محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827320639
تینا پاکروان، کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد»: فیلمساز اجتماعیام نه فمینیست
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
تینا پاکروان، کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد»: فیلمساز اجتماعیام نه فمینیست فرهنگ > سینما - تینا پاکروان میگوید به دنبال روایت قصه زنانی است که ستون خانوادهاند و نقش پررنگی در اجتماع پیرامونشان دارند.
کتایون کیخسروی: «نیمه شب اتفاق افتاد» دومین فیلم بلند تینا پاکروان در نخستین روز جشنواره به نمایش درآمد. فیلمی قصهگو با محوریت عشق. عشقی که البته به فاجعه ختم میشود. با این حال، پاکروان میگوید فیلمش نه تنها صرفا درباره زنان که بیشتر درباره قضاون کردن است. قضاوت آدمهایی که حق یک زندگی معمولی و شادمانه را از دیگران میگیرند. در این فیلم بازیگران بسیاری بازی میکنند. رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری و ... حضور رابعه اسکویی بازیگری که چندی پیش مهاجرت کرد، در این فیلم اما میتوانست حاشیهساز باشد. با این حال ظاهرا انگار به خیر گذشته است و فیلم بدون مشکلی به نمایش درآمد. گفتوگوی ما را با تینا پاکروان درباره «نیمه شب اتفاق افتاد» میخوانید: دغدغههای زنانه، این نخستین چیزی است که با دیدن فیلمهای شما به ذهن آدم میرسد. خودتان به فمینیست بودن اصرار دارید یا این موضوع را رد میکنید؟ بگذارید من از شما بپرسم، مگر وقتی فیلمسازان مرد راجع به مردان میسازند به چیزی متهم میشوند یا برچسبی به آنها زده میشود که حالا من به جهتگیری به نفع زنان متهم شوم؟ وقتی تعداد فیلمسازان زن به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد که راجع به جنس خودشان فیلم بسازند، چرا باید متهم شوند که فمینیست هستند؟ در واقع باید بگویم در دو فیلم من چه «خانوم» و چه «نیمه شب اتفاق افتاد» به هیچ وجه نگاه فمینیستی نداشتم. چرا؟ چون اصلا اعتقادی به این تفکر ندارم. به نظرم فمینیست جنبشی بود که زنان را گرفتار دو وجهی بودن کرد و نتیجهاش این شد که ما امروز هم در خانواده به عنوان یک زن میجنگیم، هم در اجتماع، در واقع فقط وظایفمان بیشتر شده و دنبال حقوقمان میگردیم. در این دو فیلم مردان قصههای من مردان بسیار نازنینی هستند. مردانی ارزشمند، قابل احترام، ایثارگر و جنگنده اما برای زندگی. زنان فیلمهایم هم بنا به رسم و سنت سینمایی، زنان تو سری خور یا فریبخورده نیستند. بله، آنها مدیر خانواده هستند و نقش مهمی در اجتماع پیرامونشان دارند. میدانید چرا؟ چون اعتقاد دارم اگر غیر از این باشد یعنی اگر زن ستون خانه نباشد خانواده فرومیپاشد. در فیلم «خانم» به طلاق و خانواده با محوریت زن در جمعکردن خانواده با ایثار و فعالیت اجتماعی پرداختم. حالا هم در مقابل معضلات و مشکلات با قابلیت زن بهعنوان زن، به عنوان مادر و زن فعال در اجتماع که آن وجه زنبودن خودش را بهدلیل مشکلاتی که داشته فراموش کرده تلنگری زدهام. حرف شما درست است؛ به زن میپردازم چون جنس خودم را میشناسم. پس بهتر میتوانم راجعبه آنها صحبت کنم اما اینکه بگویم صرفا میخواهم راجعبه زنها فیلم بسازم و بعدها انگشت اتهام به طرفم دراز شود که فیلمساز فمینیست هستم نه! مقوله جنگ و کودک هم بهاندازه مقوله زن برایم جذاب است. من خودم را فیلمساز اجتماعی میدانم. «نیمه شب اتفاق افتاد» برخلاف بسیاری از فیلمهای امروز سینمای ایران فیلمی قصهگوست. قبلا گفته بودید قصه یک خطی این فیلم شما را جذب کرده است. چرا؟ چون در وهله اول درباره عشق بود. عشقی که یک زن گرفتار در زندگی و سرنوشت را انگاردوباره از اول زنده میکند، به او پر و بال میدهد. ما زنی را داشتیم که به خاطر شرایط گذشتهاش نمیتواند راحت زندگی کند، نمیتواند مثل همه باشد و بعد ناگهان عشق از راه میرسد او را به خودش میآورد و به زندگی بازمیگرداند هر چند جامعه باز هم او را جدا میکند. اسم اولیه فیلم «زیبا یک زندگی کوتاه» بود چون به نظرم واقعا هم زیبا زندگی کوتاهی داشت. همان زمانی که عاشق شده بود ولی من اسم فیلم را عوض کردم چون اسم اولیه فیلم بار هنری بیشتری نسبت به سینمای عامهپسند داشت. چرا چنین پایان تلخی برای زیبا رقم زده میشود؟ برای گریختن از پایان شاد چنین تصمیمی گرفتید یا فکر میکنید اقتضای قصه بود؟ نه ماجرا فرار نبود. کلا برای این قصه سه پایان بندی در نظر گرفته شده بود. حتی به این فکر بودیم که چطور تماشاچی را شادمان از سالن بیرون بفرستیم اما به نظرم تاثیرگذار نبود. پیشنهادهای زیادی بود ولی من ترجیح میدادم که آدمها به این واسطه با فیلمم درگیر شوند و بفهمند که قضاوت کردن گاهی میتواند به یک فاجعه ختم شود. در واقع پایان داستان نمیتوانست طور دیگری باشد و شاد تمام شود. چقدر درگیر محدودیتها و سانسور شدید با توجه به اتفاقاتی که رابعه اسکویی با مهاجرتش رقم زد. همینطور بار موسیقی و آواز در فیلم بالا بود این اتفاقات چقدر قصه را دچار سانسور کرد. نه خیلی زیاد از ابتدا بعضی از خبرگزاریها به خاطر وجود رابعه اسکویی در فیلم برای فیلم فضاسازی کردند اما واقعا نکاتی را که وزارت ارشاد برای سانسور داده بود نکات زیادی نبود ضمن اینکه باعث شد ما به صداگذاری مجدد برسیم ،اما در مورد موسیقی و خواننده هیچ مشکلی نداشتیم. با توجه به خط قصه انتخاب بازیگران باید با حساسیت بیشتری همراه میشد این روند انتخاب بازیگرها چطور شکل گرفت؟ در زمان شکل گرفتن فیلمنامه از ابتدا خانم خیراندیش را انتخاب کردم چون فکر میکردم هیچ کس نمی توانست آن نقش را به آن قوت از آب در بیاورد. برای انتخاب بازیگری که برای نقش حسین انتخاب می کردم باید شخصی را انتخاب میکردم که هم توان خوانندگی داشت و هم میتوانست آن بیماری را درست بازی کند و عاشقی را خوب از آب دربیاورد. فکر میکنم از بین بازیگرانمان دو سه نفر بودند که هر سه ویژگی را داشتند اما من به دنبال ساختارشکنی بودم. به هر حال آقای فروتن عاشقی را در« شب یلدا» و «قرمز» بازی کرده بودند و ما از ایشان نقشهای متفاوت دیده ایم من فکر کردم اگر این عاشقی همراه با خواندن را برای حامد بهداد بگذارم و از او بخواهم که حامد بهداد همیشگی را از خودش بگیرد و به یک آدم خجالتی تبدیل شود اتفاق خوبی میافتد چون از توان بازیگری اش خبر دارم و میدانستم هم برای او نقش متفاوتی خواهد بود و هم برای فیلم اتفاق خوبی خواهد افتاد. در مورد نقش زیبا هم از ابتدا قرار بود خانم معتمدآریا با ما همراه باشند اما در روند فیلمنامه در جایی ما باهم زاویه پیدا کردیم برای اینکه نگاه من به زیبا یک نگاه بود و نگاه ایشان یک نگاه دیگر در نهایت من نمیتوانستم با نگاه بازیگران جداگانه همسو باشم و باید یک نگاه واحد در فیلم حاکم میبود این بود که تصمیم گرفتیم در این فیلم با هم کار نکنیم و در فیلم دیگری که نگاهمان همسو بود کار کنیم.خانم نونهالی را من بازیش را میشناختم توان بازیگری اش را میشناختم و فکر میکنم فوق العاده توانستند کار کنند ضمن اینکه خانم نونهالی به خاطر نگاه زیبا و عمیقی که دارند و به خصوص چشمانشان آن ابزار عاشقی را دارند و به راحتی آدم میپذیرد که در هر سن و سالی با آن نگاه میشود همراه شد. خانم اسکندری هم واقعا اتفاق خیلی خوبی بود قرار بر این بود پانته ا پناهیها بازی کند ولی سر کار« نفس» خانم آبیار بودند و در نهایت ستاره اسکندری آمد که به نظر من یکی از نقاط برجسته این فیلم است. آتیلا پسیانی هم انقدر درست فیلم را بازی کرد و انقدر به ما کمک کرد که تصورش را نمیکردم. خیلی خوشحالم از این که توانستم یک گروه همدل داشته باشم که به فیلم کمک کند. ۵۸۵۸
کلید واژه ها: جشنواره فیلم فجر - سینمای ایران -
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 11:52:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان به خبر فارس واکنش نشان داد/ خیراندیش:
گزارش فارس از فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتادتینا پاکروان به خبر فارس واکنش نشان داد خیراندیش پوششم برای حضور در تلویزیون عین سریال کلاه پهلوی بوددر نشست رسانهای فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان کارگردان این اثر اظهاراتی را به خبرگزاری فارس نسبت داد که نشان دادسینما در مسیر جشنواره سی و چهارم/۱۰ عشق نامتعارف در «نیمهشب اتفاق افتاد»/ همیشه با سیاهنمایی مخا
سینما در مسیر جشنواره سی و چهارم ۱۰عشق نامتعارف در نیمهشب اتفاق افتاد همیشه با سیاهنمایی مخالف بودهامتینا پاکروان کارگردان فیلم سینمایی نیمهشب اتفاق افتاد گفت ازدواجهای نامتعارف مردان مسن با دختران جوان و بالعکس و ارتباطات عاطفی آنها با یکدیگر در فیلم نیمهشب اتفاق افتادستاره اسکندری: «نیمه شب اتفاق افتاد» همراه با چاشنی عشق است
ستاره اسکندری نیمه شب اتفاق افتاد همراه با چاشنی عشق استبازیگر فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتاد گفت بازی من در نقش منیر را دوست دارم و امیدوارم منتقدان و داورن هم به این تفاوت بازی توجه کنند ستاره اسکندری بازیگر نقش "منیر" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس پیرایادداشت برای اتفاق «وضعیت صفر» تجربهگرایی یا توهم تجربهگرایی؟/ حاصل این اندیشه نمایش است یا خاله
یادداشت برای اتفاق وضعیت صفرتجربهگرایی یا توهم تجربهگرایی حاصل این اندیشه نمایش است یا خاله بازی گاهی افراد مطرح آنچنان بزرگ میشوند که اجازه ارائه هر نوع تفکری را به خود میدهند آن هم بدون اینکه واهمهای از بازخورد آن داشته باشند به اسم تجربهگرایی یا توهمی از آن کاری سطح«نیمهشب اتفاق افتاد» به سانس فوقالعاده رسید
نیمهشب اتفاق افتاد به سانس فوقالعاده رسید فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتاد به کارگردانی تینا پاکروان در پردیس سینمایی کوروش به سانس فوق العاده رسید به گزارش فرهنگ نیوز فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان اولین فیلمی است که در سیوسینما در مسیر فجر سیو چهارم/16 «قیچی» از آخر به اول ساخته شد/ فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیم
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 16قیچی از آخر به اول ساخته شد فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیمکریم لکزاده گفت به نظرم بزرگترین لطمهای که میتواند یک اثر هنری بخورد مصلحتاندیشی است اما به واقع باید بگویم ما در ساخت فیلم سینمایی قیچی مصلحتاندیشی نداشتیم کریم لکزاده کارگر«نیمه شب اتفاق افتاد»پاکروان؛بهانه ای برای نمایش آوازخوانی حامد بهداد/هنر و تجربه هایی که فیلم نیستند
نیمه شب اتفاق افتاد پاکروان بهانه ای برای نمایش آوازخوانی حامد بهداد هنر و تجربه هایی که فیلم نیستنداحسان رستگار 13 بهمن 94تاریخ انتشار سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹ ۵۴ مقدمه ایام جشنواره ی فیلم فجر فرصتی است تا طی آن برآوردی کلی نسبت به سال آتی سینما در آن به دست آیدحضور آلمانیها برای DCP فیلمها در ایران/ فیلم سینمایی «نیمهشب ...» لحظاتی پیش برای نمایش به کاخ جش
حضور آلمانیها برای DCP فیلمها در ایران فیلم سینمایی نیمهشب لحظاتی پیش برای نمایش به کاخ جشنواره رسیددفتر پیشگامان آریا که ۴ - ۵ روز است در ارائه DCP فیلمها به مشکل برخورده و به همین منظور از حضور آلمانیها برای رفع این مشکل بهره بردند به نظر میرسد تمام فیلمهایی که به«نیمهشب اتفاق افتاد» روایتی از عاشقانهای متفاوت/ خواستم نام فیلمم زنانه نباشد
نیمهشب اتفاق افتاد روایتی از عاشقانهای متفاوت خواستم نام فیلمم زنانه نباشد پاکروان فکر کردم که با تغییر نام فیلم باعث میشوم که روی این شخصیت فیلم نشود به همین دلیل خواستم نام فیلمم زنانه نباشد به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوانسیوچهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان «جعفر پناهی» شد!/نقض محکومیت فیلمساز ضدایرانی توسط وزارت ارشاد
سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان جعفر پناهی شد نقض محکومیت فیلمساز ضدایرانی توسط وزارت ارشاددبیر جشنواره فیلم فجر چگونه از این جشنواره مهم انقلاب اسلامی صیانت میکند در شرایطی که جعفر پناهی در نگارش فیلمنامه فیلم مجید برزگر دخیل بوده است او با حکم قطعی از قوه قضائیه محکوم ب-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها