تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798615456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایتی از زندگی سه دختر/ سرزمینی که دیگر کسی در آن آرزویی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر
روایتی از زندگی سه دختر/ سرزمینی که دیگر کسی در آن آرزویی ندارد

A157


شناسهٔ خبر: 3045841 - سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
هنر > سینمای ایران

بهروز نورانی پور در یادداشتی از مستند با عنوان «A۱۵۷» یاد کرده و آورده است: «A۱۵۷» نگارشی مستند از جنگ، خشونت و فتح جنسیت در سرزمینی است که دیگر کسی در آن آرزویی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «A۱۵۷» ساخته بهروز نورانی پور امروز ساعت ۱۴ در بخش «سینما حقیقت» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۴ در برج میلاد نمایش داده می شود. بیوگرافی کارگردان بهروز نورانی پور متولد سال ۶۰ سنندج است. وی فعالیت هنری خود را با عکاسی در سال ۱۳۷۴ از انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ تحصیلات آکادمیک خود را در رشته کارگردانی سینما به پایان رساند. نورانی پور تاکنون فیلم هایی همچون «سفیران کوچک»، «آخرین آرزو»، «تلنگری در خاموشی»، «ایستاده بمیر»، «میعاد در لجن» و «دلتای صلح»، «ملاقات به سبک ایرانی»، «اینجا برف ها آب نمی شوند»، «جنایت در سکوت» و... را کارگردانی کرده است. وی همچنین تله فیلم «صدای ضعیف سکوت» و مجموعه مستندهای «ساز دهنی»، «رمضان ایرانی»، «من ایرانی» و... را ساخته است.

جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «رویش»، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم «سینما حقیقت»، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا، جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم «ایدز» تهران، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره فیلم تهران، جایزه از جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما، جایزه ویژه کمیته بین الملی صلیب سرخ جهانی، جایزه بهترین تحقیق و پژوهش متن از جشنواره فیلم منطقه ای کوسالان از جمله جوایزی است که وی تاکنون دریافت کرده است. A۱۵۷ این فیلم روایتی است از زندگی سه دختر در اردوگاه های جنگی است که بر سر دو راهی قرار گرفته اند و باید میان ماندن و راه دوم تصمیم بگیرند. عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده، کارگردان، تحقیق و پژوهش متن: بهروز نورانی پور، فیلمبردار: مهدی آزادی، صدابردار: بهنام شیخ احمدی، تدوین: کامران جاهدی، صداگذار: والا میرانی، مدیر تولید: گلاویژ خان.

یادداشت کارگردان نورانی پور در یادداشتی درباره فیلم خود نوشته است: «از دورانی که تنها دشمن انسان، طبیعت و سوانح آن بود مدت ها می گذرد. در زمان ما بزرگترین تهدید علیه نوع بشری، خود انسان است. انسان و دستاوردهایش، افکار و نوآوری هایی در راستای برتری جویی که غالبا آنقدر افراطی اند که حتی خالقانشان را از تبعات منفی ِ خود، بی نصیب نمی گذارند. بشر رقابت جو، هر روز فکری تازه برای تفوق بر دیگری از سر می گذراند و بی مهابا از آنچه که قرار است بر سر دیگری بیاید، آن را در بوته عمل می نهد. آنکه در جریان نبرد شکست می خورد حس انتقام و سرخوردگی او را به تکاپویی دوباره وا می دارد. آنکه برتری حاصل کرده برای حفظ موقعیت و سلطه، در تدارک ساز و برگ نبرد آتی بر می آید. این روند یک دور باطل است و جنگ ها هر روز بازتولید می شوند. صلح و برابری اشعاری هستند بیانگر آرزوهایی که بر زبان ملت ها جاری اند اما ادبیات صلح جویان و برابری خواهان تا امروز موفقیت چندانی نداشته و اوضاع رو به وخامت دارد. جنگ ها، نسل کشی، تبعیض و تجاوز، متعدد و جهانگیر شده است. مجموع لحظاتی که جهان در قرن اخیر عاری از جنگ سپری کرده کمتر از یک ساعت است! و این واقعیتی است که باید با آن مواجه شد. چرا تمام این نقادی ها و فریادها بی نتیجه و بی پاسخ بوده است؟ چه اشکالی در این جوشش های حق طلبانه است که خشک می شود؟ ملل عالم بنا بر عادت، هزینه‌های جنگ را با دلار، تولید از دست رفته، یا تعداد سربازانی که کشته یا زخمی شده‌اند، می‌سنجند. بسیار کم پیش می‌آید هزینه‌های جنگ را بر اساس میزان رنج تک تک انسان‌ها اندازه بگیرند. هنگامی که فاکتورهای انسانی در نظر گرفته می‌شوند، شکست روانی همچنان به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین مواردی به شمار می‌رود که به واسطه جنگ، تحمیل می‌شود. «A۱۵۷» نگارشی مستند از جنگ، خشونت و فتح جنسیت در سرزمینی است که دیگر کسی در آن آرزویی ندارد...»









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن