تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833773096
گزارش فارس از نشست خبری «لاک قرمز» عبدی: فضای فیلم را زندگی کردم/ حاتمی: اعتیاد هدف اصلی فیلم است/ مجیدی: فیلم تلخ است اما سیاهنمایی نداریم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبری «لاک قرمز»
عبدی: فضای فیلم را زندگی کردم/ حاتمی: اعتیاد هدف اصلی فیلم است/ مجیدی: فیلم تلخ است اما سیاهنمایی نداریم
حاتمی با اشاره به تلاشش برای نمایش عریان اعتیاد گفت: اعتیاد هدف اصلی ما بود و از ارائه شخصیت کمدی برای معتاد پرهیز کردیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست لاک قرمز به کارگردانی سید رسول حاتمی دقایقی پیش در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. در این نشست سید رسول حاتمی (کارگردان)، کامران مجیدی (تهیه کننده)، محمد رضا سکوت (فیلمبردار)، حمید نجفی راد (تدوین)، پردیس احمدیه (بازیگر)، مرتضی پور حیدری (طراح صحنه)، شبنم زینالعابدین به عنوان منتقد و حمیدرضا مقبق (مجری) حضور داشتند. در ابتدای این شنست سید رسول حاتمی درباره شکلگیری فیلم توضیح داد: ایده اولیه مربوط به علیرضا طالبزاده بود، با تحقیقاتی که روی فیلمنامه صورت گرفت امیر عبدی به فیلمنامه خوب و منسجمی رسید و حرفی که دوست داشتم در اولین کارگردانیام بزنم با این فیلمنامه محقق شد. امیر عبدی در ادامه توضیح داد: تحقیقاتی داشتیم در این راستا که چگونه میتوان حکم رشد برای دختری 16 ساله از قاضی گرفت در شرایطی که به سن قانونی نرسیده همچنین رفتارشناسی نوجوان 16 ساله را مورد توجه قرار دادیم. مجیدی: مستقل از برادرم عمل کردم کامران مجیدی تهیه کننده در پاسخ به سوال مقبق که چقدر مجید مجیدی در تهیه فیلم نقش داشت، توضیح داد: با توجه به این مهم که فیلم اول بودیم نیاز به تهیه کننده با سابقه برای کارهای اداری و دریافت پروانه ساخت معرفی کنیم. ما از آقای مجیدی خواستیم از ما حمایت کند، ایشان حق پدری به گردن من داشتند اما در حوزه تهیه و تولید فیلم مستقل عمل کردم. اگر آقای مجیدی قصد تهیه این کار را داشت ممکن بود قصه عملیاتی و ساخته نشود. وی ادامه داد: در شرایط جشنواره امسال دوستان در حوزه فعالیت ما 100 درصد قانونی عمل کردند در حالیکه در سالهای گذشته برادران محمودی که فیلم اول بودند با اغماض با آنها رفتار شد، در مورد فیلم ما شیطنت شد. من به دوستان قبل از جشنواره توضیح دادم که آقای مجیدی تنها از فیلم حمایت کردند اما نام ایشان را به عنوان تهیه کننده ذکر کردند. در ادامه نشست، پردیس احمدیه به این مهم اشاره کرد: ما قبل از نمایش فیلم قصد نداشتیم این موضوع را مطرح کنیم تا مخاطب به راحتی با نقش من ارتباط برقرار کند اما من 23 ساله هستم و نقش دختری 16 ساله را بازی کردم، تست گریم و لباس انجام شد و با تلاش من و حضورم در دبیرستان دخترانه خزانه آقای حاتمی اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند. سکوت: انتخاب دوربین روی دست رسیدن به فضای رئالیسم فیلم محمدرضا سکوت هم از تجربه فیلمبرداری در این فیلم گفت: مدتها است با آقای حاتمی کار میکردیم، ایشان کارگردان دوم سریال سرزمین کهن هستند و با دغدغههایشان آشنا بودم، رسیدن به رئالیسم مد نظر کارگردان برایم اهمیت خاصی داشت، این کار مشخصترین وجه تمایزش رسیدن به واقعیت جاری اجتماع بود و به همین دلیل انتخاب ما برای فیلمبرداری با نظر کارگردان تکنیک دوربین روی دست بود به گونهای که بیننده آزار نبیند اما به واقعیت داستان نزدیک شود. مرتضی پور حیدری طراح صحنه درباره طراحی صحنه در کارهای رئالیسم توضیح داد: کارهایی که رئال انجام میشود مهمترین اصل در آن خوب دیدن است. طراح صحنه یا باید در فضای فیلم باید زندگی کرده باشد یا فضای فیلم را خوب دیده باشد، باید به گونهای عمل میکردیم که فضای رئال بیرون نزند. حمید نجفی راد درباره حضورش در فیلم و تدوین اثر گفت: پروژه دومی است که با آقای حاتمی تجربه کار دارم، من سالهاست مونتاژ آثار مستند را بر عهده داشتم، کار عجیب و سختی نبود و به نظرم به نتیجه رسیدیم. در ادامه نشست شبنم زینالعابدین با اشاره به شأن جایگاه منتقد درباره فیلم گفت: فیلمی که آقای سید جمال حاتمی ساخته نیاز به توجه به مطالعات اجتماعی و فرهنگی دارد و عنصر پژوهش در این اثر کمتر دیده میشود. معضلات مختلفی چون سقط، اعتیاد، کودکان بد سرپرست، مادر مریض و فقر در فیلم پشت سر هم دیده میشود و به عقیده ن دستور زبان اثر ابتر و ناقص است. تعجب میکنم در باب فیلمهایی از این دست چرا به پژوهش توجه نمیشود. زینالعابدین: فیلم ناقص است وی ادامه داد: معضل آموزش و پرورش، وضعیت نوجوان در جامعه هرکدام نیاز به پژوهش دارد و به عقیده من فیلم ناکامل است. امیر عبدی فیلمنامه نویس در پاسخ به شبنم زینالعابدین گفت: نقد اتفاق سازندهای است اما من به شخصه در فضای فیلم زندگی کردم و روزانه این حوادث را شاهد بودم، قطعاً در موارد اشاره شده پژوهش داشتیم اما من فضاها را به خوبی درک کردم. حاتمی: هدف اصلی اعتیاد بود/ ارائه شخصیت کمدی یک معتاد پرهیز کردم حاتمی در تائید صحبتهای عبدی گفت: صحبتهای خانم زینالعابدین را در حوزه تحقیق قبول نمیکنم، ما تحقیقات خوبی داشتیم، جلسات متعددی برگزار کردیم، از سوی دیگر طبقه اجتماعی که در فیلم به آن اشاره میشود من و آقای عبدی آن را زندگی کردیم و تجربیات اطرافمان را دیدهایم. اعتیاد هدف اصلی ما بود و من تلاش کردم از ارائه تصویری کمدی از یک معتاد پرهیز کنم و خانواده و ناهنجاری بزرگی چون اعتیاد را گوشزد کنم. در ادامه این نشست محمد رضا سکوت با انتقاد از برنامه تلویزیونی هفت و نقد این برنامه درباره 3 فیلم نمایش داده شده در برج میلاد در روز گذشته گفت: جایگاه منتقد برای من قابل احترام است اما باید به این مهم اشاره کنم همانطور که امام راحل جملهای را درباره هنر گفتند: هنر دمیدن روح تعهد در انسان است و تارکوفسکی نیز به نوعی دیگر درباره هنر میگوید و تاکید دارد: هنر آماده کردن انسانها برای مرگ است به این مهم توجه داشته باشیم همه از یک خانواده هستیم و بهتر است ادبیات مناسب درباره آثار یکدیگر سخن برانیم، ما در این پروژه زحمت کشیدیم، فیلم ساختیم، منکر اشکالات خودم بر اثر نیستم، نقد منصفانه را میپذیرم اما توهین به خودم و گروه سازنده نمیپذیرم. اینکه میگویند حرکات احمقانه، حال بهمزن و تهوع آور در فیلم برداری اصلی دیده میشود برایم بسیار سخت است. وی ادامه داد: روز گذشته 2 هزار نفر در سالن میلاد فیلم را دیدند، اگر این توصیفات درباره فیلمبرداری اثر صحت داشت باید افراد سالن را ترک میکردند اما نه در سالن میلاد و نه در سالنهای مردمی ما شاهد این واکنش از سوی مخاطبان نبودیم. وی با تاکید بر این نکته که اهالی سینما عاشقانه فعالیت میکنند، گفت:ما که معیشت نداریم، بیکاری نیز نداریم، اصغر شاهوردی در حال حاضر کجاست و هیچکس از وضعیت الان او مطلع نیست، ناشکری نمیکنم ، ما منتقدیم و نباید به این نوع کار بیاحترامی شود. حاتمی در ادامه نشست به پرسش یکی از خبرنگاران درباره حضور اکرم (مادر) گفت: با پیشزمینههایی که به مخاطب دادیم، دیوانه شدن مادر، تحت فشار روحی فوت پدر، گم شدن دختر ، سقط جنین کاملاً درست و منطقی است. در ادامه نشست کامران مجیدی درباره عدم توجه به برنامهریزی نمایش فیلم در پردیس ملت و کاخ جشنواره گفت: پیش از این نیز به دستاندرکاران گوشزد کردیم که زمان اکران پردیس ملت و کاخ جشنواره را تغییر دهند متاسفانه این اتفاق نیفتاد، ما به فاصله یک ساعت در پردیس ملت و کاخ جشنواره حضور داشتیم که میهمانان مان در این مکان (برج میلاد) ایستاده دنبال کردند. بستن کنداکتور برنامه کار سختی نیست. وی درباره ارتباط مردم با فیلم توضیح داد: مردم ارتباط خوبی برقرار کردند، فیلم تلخی است اما سیاهنمایی نداریم، از همه دوستانی که در این پروژه مرا همراهی کردند تشکر میکنم بخصوص آقای سکوت که در این فیلم در ترمینال زانویشان آسیب دید. پروژه کاملاً مستقل بود و هیچ کمک مالی از دولت دریافت نکردیم و تمام انتقاداتی که در برنامه هفت افتاد فیلم بعدی را میسازیم و امیدواریم دوستان ادب را رعایت کنند. پردیس احمدی بازیگر فیلم گفت: لاک قرمز فیلم قابل احترامی بود. من کم سن و سال ترین فرد در بین همکاران بودم که تلاش کردم بتوانم آنگونه که شایسته است در ارائه نقش موفق کنم، نقد منصفانه را میپذیریم و نقدهای مثبت انرژی مضاعف به گروه میدهند. زینالعابدین منتقد فیلم در پایان به این مهم اشاره کرد: اعتیاد بیماری است مانند برخی بیماریهای ناشناخته باید به آن توجه شود. به عقیده من معتاد نمیتواند جایگاه مسخره و کمدی داشته باشد. معضلات مطرح شده درباره اعتیاد را علاوه بر نمایش برای مخاطبین مسئولین و سیاستگذاران نیز باید ببینند به عقیده من اگر در مراحل مختلف تولید از پژوهشگر و کارشناس استفاده میشد فیلم بهتری ساخته و ارائه میشد.
94/11/21 - 12:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست خبری فیلم وارونگی فیلم «وارونگی» نشان داد بازیگر خوب یک نعمت است
گزارش فارس از نشست خبری فیلم وارونگیفیلم وارونگی نشان داد بازیگر خوب یک نعمت استکارگردان فیلم وارونگی در نشست خبری گفت به عنوان یک کارگردان در فیلمهای خود به بازیگران کمک میکنم تا به نقشی که قرار است بازی کنند نزدیک شوند و ساخت فیلم وارونگی مرا به این نتیجه رساند که بازیگر خوگزارش فارس از نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» فرحبخش: «آبنبات چوبی» را مسئولان اقتصادی ببینند
گزارش فارس از نشست خبری فیلم آبنبات چوبیفرحبخش آبنبات چوبی را مسئولان اقتصادی ببینندکارگردان فیلم آبنبات چوبی در نشست خبری گفت این فیلم سینمایی بیشتر از اینکه توسط مردم دیده شود باید توسط مسئولان اقتصادی کشور مشاهده شود زیرا اگر اقتصاد ما درست شود فرهنگ ما هم اصلاح خواهد شدگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بارکد»: کیایی: جشنواره فجر برای فیلمهای من حکم یک ویترین را برای ا
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بارکد کیایی جشنواره فجر برای فیلمهای من حکم یک ویترین را برای اکران عمومی دارد در فیلمهای من دنبال مفاهیم عمیق و عجیب نگردیدکارگردان فیلم بارکد گفت جشنواره فجر برای جنس فیلمهای من فقط یک ویترین است ویترینی که بیشتر برای اکران عمومی است سینمگزارش فارس از نشست خبری فیلم امکان مینا تبریزی: امنیت امروز ما به دلیل وجود تجربه هایی از جنس منافقین است
گزارش فارس از نشست خبری فیلم امکان میناتبریزی امنیت امروز ما به دلیل وجود تجربه هایی از جنس منافقین استکمال تبریزی گفت موقعیت الان در شرایط اجتماعی که همه جا درگیر آن هستند و روشی دارند که خانوادهها را دعوت میکنند و یا همین داعش که این روزها مساوی با خونریزی است چیزی است کهگزارش فارس از نشست نقد و بررسی دلبری در برج میلاد فیلمنامه 70 درصدی که مشکل اصلی فیلم و نشست «دلبری»
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی دلبری در برج میلادفیلمنامه 70 درصدی که مشکل اصلی فیلم و نشست دلبری شد ناراحتی اشکذری از مجری و پاسخ رضوینشست نقد و بررسی فیلم دلبری ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری در حالی پایان یافت که سخنان مجری برنامه موجبات ناراحتی اشکذری را فراهم کرد به گزارش خبرنگزارش فارس از نشست فیلم «هفت ماهگی» در برج میلاد علیمردانی: ممیزیهای «هفت ماهگی» اعمال ش
گزارش فارس از نشست فیلم هفت ماهگی در برج میلادعلیمردانی ممیزیهای هفت ماهگی اعمال شده است انتقاد بهداد از زمان برگزاری نشست فیلمها در کاخ جشنوارههاتف علیمردانی درباره توجه بیش از حد به خیانت در سینما گفت جامعه ما در حال پوست اندازی است و شاهد تقابل مدرنیته و سنت هستیم البتهگزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگارد حاتمیکیا در پاسخ به فارس: ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است/از بچههای
گزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگاردحاتمیکیا در پاسخ به فارس ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است از بچههای مستندسازی که به سوریه رفتند خجالت میکشمکارگردان فیلم بادیگارد همچنین در پاسخ به خبرنگار فرهنگی فارس درباره ضدقهرمانهای فیلم و خاکستری شدن آنها گفت تعادل و رنگبندی فیلمگزارش فارس از نشست مطبوعاتی «کفشهایم کو؟» پوراحمد:هنوز هم اضطراب یک فیلم اولی را دارم/کیانیان:از فی
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی کفشهایم کو پوراحمد هنوز هم اضطراب یک فیلم اولی را دارم کیانیان از فیلم تلخ خوشم نمیآیدکارگردان فیلم سینمایی کفشهایم کو گفت هنوز بعد از چهل و اندی سال کار کردن مانند روز اول در هنگام شروع فیلم جدیدم اضطراب دارم درست مانند اولین فیلم نشست خبری فیگزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی «گیتا» انتظار داریم جشنواره فیلم فجر هر سال بهتر برگزار شود
گزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی گیتاانتظار داریم جشنواره فیلم فجر هر سال بهتر برگزار شود تیتراژ عوامل فیلم شروع شدم پشت در سالن نمایش بودندمسعود مددی گفت انتظار داریم هر سال برگزاری جشنواره فیلم فجر بهتر از سال گذشته پیش برود اما اتفاقهایی که روز گذشته برای فیلمم افتگزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی «من» بهنوش بختیاری: در فیلم «من» تحت کنترل بودم/
گزارش فارس از نشست رسانهای فیلم سینمایی منبهنوش بختیاری در فیلم من تحت کنترل بودم حساسیت بیرقی به پلک بازیگرانشبهنوش بختیاری گفت ۲۰ سال است که دارم کار میکنم و همیشه به دنبال این بودم که یک فرصت خوب برای بازی پیدا کنم اما کسی به من اعتماد نمیکرد و نمیخواهم تنها لیبل کمدی ب-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها