تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820980643
گزارش فارس از نشست رسانهای نمایش «چمدان» معمولاً دغدغههای سیاسی ندارم/ نمایش «چمدان» با انیمیشن «دیرین دیرین» به روی صحنه میرود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست رسانهای نمایش «چمدان»
معمولاً دغدغههای سیاسی ندارم/ نمایش «چمدان» با انیمیشن «دیرین دیرین» به روی صحنه میرود
فرهاد آئیش گفت: معمولاً دغدغههای سیاسی ندارم اما این را هم رد نمیکنم که برخی با شعارهای سیاسی دل مخاطب را خنک میکنند اما این خیلی راحت است که با رد شدن از خط قرمزها برای مخاطب جذابیت ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،نشست رسانهای نمایش «چمدان» صبح امروز در مجموعه تئاتر شهر سالن مشاهیر با حضور فرهاد آئیش «کارگردان»، مائده طهماسبی «بازیگر»، نگار نعمتی «طراح لباس»،منوچهر شجاع «طراح صحنه» و ماریا حاجیها «طراح گریم» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای نشست فرهاد آئیش سالهاست که در حال فعالیت در تئاتر هستم همیشه گفتهام که هنرمند متعهد نیستم، ناجی نیستم چرا که میخواهم تنها خودم را ابراز کنم. بلکه به دنبال ارتباط با انسانهای دیگر هستم و خودم را متفاوت نمیدانم و شأن جدا و خاصی برای خودم قائل نیستم. این رفتار با خودش روشهایی را میآورد و همچنین کلمهای را با خود همراه میسازد به نام دموکراسی و این خود باعث میشود که فکر کنم چگونه در کارگردانی باید عمل کنم. وی در ادامه افزود: واقعاً به معنای کلمه تلاش کردم دموکراسی را در بخشهای مختلف گروه و افراد ایجاد کنم و هر کدام به عنوان یک هنرمند و مستقل بتوانند کار کنند گرچه کارگردان هستم اما باید شرایطی ایجاد کنم که سایر عوامل بتوانند کار خودشان را انجام دهند.به این واسطه میتوانیم شاهد نقطه اشتراک بین خودمان باشیم. در شرایطی ممکن است عقایدمان با هم فرق کند. آئیش با اشاره به اینکه پیش از این نمایشی به نام «چمدان»توسط یک نمایشنویس سورئالیست ژاپنی به نام کوبو آبه نوشته شده است، گفت: چمدانی که من نوشتم یک حالت کلاژ دارد و ما شاهد یکسری ایماژ و تصاویر هستیم که یک کمپوزیسیوم را به وجود میآورد و تمام اینها و اتفاقات به دور شیء میافتد که شاهد هستیم و آن «چمدان» است. در مسیر تولید این اثر اولین چیزی که به ذهنم رسید ارتباط با پویا آریانپور بود که از او خواستم VIDEO INSTALLTION برای «چمدان» طراحی کند. او همچنین گفت: مخاطب زمانی که وارد سالن میشود شاهد VIDEO INSTALLTION است و با یک پیشفرض نسبت به «چمدان» وارد سالن میشود. تعداد VIDEO INSTALLTION به 12 ویدئو میرسد که آریانپور با تیمش که هر کدام از نگاه خود به «چمدان» داشتند آن را ساختهاند. این کارگردان با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا از تبلیغات تکراری پرهیز کنیم و کار جدیدتر انجام دهیم، گفت: بر اساس مشورتهایی که صورت گرفت تبلیغات جدیدی را سعی کردیم پیش بگیریم مخصوصا در فضای مجازی خواستیم کلیشه نباشیم و از افراد خواستیم برای چمدان یک شعار خلق کنند. شعارهایی که هر کدام میتوانند بیانگر یک نوع تفکر و یک نگاه نسبت به «چمدان»باشند. چرا نیاییم معنا و نگاه «چمدان» را به صورتهای مختلف به مخاطب خود برسانیم. به نظرم تمام اینها یک نوع پیشتازی است که مخاطب با «چمدان» و نوع تفکری که در آن است آشنا شود.
آئیش در ادامه اظهار داشت: هر کدام از VIDEO INSTALLTION نگاه متفاوتی را نسبت به «چمدان» ارائه میدهد و همچنین سایر اتفاقاتی که در روند تولید این نمایش رقم زدهایم در حقیقت باید بگویم ملقمهای از مفاهیم را از طریق مدیاهای مختلف به مخاطب منتقل میکنیم و با آن ارتباط میگیریم که هر کدام به صورت مجزا بر مخاطب تأثیر میگذارد. حدس من این است که در پایان این نمایش مخاطب با سوالهایی که در ذهن دارد از سالن خارج میشود سوالهایی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و ... . این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر با اشاره به اینکه در بخشهای محتلف همچون طراحی صحنه، لباس و گریم کمترین دخالت را داشته است، گفت: به نظرم هر چیزی بهایی دارد و من باید آن را پرداخت میکردم. آئیش لاف نمیزند واقعاً دموکراسی را برقرار کردم تا جایی که طرح عوامل با آن چیزی که در نظرم داشتم متضاد بود و برای اینکه دموکراسی رعایت شود باید قیمتی را پرداخت میکردم و قیمت رسیدن به آن این بود که برای تطابق دادن طرح دوستان با آن چیزی که میخواستم مجبور به تغییرات ویژهای شدم که مثلا برای یکی از آنها سه روز نخوابیدم. وی در ادامه افزود: باید اجازه بدهم که آنها نگاه خودشان را پیدا کنند خیلی جالب است که وقتی یکی از عوامل در مورد گریم پیشنهادی داد دقیقاً همان چیزی بود که من خودم به آن فکر میکردم و همچنین دو ماه پیش همسرم مائده این نکته را به من انتقال داده بود که نظرش همین است این همان نقطه مشترکی است که میتوان گفت بر اساس معجزه اتفاق میافتد. پویا آریانپور که مسئولیت هماهنگی ساخت VIDEO INSTALLTION را بر عهده داشت طی سخنانی اظهار کرد: سابقه آشنایی با فرهاد آئیش به خیلی قدیمترها برمیگردد همیشه صحبت بر سر این بود که در پروژهای با هم همکاری داشته باشیم و وقتی طرح «چمدان» مطرح شد و آمیخته شدن آن با هنرهای تجسمی به نظرم میتوانست اتفاقی درخشان بیفتد. تنها «چمدان» و نوع نگاه به آن را برای بچههایی که قرار بود ویدئوها را بسازند توصیف کردم و آنها شروع به تصور کردن کردند و در ابتدای راه به این فکر کردیم که این شیء میتواند معناهای گوناگونی داشته باشد و این خود جذابیتی داشت. وی در ادامه افزود: یک هنرمند ژاپنی به نام چیهارو شیاتا یکی از برجستهترین افرادی است که در فضای هنرهای تجسمی به روی خاطرات کار میکند که برای ما شرقیها همیشه جذاب بوده است اولین کارمان را با ارجاع به کارهای وی آغاز کردیم و «چمدان»را از ذات خودش خارج کردیم. فرهاد آئیش در ادامه این نشست با اشاره به پرداختن به دغدغههای خود در تئاتر گفت: معمولاً دغدغههای سیاسی را در کارم به صورت مستقیم مطرح نمیکنم و البته باید بگویم کار دوستانی را که این روش را پیش میگیرند که با شعارهای سیاسی دل مخاطب را خنک میکنند نیز رد نمیکنم اما این آسانترین راه است برای اینکه مخاطب را جذب کند و رد شدن از خط قرمز نیز به دیده شدن کار و جذب مخاطب میتواند کمک کند. وی در ادامه افزود: من همیشه به دنبال سؤال و نقد خودم بودم نقدی که منجر به ورود به خود شود در ارتباط با خودم که در درون خود یک نگاه جامعهشناسانه و سیاسی میتواند داشته باشد اما خودش را نشان نمیده. مائده طهماسبی بازیگر نمایش «چمدان» و همچنین همسر فرهاد آئیش در ارتباط با همکاریاش با این کارگردان گفت: وقتی با یک نفر همکاری 25 ساله داری طبیعی است که بسیاری از نظرتان به هم نزدیک میشود، اگر کمپانیهای تئاتری که در اروپا و یا آمریکا موفق هستند به این دلیل است که سالها تیمی به عنوان گروه ثابت در کنار هم کار میکنند. به نظرم این همکاری 25 ساله به فهم و درک ما کمک میکند البته آئیش در اجرای این نقش در نمایش «چمدان» مثل همیشه برای من قوت قلب است. آئیش نیز در ادامه گفت: همیشه دوست داشتم یک ذهنیت برای مخاطب با نمایشی که کارگردانی میکنم بسازم و دوباره در طول آن همان ذهنیت را بشکنم و باز دوباره همین روند تکرار شود. این اتفاق در چمدان به شدت دیده میشود سفری به کمدی و تراژدی و گاهی بر عکس. خوشحالم که ساختارشکنی هم در جای جای اثر دیده میشود و هم در کلیت نمایش دیده میشود. این کارگردان با اشاره به استفاده از مدیومهای مختلف در نمایش «چمدان» گفت:ابتدا مخاطب با حضور در سالن نمایش با VIDEO INSTALLTION مواجه میشود که 12 نگاه مختلف را به چمدان دنبال میکند و بعد صاحب پیشفرض نسبت به این شیء میشود سپس وارد سالن شده و نمایش «چمدان» کوبو آبه را میبیند بعد یک انیمیشن را شاهد هستیم و در پایان نمایش «چمدان» آئیش را میبیند. یکی از همین انیمیشها «دیرین دیرین» معروف است.
94/11/27 - 14:06
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی «سیانور» انتخابها در فیلم فجر همچون تخممرغ شانسی است/
گزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی سیانورانتخابها در فیلم فجر همچون تخممرغ شانسی است سیانور تقدیم به علی جنتی شدکارگردان فیلم سینمایی سیانور گفت کم تجربهام البته دلبستگیهایی نیز به جشنواره و تشویق دارم اما با توجه به اینکه فیلم سیانور در هیچ بخشی کاندید نشده است بایدگزارش فارس از نشست خبری «لاک قرمز» عبدی: فضای فیلم را زندگی کردم/ حاتمی: اعتیاد هدف اصلی فیلم است/ م
گزارش فارس از نشست خبری لاک قرمزعبدی فضای فیلم را زندگی کردم حاتمی اعتیاد هدف اصلی فیلم است مجیدی فیلم تلخ است اما سیاهنمایی نداریمحاتمی با اشاره به تلاشش برای نمایش عریان اعتیاد گفت اعتیاد هدف اصلی ما بود و از ارائه شخصیت کمدی برای معتاد پرهیز کردیم به گزارش خبرنگار سینمگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بارکد»: کیایی: جشنواره فجر برای فیلمهای من حکم یک ویترین را برای ا
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بارکد کیایی جشنواره فجر برای فیلمهای من حکم یک ویترین را برای اکران عمومی دارد در فیلمهای من دنبال مفاهیم عمیق و عجیب نگردیدکارگردان فیلم بارکد گفت جشنواره فجر برای جنس فیلمهای من فقط یک ویترین است ویترینی که بیشتر برای اکران عمومی است سینمگزارش فارس از نشست «خانه ای در خیابان چهل و یکم» قربانی: نمی خواستم فیلم دچار ملودرام سطحی شود
گزارش فارس از نشست خانه ای در خیابان چهل و یکمقربانی نمی خواستم فیلم دچار ملودرام سطحی شودکارگردان فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم گفت می خواستم از یک ملودرام حسی و سطحی به یک تعقل و عمق برسم و دوست داشتم بیننده وقتی از سالن سینما بیرون می آید فضای حسی نداشته باشد و به تعقل برگزارش فارس از نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» فرحبخش: «آبنبات چوبی» را مسئولان اقتصادی ببینند
گزارش فارس از نشست خبری فیلم آبنبات چوبیفرحبخش آبنبات چوبی را مسئولان اقتصادی ببینندکارگردان فیلم آبنبات چوبی در نشست خبری گفت این فیلم سینمایی بیشتر از اینکه توسط مردم دیده شود باید توسط مسئولان اقتصادی کشور مشاهده شود زیرا اگر اقتصاد ما درست شود فرهنگ ما هم اصلاح خواهد شددومین روز سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی/1 برگزاری نشست آموزش شعر و تصنیف آیینی/ ضرورت مقابله
دومین روز سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی 1برگزاری نشست آموزش شعر و تصنیف آیینی ضرورت مقابله با هجمه رسانهای دشمن با اتکا به رسانه بومینشست آموزش شعر و تصنیف آیینی با حضور محمد صمیمی در دومین روز نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد که در آن به نقشگزارش فارس از نشست خبری جشنواره مدرسه عشق/2 شورجه: دادن جایزه به فیلم مریض «ابد و یک روز» اشتباه بود
گزارش فارس از نشست خبری جشنواره مدرسه عشق 2شورجه دادن جایزه به فیلم مریض ابد و یک روز اشتباه بودجمال شورجه در نشست خبری جشنواره مدرسه عشق گفت متاسفانه به فیلم مریض و بیمار ابد و یک روز 9 سیمرغ دادند که این یک جریان را در سینمای ما ایجاد میکند که در سالهای بعد در داخل و خارج اگزارش فارس از نشست مطبوعاتی «کفشهایم کو؟» پوراحمد:هنوز هم اضطراب یک فیلم اولی را دارم/کیانیان:از فی
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی کفشهایم کو پوراحمد هنوز هم اضطراب یک فیلم اولی را دارم کیانیان از فیلم تلخ خوشم نمیآیدکارگردان فیلم سینمایی کفشهایم کو گفت هنوز بعد از چهل و اندی سال کار کردن مانند روز اول در هنگام شروع فیلم جدیدم اضطراب دارم درست مانند اولین فیلم نشست خبری فیگزارش فارس از نشست خبری فیلم وارونگی فیلم «وارونگی» نشان داد بازیگر خوب یک نعمت است
گزارش فارس از نشست خبری فیلم وارونگیفیلم وارونگی نشان داد بازیگر خوب یک نعمت استکارگردان فیلم وارونگی در نشست خبری گفت به عنوان یک کارگردان در فیلمهای خود به بازیگران کمک میکنم تا به نقشی که قرار است بازی کنند نزدیک شوند و ساخت فیلم وارونگی مرا به این نتیجه رساند که بازیگر خونمایشگاه «گنج رضوی» در موزه فلسطین افتتاح شد
نمایشگاه گنج رضوی در موزه فلسطین افتتاح شدنمایشگاه گنج رضوی در بخش جنبی هشتمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر در موزه فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شد به گزارش خبرگزاری فارس به مناسبت هشتمین دوره جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر و با توسل به امام رضا ع نمایشگ-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها