ چرا که قرآن براساس آیات و روایات، تأمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است و اگر کسی قرآن را نشناسد، امکان تامین کردن سعادت دنیا و آخرت را ندارد.

وی با بیان اینکه خود قرآن برای شناساندن، آیاتی دارد افزود: پروردگار مهربان عالم، قرآن مجید را با صفت حکیم یاد کرده است و در موجود مقدسی که قرآن بر او نازل شده است، حکمت است و پیامبر(ص) مجسمه حکمت است. به پیامبر اکرم(ص) حکمت عنایت شده است و او هم هر دانش، بینش و معرفتی که به او داده شده است، تبدیل به عینیت کرده است.

انصاریان با بیان اینکه قرآن مجید هم حکیم است افزود: قرآن حکیم بر پیامبر حکیم نازل شد تا یک جامعه حکیم در پرتو این کتاب به وجود آید. اگر من یک مرد و زن غیر حکیم باشم، عبدالله نیستم و امت پیامبر نیستم و عامل به قرآن هم نیستم و اینها مسائلی است که باید به طور جدی بدانیم و به دیگران نیز منتقل کنیم.

وی یاد آور شد: اگر جامعه، جامعه حکیمی باشد در آن جامعه، نیروی انتظامی و کل دادگاه‌ها و دادگستری‌ها بیکار می‌شوند و در جامعه حکیم زندان معنا ندارد. در جامعه حکیم، فقر به وجود نمی‌آید و همه بیدار زندگی می‌کنند.

انصاریان با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) همواره تاکید داشته‌اند که زن و مرد اهل تلاوت قرآن باشند افزود: کسی که ۷۰ یا ۸۰ سال در این دنیا زندگی می‌کند، اما از قرآن بی‌بهره است، درجه و مقامی ندارد و جای برای ارتقا ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این آسیب، سنگینی است که وقتی یک واعظ درس دیده و  حوزه دیده برای سخنرانی در محفلی در تهران دعوت می‌شود، مردم بیرون از مراسم موج می‌زنند تا این واعظ هر چه زودتر برود و به جای او مداح بیاید.

وی با طرح این پرسش که چرا دین ما مداح‌محور شده است؟ افزود: مداحی خوب است، اما چه مقدار؟ مداح چقدر می‌تواند مردم را با قرآن آشنا کند؟ جایگاه مداحی در کشور نباید اینگونه باشد که فضا، یک عالم درس‌خوانده را دفن کند و شعر را جای آن بگذارند.

انصاریان با بیان اینکه قرآن بالاترین و اعظم نعمت خدا به بندگان است افزود: اگر درصد بالایی از زنان و مردان در کشور ما فقط به آیات حجاب توجه کنند، بسیاری از فسادها در جامعه ما کم می‌شود.

وی یادآور شد: درصد بالایی از بهم خوردن خانواده‌ها و طلاق ریشه در بی‌حجابی دارد و بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ما در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی رخ می‌دهد، همه برای کمبود قرآن در زندگی ما است.

منبع: ایکنا


94/12/15 - 15:00 - 2016-3-5 15:00:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن