واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
نوید محمدزاده که دوسال پیش با فیلم «عصبانی نیستم» در جشنوارهی فجر حضور داشت، دو سال بعد از ماجراهایی که در ارائهی جوایز آن دوره از جشنواره فجر رخ داد، گفت: درباره آن ماجراها هرگز با هیچ رسانهای گفتوگو نکردم . به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، این بازیگر سینما و تئاتر روز 21 بهمنماه در جلسه پرسش و پاسخ فیلم «خشم و هیاهو» با اشاره به برخی آسیبهایی که بعضی رسانهها به زندگی چهرههای مشهور میزنند، یادآور شد: دو سال پیش در یکی از سایتها، نقل قولهایی از من منتشر شد، مبنی بر اینکه گفتهام سیمرغ گرفتن کاری ندارد، هر موقع بخواهم سیمرغ میگیرم و ... در حالی که من کلامی با رسانهای مصاحبه نکرده بودم. وی اضافه کرد: مصاحبه کردن با اینکه خبرنگاری بهطور اتفاقی پچ پچ دو هنرمند را بشنود و براساس آن گفتوگویی منتشر کند، متفاوت است. در این نشست هومن سیدی نویسنده و کارگردان فیلم «خشم و هیاهو» نیز با بیان اینکه "برای رسانهها احترام قائل است،" خاطر نشان کرد: متاسفانه گاه شاهد آسیبهایی در حوزه رسانه هستیم. مثلا خود من در این جشنواره خیلی مصاحبه نکردم، اما مطالب زیادی به نقل از من در بعضی رسانهها کار شده است، میدانم که آن رسانهها نیازمند خوراک مطبوعاتی هستند اما اینگونه رفتارها نادرست است. این بازیگر و کارگردان اضافه کرد: البته تعداد این رسانهها زیاد نیست و شاید خود اهالی رسانه کمتر با آنها مواجه شوند، اما همان اخبار هم تاثیرگذار است، چون این افراد حاشیهپردازان خوبی هستند. سیدی متذکر شد: زندگی افراد مشهور از بزرگنمایی همین رسانهها تاثیر زیادی میپذیرد. وی در بخش دیگری از این نشست دربارهی حضور همزماناش در عرصه بازیگری و کارگردانی ادامه داد: هر دو عرصه را بسیار دوست دارم و حضور همزمانم در این دو عرصه کمک زیادی به من میکند، اما سال آینده تمرکزم روی بازیگری است و قطعا کارگردانی نخواهم کرد. وی دربارهی کاراکتر مرد فیلماش و اینکه در آغاز قرار بوده این کاراکتر بازیگر یا فوتبالیست باشد، توضیح داد: اساسا قرار بود کاراکتر ما بازیگر باشد و هرگز نمیخواستیم فوتبالیست باشد، اما در ارشاد با این موضوع موافقت نکردند. سیدی ادامه داد: دلیل بازیگربودن این کاراکتر این بود که به خاطر شغلاش نمیتوانیم حدس بزنیم کدام رفتارش واقعی است، اما به دلایلی که برایم معلوم نشد در ارشاد توصیه کردند این کاراکتر بازیگر نباشد و این چنین بود که در نهایت به خواننده رسیدیم. در همین زمینه سعید سعدی – تهیهکننده فیلم – توضیح داد: بعد از ارائهی فیلمنامه به ارشاد، نظرشان این بود که با توجه به حرف و حدیثهایی که در مورد بازیگران و هنرمندان وجود دارد، بهتر است خود ما به این موضوع دامن نزنیم، مشکلات را بیشتر نکنیم و از خودزنی بپرهیزیم. آنها اصرار کردند کاراکتر فیلم چهرهای غیرهنری باشد، اما ما نهایتا به این جمعبندی رسیدیم که خواننده باشد. در ادامه هومن سیدی دربارهی شباهت ساختار فیلم «خشم و هیاهو» به یک سریال آمریکایی گفت: این سریال را ندیده بودم، بعد از اینکه پگاه آهنگرانی فیلمنامه را خواند به این شباهت اشاره کرد و من بعدا آن سریال را دیدم، اما ایده اولیه فیلم را بعد از تماشای فیلم «آواز در باران» پیدا کردم. در بخش دیگری از این نشست نوید محمدزاده در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است او هم در کنار بازیگری به کارگردانی هم روی بیاورد، تاکید کرد: هرگز. چون کار بسیار سختی است. اضطراب تهیهکننده و کارگردان بسیار بالاست و آنها بیچارهاند. فشاری که بعد از کار به کارگردان تحمیل میشود بسیار ضربهزننده است. این بازیگر تئاتر و سینما دربارهی تفاوت بازیاش در نقشهای مختلف توضیح داد: طی چند سال گذشته در چند نمایش بازی کردم که باز تولید نمایشهای گذشته بودند و اتفاقا بازیگران قبلی حضور درخشانی در آن نقشها داشتند، اما همیشه تلاش کردم راه تازهای را پیدا کنم. محمدزاده افزود: اگر فیلمی سمت و سوی سیاسی داشته باشد، شاید از بازی در آن بترسم، اما از بازی در فیلمهای اجتماعی به شدت استقبال میکنم و با کله میروم. به گزارش ایسنا، در این نشست نیما حسنینسب – منتقد جلسه – با ارائهی توضیحاتی دربارهی کارنامه فیلمسازی هومن سیدی افزود: سیدی در فیلم «خشم و هیاهو» به سمت سینمای قصهگو نزدیک است اما کماکان همان بازیگوشیها و نگاه تجربی فیلمهای گذشتهاش را دارد. وی با اشاره به برخی اظهارنظرها دربارهی شباهت این فیلم به یک قصه واقعی (ماجرای ناصرمحمدخانی و شهلا جاهد) تصریح کرد: ارتباط دادن یک فیلم که حاصل تلاش یک گروه سازنده است به یک موضوع خاص، به معنای محدود کردن آن تلاشهاست. این پرونده، پرونده عجیبی نبود، اما به دلیل شهرت افراد دخیل در آن جنجالساز شد در حالی که فیلم «خشم و هیاهو» درباره مشکلات زندگی چهرههای مشهور در جامعه است. حسنینسب با اشاره به نقد رسانهها که در این فیلم مطرح شده است، یادآور شد: این فیلم از این دیدگاه برای رسانهها هم یک آزمون است که چگونه با این اثر برخورد میکنند و چقدر به تمام پتانسیلهای آن توجه دارند، یا اینکه این فیلم را فقط به این موضوع حاشیهای ارتباط میدهند. این منتقد اضافه کرد: مراقبت کردن از استعدادها که سرمایههای ما هستند موضوع بسیار مهمی است، چون در شرایطی زندگی میکنیم که گاه یک جمله میتواند سرنوشت یک فرد مشهور را تغییر بدهد و اگر از این سرمایهها مراقبت نکنیم اتفاقاتی میافتد که بعدا افسوساش را میخوریم. وی در بخش دیگری از صحبتاش با اشاره به ورود نسل جدید بازیگران تئاتر به سینما و تلویزیون تاکید کرد: جریان خوبی است اما نیازمند آسیبشناسی است. با احترام به بازیگران تئاتر باید بگویم شیوهای از بازیگری حساب شده در کار آنها وجود دارد که ماهیتاش با بازی در پروژههای تصویری متفاوت است، اما یکی از کسانی که بسیار هوشمندانه تفاوت بنیادین بازیگری تئاتر و سینما را درک کرده نوید محمدزاده است. به گزارش ایسنا، در این نشست که اجرای آن را حمیدرضا مدقق برعهده داشت، مهدی سعدی تدوینگر، محسن نصراللهی طراح صحنه، رعنا امینی طراح لباس و کامیار محمدی بازیگر خردسال فیلم «خشم و هیاهو» نیز حضور داشتند و مطالب کوتاهی را دربارهی همکاریشان با این فیلم بیان کردند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]