تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804885129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال غرق در تباني، ارتشا و فساد اخلاقي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فوتبال غرق در تباني، ارتشا و فساد اخلاقي
پس از ماه‌ها انتظار، ديروز گزارش كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در خصوص فساد در فوتبال سرانجام منتشر شد تا معلوم شود كه فوتبال ايران بيشتر از آنچه انتظار مي‌رفت در باتلاق فساد فرو رفته است.
نویسنده : شیوا نوروزی 


در اين گزارش آمده است: «ورزش به عنوان ضروري‌ترين مقدمه تندرستي و نشاط اجتماعي، مي‌تواند سبب افزايش غرور ملي و همدلي مردم شود. به همين دليل وزير ورزش به عنوان مقام عالي بايد پاسخگوي مسائل مربوط به فدراسيون‌هاي ورزشي باشد. با اين همه در طول سال‌هاي گذشته، شاهد اتفاقاتي در ورزش فوتبال بوده‌ايم كه اين رشته پرطرفدار ورزشي را با انتقادات و حاشيه‌هاي بسيار مواجه كرده است. يكي از اين موضوعات، مسئله تخلفات ساختاري است كه تبعاتي را در پي داشته است. كميسيون اصل ۹۰ براي تهيه اين گزارش، اقداماتي از جمله تشكيل بيش از ۱۰۰ جلسه با مراجع امنيتي، نظارتي، انتظامي، مديران فدراسيون فوتبال، مديران عامل برخي از باشگاه‌ها، كارشناسان، مربيان، بازيكنان و داوران، مكاتبات مكرر با دفتر مقامات عالي كشور، وزارتخانه‌هاي ورزش و جوانان و استماع شهادت شهود و مطلعان در كميسيون و ثبت آن به صورت كتبي را انجام داده است. قابل ذكر است كه با توجه به گستردگي موضوعات و گزارش‌هاي اخيرالوصول، پرونده همچنان در اين كميسيون مفتوح و رسيدگي به آن ادامه دارد. ديروز همچنين خبر رسيد كه متن گزارش امروز در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود. آنچه در پي مي‌آيد بخش‌هاي خلاصه شده گزارش مفصل كميسيون اصل 90 مجلس در خصوص فساد در فوتبال است.
 
مصاديق معضلات فوتبال
حسب گزارش‌هاي واصله و بر اساس اظهارات افرادي كه به كميسيون اصل ۹۰ دعوت شدند، برخي از مصاديق فساد در فوتبال عبارتند از: تباني، رشا و ارتشا، دوپينگ، شرط‌بندي غيرمجاز، جعل و استفاده از سند مجعول، تصديق‌نامه‌هاي خلاف واقع، فرار مالياتي، مصرف الكل و روابط نامشروع، مصرف مواد مخدر، رواج خرافه‌گرايي از جمله سحر و جادو، تحصيل مال از طريق نامشروع، نقض آشكار قوانين و مقررات و قراردادهاي غيرواقعي.
 
دلايل بروز فساد در فوتبال
بر اساس بررسي ميداني، مهم‌ترين دلايل بروز اين پديده‌ها در فوتبال ايران عبارتند از: مشكلات ساختاري اساسنامه فدراسيون، منفعل بودن وزارت ورزش و جوانان در برابر تخلفات متعدد اركان فدراسيون، نبود نظارت و اعمال وظايف مصرح در اساسنامه از سوي مجمع فدراسيون فوتبال، سوء مديريت و تصميمات خلاف قانون رؤساي وقت سازمان تربيت‌بدني، سوء مديريت رئيس فعلي فدراسيون فوتبال، تأمين بودجه فوتبال از بيت‌المال و سرمايه عمومي كشور و نبود نظارت بر نحوه هزينه‌ها، سهم‌خواهي جريانات سياسي از فوتبال، نبود نظارت بر عملكرد مديران، افزايش بي‌رويه نرخ دستمزد مربيان و بازيكنان، نقض مقررات و قوانين توسط بعضي از مديران فدراسيون، عملكرد سوء بعضي از رسانه‌ها و آلودگي مديران و دست‌اندركاران آنها به روابط مالي ناسالم، عملكرد ضعيف و توأم با تبعيض اركان قضايي فدراسيون، استنكاف برخي از مسئولان از خصوصي‌سازي باشگاه‌ها، اعمال نفوذ يا اجرا نكردن احكام قطعي در بعضي از پرونده‌هاي مهم، تأخير و تعلل مراجع نظارتي، انتظامي، امنيتي و قضايي در كشف و برخورد با فساد و انتصاب اشخاص فاقد تخصص در سمت‌هاي مديريتي فدراسيون و هيئت مديره و مديران عامل باشگاه‌ها.
 
برخيپيشنهادات و اقدامات اجرايي
- وزارت ورزش براي جلوگيري از روند تخلفاتي كه منجر به بروز فساد در فوتبال مي‌شود، بايد روند به‌كارگيري مديران سياسي غير مرتبط يا چهره‌هاي همسو، مطيع و بي‌اراده را اصلاح كند.
- پيگيري جدي خصوصي شدن فوتبال
- ساماندهي باشگاه‌هايي كه عنوان فرهنگي ورزشي را يدك مي‌كشند.
- اعمال سليقه در مقررات توسط اركان قضايي فدراسيون فوتبال، قابليت رسيدگي سريع و همه‌جانبه در خود فدراسيون را دارد، اما در خصوص قضات متخلف مربوط به دادگستري مراتب جهت رسيدگي به قوه قضائيه، دادستان انتظامي قضات و دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام شود.
- بازگرداندن هزينه‌هاي اضافي سفرهاي خارجي رئيس فدراسيون
- اين گزارش جهت رسيدگي بايد به وزير ورزش اعلام و متخلفان با قيد عناوين مجرم به قوه قضائيه معرفي شوند.
- اصلاح قوانين مربوط به مجلس و قاطعيت فدراسيون فوتبال در نحوه برخورد با تخلفات
- ارسال تظلم‌خواهي، شكايات اشخاص حقيقي عليه برخي از مديران فدراسيون و سازمان ليگ با احصاي عناوين مجرمانه به صورت مجزا به مراجع ذيصلاح

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن