تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835371362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست «خانه ای در خیابان چهل و یکم» قربانی: نمی خواستم فیلم دچار ملودرام سطحی شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست «خانه ای در خیابان چهل و یکم»
قربانی: نمی خواستم فیلم دچار ملودرام سطحی شود
کارگردان فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» گفت: می خواستم از یک ملودرام حسی و سطحی به یک تعقل و عمق برسم و دوست داشتم بیننده وقتی از سالن سینما بیرون می آید فضای حسی نداشته باشد و به تعقل برسد.

خبرگزاری فارس: قربانی: نمی خواستم فیلم دچار ملودرام سطحی شود



به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی در برج میلاد برگزار شد. در این نشست قربانی به عنوان کارگردان با بیان اینکه پس از سال ها دستیاری به این نتیجه رسیدم که می توانم فیلم خودم را بسازم، گفت: پس از درباره الی با آقای رضوی صحبت کرده بودیم که من بتوانم فیلمی بسازم که بعد از مدتی من داستانی واقعی را مطلع شدم که برایم جذاب بود و به عنوان طرح فیلمنامه ارائه کردم و مورد پسند آقای رضوی شد. وی با اشاره به طرح این فیلم از یک داستان واقعی افزود: ما فقط طرح کلی را گرفتیم اما جزئیات را حذف کردیم و جزئیات از مال ماست. سیمحمود رضوی تهیه کننده کار نیز فیلم را در ادامه مسیر آثاری دانست که تهیه کنندگی کرده و گفت: نگاه انسانی فیلم و نگاه درست باعث شد که این کار را انتخاب کنم چراکه کاراکترها در این اثر خارج از عرف کاری نمی کنند و کار تلخی نیز ساخته نشده است. در ادامه این نشست بازیگران این فیلم از علی مصفا تا سارا بهرامی و خانم رضوی بر اینکه این فیلم به دلیل نیافتادن در بازی های حسی متفاوت بوده، تاکید کردند و کار را سخت قلمداد کردند. اما حمیدرضا قربانی به نکات دیگری درباره فیلم اشاره کرد که از جمله آنها سکانس اول فیلم و ضدنور بودن آن بود که گفت: من نمی خواستم این صحنه کامل شود و خیلی درگیر این موضوع بودم تا اینکه فیلمبردار کار پیشنهاد کار ضدنور را داد که مطمئن شدم باید همین کار را بکنیم. وی همچنین درباره اینکه کار به یک ملودرام تبدیل نشده، گفت: می خواستم از یک ملودرام حسی و سطحی به یک تعقل و عمق برسم و دوست داشتم بیننده وقتی از سالن سینما بیرون می آید فضای حسی نداشته باشد و به تعقل برسد. آزیتا ایرایی نویسنده این فیلم نیز درباره این کار گفت: اولین واکنش من به طرح آقای قربانی منفی بود چون به نظرم این تم بارها ساخته شده اما بعد از مدتی احساسم این بود که موقعیت جدیدی می توان خلق کرد که این مساله را به درستی حل کند و برای همین کار برای من جذاب شد و با داستان کلنجار رفتم تا به این فیلمنامه رسیدم. وی درباره پایان بندی کار نیز گفت: من به مدت یکماه پایان نداشتم و این به کابوس من تبدیل شده بود؛ طرح هایی داشتم که مثلا محسن به زندان برمی گشت زندان اما دوست نداشتم که پس از مدتی این جرقه به ذهن من خورد که باید عمو و پسر برادر با هم برخورد داشته باشند تا خشم پسر دیده شود و این پایان بندی را پر و بال دادم. سحر عصرآزاد منتقد سینمایی این نشست نیز در سخنانی با بیان اینکه قصه در اول قصه تکراری قصاص است، گفت: قربانی در این فیلم زاویه نگاه داشته که دیگر سراغ دیه و کشمکش های بخشش و اعدام نرفته سا و دو برادر بودن داستان زاویه دید جدیدی را ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه این فیلم نیز باید در سودای سیمرغ پذیرفته می شد، گفت: این فیلم به دام ملودرام نیفتاده است و تماشاگر را درگیر خود می کند تا عمیق تر نگاه کند. عصرآزاد همچنین با انتقاد از کسانی که ریتم این فیلم را کند می دانند، افزود: این فیلم ریتم پویا و همراه با داستان داشته و نباید فکر کنیم که باید همه فیلم ها ریتم تندی داشته باشند. بنابر این گزارش، این نشست حاشیه های جالبی داشت که از جمله حضور دو بازیگر کودک فیلم بود و همچنین ارسال پیام از سوی مهناز افشار برای نشست بود و اینکه فیلمبردار کار می گفت قربانی می توانست مثل خیلی های دیگر به فرهادیسم بیافتد اما او فیلم خودش را ساخته است.

94/11/21 - 12:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن