تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820394610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«باد شیشه را می‌لرزاند» قصه آدم‌هایی با هویت‌‌های چندگانه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهدی کوشکی در گفتگو با مهر:
«باد شیشه را می‌لرزاند» قصه آدم‌هایی با هویت‌‌های چندگانه است

باد شیشه را می لرزاند


شناسهٔ خبر: 3563106 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
هنر > تئاتر

مهدی کوشکی نویسنده نمایش «باد شیشه را می لرزاند» عنوان کرد این اثر سوررئالیستی درباره هویت های چندگانه افراد در جامعه است. مهدی کوشکی نویسنده نمایش «باد شیشه را می لرزاند» که این روزها در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران روی صحنه است به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی از ۲۵ بهمن ماه اجرای خود را در سالن تئاتر مستقل تهران آغاز کرده است. پیش از این در سال ۸۶ یکبار این نمایش به کارگردانی خودم در تالار مولوی به صحنه رفته بود و سال گذشته نیز در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر «باد شیشه را می لرزاد» با نگاهی متفاوت به متن توسط مصطفی کوشکی و هستی حسینی کارگردانی شد که در حال حاضر همان اجرا پخته تر شده و به اجرای عمومی می رود.

وی درباره داستان نمایش و مفاهیمی که قصد انتقالش را دارد، توضیح داد: در نمایش «باد شیشه را می لرزاند» یک مبحث اجتماعی از دیدگاهی سوررئال و به صورت جریان سیال ذهن روایت می شود. در این نمایش دو زندگی به صورت تو در تو به نمایش در می آید و تلخی های اجتماعی را به تصویر می کشد. در واقع اتفاقاتی که در جامعه ما هر روز در حال رخ دادن است بیان شده که البته در نوع روایت، فرم در خدمت محتوای اثر قرار می گیرد. کوشکی یادآور شد: در این نمایش سوراخ شدن لوله حمام در یک آپارتمان باعث شروع ارتباطی بین دو طبقه این مجتمع می شود. در همین راستا دو زن در دو طبقه این آپارتمان با هم ارتباط پیچیده ای را آغاز می کنند. در این نمایش به مساله هویت های چندگانه در اجتماع توجه می شود به همین جهت در موقعیت هایی خانمی که در طبقه بالا زندگی می کند شبیه زنی می‌شود که در طبقه پایین این آپارتمان است و رفتارهایی شبیه به او از خود بروز می دهد.  بازیگر فیلم «مهمونی کامی» ادامه داد: این روزها در جامعه شاهد این مساله هستیم که انگار افراد در هر موقعیت هویت متفاوتی از خود بروز می دهند. به نظرم این نوع رفتار دورویی نیست بلکه شکلی از واقعیت است و انسان ها برای حفظ بقا در جامعه مجبور به این کار می شوند. در این نمایش این مساله به چالش کشیده می شود و بازیگران در موقعیت های مختلف نقش های دیگری را هم ایفا می کنند و حتی جای یکدیگر را می گیرند. وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش متذکر شد: فعلا در حوزه تئاتر فعالیتی ندارم اما در زمینه سینما امسال در فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان حضور داشتم که در جشنواره فیلم فجر و جشنواره برلین نیز به نمایش درآمد.

«باد شیشه را می لرزاند » نوشته مهدی کوشکی به کارگردانی مشترک مصطفی کوشکی و هستی حسینی از یکشنبه ۲۵ بهمن هر شب ساعت ۲۰ اجرای خود را در سالن تئاتر مستقل تهران آغاز کرده است. این اثر که در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته است با بازی شهروز دل افکار، شهره رعایتی، مصطفی کوشکی اجرا می شود. «تئاتر مستقل تهران» در ضلع جنوب شرقی تئاتر شهر، خیابان رازی، شماره ۵۰ واقع شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن