تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز 114 ایرباس در آسمان ایران / مذاکره برای خرید بوئینگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پرواز 114 ایرباس در آسمان ایران / مذاکره برای خرید بوئینگ
آخوندی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران 2016 اظهار داشت: امیدواریم شرایط مناسب توسعه سرمایه‌گذاری این صنعت در ایران در پساتحریم به بهترین وجه انجام شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر هاردیسون رئیس اجرایی کاپا گفت: بازار هوانوردی ایران به دلیل ازدیاد تقاضا پس از 10 سال تحریم از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات کاپا ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس PPP در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیا است که دارای 500 تا 600 هواپیما در ناوگان هوایی خود هستند.

هاردیسون در ادامه اظهار داشت: قاعدتا اصول اقتصادی ایران باید در پنج سال آتی توانایی جذب 300 فروند هواپیما را داشته باشد اما امکان‌پذیری این مسئله در عمل به بینش و توان ایران بستگی دارد چنین نرخ رشدی حتی زیرساخت‌های فرودگاه و حریم هوایی بازارهای اشباع شده نیز فشار شدیدی وارد می‌کند.


رئیس اجرایی کاپا در ادامه عنوان کرد: رشد ناگهانی بدون چالش نیست این موقعیتی است که اکوسیستم هوانوردی ایران ملزم به سازگاری با جهشی رو به جلو در تکنولوژی هواپیما و توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های هوانوردی است این در حالی است که ایجاد فرصت برای مردم و بخش هوانوردی ایران و تأمین‌کنندگان جهانی بسیار مهیج است.


هاردیسون در ادامه تصریح کرد: پس از اطلاع‌رسانی 16 ژانویه در وین که بر اساس آن تحریم‌های هسته‌ای بر علیه ایران لغو شد اجلاس هوانوردی کاپا اولین گردهمایی بین‌المللی رهبران تجارت در ایران پساتحریم است.

***ایران مقصد برتر در سال 2016 / اعلام راه‌اندازی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اجلاس هوانوردی 2016 گفت: شاید این صنعت از کمتر صنایعی باشد که روند رو به رشد آن در مقایسه با سایر صنایع در مدت زمانی کوتاه چشمگیر بوده که علت این امر جوان بودن ایران است.
آخوندی در ادامه با بیان اینکه ایران به عنوان کریدور شرق و غرب دارای موقعیت استراتژیک است ،گفت‌: ایران هزاران سال است که تعادل پایدار در منطقه ایجاد کرده است و تمدن ایران شهری از آسیای میانه تا شبه قاره هند و یمن و عراق را فرا گرفته و حوزه تمدن ایران شهری در تمام این مناطق حاکم بوده است.


وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ایران مرکز تعادل این منطقه است و بیرون بردن این مرکز تعادل از این منطقه و فشار به آن موجب ایجاد حجم ناآرامی‌ها وعدم تعادل در منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به نقطه سقل امنیت در این منطقه ضروری است افزود: این نقطه سقل ایران است و در حال بازگشت به این نقطه هستیم.

وی با بیان اینکه تمدن ایران شهری ایران مزایای بسیاری دارد گفت: عبور از فراز ایران و دالان‌های هوایی این کشور منافع همه شرکت‌ها و کشورها را حفظ می‌کند.

آخوندی گفت: ما به عنوان قدرت منطقه‌ای علاقمندیم به مسئولیت منطقه‌ای خود عمل کنیم و دالان‌های ایمن عبوری برای ذینفعان را فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: آسمان امن و آزاد برای همه کشورها و خطوط هوایی دنیا فراهم می‌کنیم و راه‌های هوایی جدید در ایران باز می‌شود ضمن آنکه مدیریت فضای کشور با به روز ترین سیستم‌ها انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید برای سیستم ناوبری در فضای ایران انجام می‌شود و فرودگاه‌های بزرگ که نقش اساسی در حمل بار و جابه‌جایی مسافر دارند ایجاد می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: بزودی قرارداد توسعه فرودگاه امام با ظرفیت 45 میلیون مسافر در سال منعقد می‌شود و فضای تجارت و فعالیت اقتصادی بهینه فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در چند روز آینده منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) برای دنیا اعلام رسمی می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) فرودگاه‌های شیراز، تبریز، اهواز و بوشهر توسعه می‌یابند و به کمک سرمایه‌های جدید نوسازی خواهند شد.

آخوندی با تاکید بر اینکه فضایی فراهم می‌کنیم که شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران قدرت رقابت در منطقه از مسیر ایران بدست آورند،گفت: فضا برای خرید و اجاره و اجاره به شرط تملیک هواپیما در ایران فراهم است.

وی با بیان اینکه 67 فرودگاه در ایران عملیاتی هستند گفت: تعداد فرودگاه نیز به دلیل کسری ناوگان چندان فعال نیستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در توسعه ناوگان هوایی ایران فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری برای کشورهای خارجی فراهم است و از نظر ناوگان کوتاه برد، متوسط برد و بلند برد شرایط مناسبی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران مقصد گردشگری برتر دنیا در سال 2016 معرفی شده است،گفت: از نظر سرمایه‌گذاری در ایران به هیچ عنوان اجازه ورود واسطه‌ها را نمی‌دهیم. ارتباط فقط مستقیم خواهد بود و اگر هر سرمایه‌گذاری با پیشنهاد واسطه‌گری مواجه شد مستقیم به اینجانب اعلام کند.

آخوندی یادآور شد: غیر از شرکت‌های متعلق به رژیم صهیونیستی همه شرکت‌های دنیا می‌توانند در ایران فعال باشند و حتی به شرکت بوئینگ که موفق به حضور در این اجلاس نشد نیز خیز مقدم عرض می‌کنیم.

**مذاکره با بوئینگ برای خرید هواپیمای متوسط و کوتاه‌برد

آخوندی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران 2016 اظهار داشت: این کنفرانس هر سال در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و امسال در پساتحریم به میزبانی ایران برگزار شد.

آخوندی با بیان اینکه همه عناصر فعال در حوزه سرمایه‌گذاری هوانوردی و گردشگری در این همایش حضور دارند گفت: امیدواریم شرایط مناسب توسعه سرمایه‌گذاری این صنعت در ایران در پساتحریم به بهترین وجه انجام شود.

وی با بیان اینکه ایران مرکز تعادل طبیعی منطقه است، گفت: در شرایط تحریم، مدتی این تعادل به هم خورد، اما در حال برگشت به شرایط قبلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ایران نقش بسزایی در لجستیک بین‌المللی هوانوردی دارد، گفت: مقرر شده است هواپیماهای کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد وارد ناوگان هوایی کشور شود، ضمن آنکه شرایط برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اجاره‌دهنده هواپیما در ایران فراهم شده است.

وی به تلاش ایران برای خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس اشاره کرد و گفت: این 114 فروند هواپیما همه نو خواهند بود و پس از انعقاد قرارداد، جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم بین ایران و این کشورها اظهار داشت: هم شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز مستقیم به ایران خواهند داشت و هم تعداد مسیرهای شرکت‌های هواپیمای ایرانی به کشورهای دنیا و نیز مسیرهای جدید افزایش می‌یابد.

آخوندی با بیان اینکه 256 فروند هواپیما در ناوگان هوایی داریم که 40 فروند آن غیرعملیاتی است، گفت: همین هواپیماهای عملیاتی هم برای ما هزینه تعمیر و نگهداری زیادی دارند.

وی همچنین بیان کرد: با شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز برای هواپیماهای برد متوسط و بردکوتاه مذاکراتی داشته‌ایم.

آخوندی درباره خرید هواپیماهای روسی و سوخو توضیح داد که بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، هیچ هواپیمای به ناوگان وارد نمی‌شود و هنوز قراردادی برای این هواپیماهای شرقی نیز نداشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را تضمین می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: درباره تأسیس ایرلاین‌های جدید نیز بازسازی ساختاری در شرایط جدید مدنظر است، در این راستا برای تأسیس یک ایرلاین حداقل سرمایه لازم است تا در چند روز آینده این رقم از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود.


***امضای قرارداد خرید 114 هواپیمایی ایرباس

 سیدمهدی هاشمی در اجلاس کاپا بابیا اینکه طی سه تا 5 سال آینده تعداد ناوگان هوایی فعال کشور باید به 500 فروند افزایش یابد افزود: قرارداد خرید 114 هواپیمایی ایرباس تا یک یا دو ماه آینده نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلایلی از جمله تحریم ظالمانه ایران نتوانسته‌‌ایم در این بخش آن طور که مورد انتظار است پیشرفت کنیم.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌های کوتاه و میان مدت را در دست اجرا داریم و برای برنامه‌های بلندمدت فرصت بیشتری برای تصویب و اجرا نیاز است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه برای ما کیفیت ، زمان و هزینه در بخش سرمایه‌گذاری های هوانوردی مهم است تصریح کرد: باید تلاش کنیم شرایط مورد نیاز برای حضور سرمایه‌گذاری‌های صنعت هوانوردی صورت گیرد.

 هاشمی در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود و متحد شویم از همه ظرفیت‌ها برای رشد این بخش استفاده شود.

***رفع تحریم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های اروپایی

فرهاد پرورش امروز در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران 2016 با بیان اینکه پس از رفع تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران مشکل تامین سوخت هواپیماهای هما در کشورهای اروپایی رفع شده است گفت در گام اول همه تحریم‌های سوختی ما رفع شد و در حال حاضر پروازهای فرانسه‌، آمستردام، لندن، وین، کلن و هامبورگ مستقیم و بدون فرود در فرودگاه ثالث به ایران می آیند.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها مشکلات پرداخت هزینه سوخت نیز در دیگر کشورها نیز رفع شده است و تامین سوخت برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های دنیا به راحتی انجام شود.

مدیرعامل ایران ایر درباره خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس برای ایران ایر توضیح داد که این قرارداد هنوز منعقد نشده است اما به محض امضای قرارداد جزییات آن اعلام می‌شود.

وی درباره نحوه تامین مالی این هواپیماها نیز به فارس گفت: بخشی از منابع مالی از طریق فاینانس و بخشی از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی همچنین درباره سن ایرباس‌ها توضیح داد که قرار شده است همه این هواپیماها نو باشد.

پرورش بیان کرد: در اثنای اجرای برجام بسیاری از شرکت‌ها تعامل خود را با ما آغاز کرده اند و بخشی از شرکت‌های قطعه هواپیما و کمپانی‌های سازنده همکاری خود را با ما منوط به اجرای کامل برجام دانستند که طبیعتا از این پس مسیر برای اجرای قراردادها باز شده است.

مدیرعامل ایران ایر گفت: پس از تنظیم قرارداد خرید ایرباس ها جزئیات قرارداد و جدول هواپیماها از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در شرایط تحریم مشکلات زیادی از نظر تامین قطعه و خرید هواپیما داشتند که هزینه های آنها را چندین برابر افزایش داد گفت: در بخش سوخت برآورد کردیم که بابت تحریم‌های سوختی در فرودگاه‌های دنیا 15 تا 17 هزار دلار هزینه اضافه داشتیم.

مدیرعامل ایران ایر گفت: این ایرلاین از 5 سال پیش تاکنون برای جلوگیری از قطع پروازهای خود در فرودگاه‌های اروپا همه تلاش خود را انجام داد.

وی درباره راه‌اندازی پرواز ایران - آمریکا توضیح داد: راه‌اندازی این خط هوایی تابع مذاکرات سازمان هواپیمایی کشوری و قراردادهای هوایی است، ایران ایر از قبل انقلاب از طریق بوئینگ 747 به آمریکا پرواز داشت و راه اندازی مجدد این پرواز منوط به پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشور است.

***نیاز ایران به 150 فروند هواپیما با بیش از 250 صندلی

علی عابدزاده امروز در مراسم اجلاس هوانوردی 2016 اظهار داشت: کشور ایران تا 10 سال آینده 500 فروند هواپیما نیاز دارد که باید در این باره به تسهیلات مالی لازم برای خرید این هواپیماها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در ایران تقریبا خصوصی است گفت: البته باید سهم بخش خصوصی در این صنعت افزایش یابد؛ و حاکمیت، ایمنی و امنیت صنعت را دنبال کنند.

عابدزاده با بیان اینکه قیمت بلیت پرواز داخلی در ایران ظاهر شده است گفت: در این راستا شرکت‌های هواپیمای برای توسعه ناوگان خود توجیه مالی مناسب‌تری دارند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه لازم است شرکت‌های لیزینگی برای توسعه ناوگان هوایی ایران وارد عرصه شوند گفت: دولت نیز در این حوزه حمایت می‌کند تا ایرلاین‌ها و خطوط هوایی از نظر عملیاتی قوی‌تر شوند.

عابدزاده با تاکید بر این که آماده عقد قرارداد با کمپانی‌های لیزنیگی برای توسعه ناوگان در صنعتت هستمی گفت: کشور ایران منابع انسانی قوی در صنعت هوانوردی دارد ضمن آنکه امکانات تعمیر و نگهداری ناوگان در ایران بسیار زیاد است البته باید به روز شود که در این باره می‌توان به امکانات مناسب تعمیر و نگهداری، ماهان، ایران ایر، آسمان و فارسکو اشاره کرد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه نیازمند بروز کردن مهارتها در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم گفت: آماده جذب هرگونه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت هوانوردی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان چهارراه اتصال شمال – جنوب و شرق- غرب در دنیا موقعیت بسیار مناسبی دارد گفت: با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور این ظرفیت جغرافیای ایران بیشتر نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه زمینه‌های علمی توسعه صنعت در ایران فراهم است اما باید به روز شود گفت: ورود دانش به این حوزه ضروری است البته باید استانداردها را به روز کنیم.

عابدزاده با بیان اینکه لازم است مدیریت سیستم امنیت پرواز به روز شود اظهار داشت: می‌توانیم با توسعه فرآورده‌های خود ارتباط بین شرق و غرب دنیا را از طریق فضای ایران تسهیل دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت ترافیک هوایی ایران بسیار مطلوب است گفت: توانسته‌ایم سیستم ایرترافیک هوایی خود را در سطح استاندارد نگه داریم اما باید با شرکت‌های خارجی در این باره همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه رقابت سالم سرمایه‌گذاران صنعت در ایران وجود دارد گفت: تعداد زیادی فرودگاه داریم که هواپیماهای با برد مختلف را پذیرا هستند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری بیان کرد: امکان فعالیت هواپیماهای شخصی برای مقاصد بازرگانی در فرودگاه‌های ایران وجود دارد.

عابدزاده با بیان اینکه 16 شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می‌کنند بیان کرد: 250 فروند هواپیما با سن متوسط 20 سال در ناوگان ایران فعال است که این متوسط سن باید به 12 سال کاهش یابد.

وی با بیان اینکه 150 فروند هواپیمای دارای بیش از 250 صندلی در ناوگان لازم داریم گفت: همچنین نیازمند 300 فروند هواپیمای میان برد و طولانی برد هستیم که در حال حاضر فقط 9 فروند هواپیمای بلند برد در کشور وجود دارد.

***پرواز 114 ایرباس در آسمان ایران / مذاکره برای خرید بوئینگ

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه زنده تلویزیونی متن حاشیه شبکه سوم سیما درباره رکود بخش مسکن گفت: نباید اقدامهایی انجام گیرد که مردم پسند باشد و این بخش مسکن را دوباره دچار حباب تورم کند.

وی افزود: بخش مسکن به طور مستقیم با برجام مرتبط نیست بلکه با اجرای برجام و افزایش قدرت خرید مردم این بخش رونق می گیرد. 


مداخله بیش از حد دولت در بخش مسکن نادرست بود


آخوندی با بیان اینکه مداخله بیش از حد دولت در بخش مسکن نادرست بود، اظهارداشت: قیمت آپارتمان در 8 ساله دولت گذشته بیش از 9 برابر افزایش یافت در حالی که در دو سال و نیم گذشته قیمت مسکن کاهش یافته و این بخش در حال خروج از رکود است.


وزیر راه وشهرسازی گفت: تنها راهکار رونق بخش مسکن پس انداز مردم و تعهد بانک‌ها به پرداخت تسهیلات خرید مسکن است. در دهه هفتاد بیش از 3 میلیون نفر برای تسهیلات مسکن پس انداز کردند اما برخی آمدند و گفتند 500 هزار تومان پول بدهید تا ما به شما مسکن می‌دهیم که این موجب تورم در بخش مسکن شد.


وی ادامه داد: از یک سال گذشته که پس انداز مسکن در بانک‌ها آغاز شده است، تاکنون 30 هزار نفر در مجموع مبلغ 560 میلیارد تومان پس انداز کرده اند، ضمن اینکه بانک‌ها در ازای هر شش ماه یک برابر مبلغ پس انداز را تسهیلات می دهند. به عنوان نمونه اگر فردی 40 میلیون تومان در بانک‌ها پس انداز کند، پس از یکسال 80 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند.


آخوندی در پاسخ به اینکه 80 میلیون تومان تسهیلات مسکن پاسخگوی نیازمندان مسکن در شهر تهران نیست؟ خاطرنشان کرد: در حالی که ظرفیت شهر تهران 5 میلیون نفر است، اکنون 8 میلیون و 600 هزار نفر در تهران ساکن هستند، این در حالی است که تراکم جمعیت در سواحل کشور 4.8 نفر در کیلومتر مربع است. در همه دنیا بیشترین تراکم جمعیت در سواحل دریاست اما در ایران برعکس است. سیاست دولت تقسیم جمعیت به طور میانگین در کل کشور است.


تحویل بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر به مردم


وزیر راه وشهرسازی درباره مسکن مهر نیز اظهارداشت: از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی، یک میلیون و 600 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است، ضمن اینکه 600 هزار واحد باقیمانده نیز بیش از 87 درصد پیشرفت دارد.


وی گفت: بیشتر واحد های مسکن مهر تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می شود. وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه متراژ واحدهای مسکن مهر پردیس بیش از 70 متر است، گفت: اسم این طرح مسکن مهر است در حالی که در حقیقت مسکن مهر پردیس، بساز و بفروش دولتی است. در عین حال، تا سال آینده 30 هزار واحد مسکن مهر پردیس به مردم واگذار می شود.


مخالفت وزارت راه و شهرسازی با بلند مرتبه سازی در تهران 


آخوندی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با بلند مرتبه سازی در تهران با روند کنونی مخالف است، تصریح کرد: بلند مرتبه سازی بادهای سطحی را متوقف می‌کند و این اساس ایجاد آلودگی در این کلانشهر است. در پی این هستیم که مقررات شهرسازی را تصویب و به شهرداری تهران ابلاغ کنیم.


به زودی قرارداد خرید 114 فروند هواپیما امضا می‌شود


اخوندی با اشاره به نوسازی ناوگان هوایی کشور در دوران پساتحریم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سفر هفته جاری رئیس جمهور به کشور فرانسه، قرارداد خرید 114 فروند هواپیما برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) با شرکت هواپیماسازی ایرباس امضا شود.


زمین گیرشدن 100 فروند هواپیما در کشور


وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 256 فروند هواپیما در خطوط هوایی کشور داریم که 100 فروند از این هواپیماها به دلایل مختلف زمین گیر هستند. البته پیش از عید نوروز نخستین هواپیماهای خریداری شده وارد کشور می‌شوند.


به گفته وی، در حال حاضر متوسط عمر ناوگان هوایی کشور حدود 20 سال است.


 آخوندی همچنین اعلام کرد: مذاکرات برای خرید هواپیما از شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا هم به زودی آغاز خواهد شد.


نیاز 400 هواپیما با برد بلند و متوسط


وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 400 هواپیما با برد بلند و متوسط و حدود 100 هواپیما برای برد کوتاه و به عنوان ایرتاکسی نیاز داریم، ضمن اینکه 67 فرودگاه در کشور وجود دارد که فقط 9 فرودگاه فعال هستند و برای ارائه خدمات به مسافران و فعال کردن بیشتر فرودگاههای کشور به هواپیماهای برد کوتاه و کوچک نیاز داریم.


وی با بیان اینکه فرودگاه‌های کشور دچار عقب ماندگی و نیازمند توسعه است، تصریح کرد: هواپیماهای خریداری شده را میان همه فرودگاه‌های کشور تقسیم و مشکل پارکینگ آنها را حل می کنیم.


آخوندی گفت: قرار بود  فرودگاه امام خمینی (ره) با ظرفیت 90 میلیون مسافر فعالیت کند اما این فرودگاه اکنون ظرفیت خدمات رسانی به 5.5 میلیون مسافر در سال را دارد اما به 7 میلیون مسافر خدمات می‌دهد که موجب نارضایتی مسافران شده است.


وی اعلام کرد: به زودی قرارداد توسعه فرودگاه امام برای افزایش ظرفیت خدمات رسانی آن به 45 میلیون مسافر امضا می شود، ضمن اینکه در حقیقت 95 درصد طرح هنوز اجرا نشده است.


وزیر راه و شهرسازی گفت: باید شرکت لیزینگ کمپانی برای خرید هواپیما  و تقسیم آنها میان دیگر شرکت‌های هواپیمایی کشور ایجاد کنیم و در این زمینه در حال مذاکره با مجلس شورای اسلامی هستیم. به علت مشکلات مذاکره با آمریکا تاکنون با شرکت بوئینگ مذاکره نکرده ایم اما حتما با این شرکت نیز مذاکره خواهیم کرد.


نیاز 250 میلیون دلار سرمایه برای ارتقا


به گفته آخوندی، افزون بر خرید  هواپیما سیستم ناوبری فرودگاه‌ها نیز به 250 میلیون دلار سرمایه گذاری برای ارتقا نیاز دارد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیگر وارد بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نمی‌شویم، گفت: با آزادسازی نرخ بلیت‌ها از دی 82 درصد سورتی پروازها  کاهش و فقط 18 درصد آنها افزایش قیمت داشته اند.


تنها 10درصد پروازها در زمان پیک انجام می‌شود


وی افزود: فقط 10 درصد  پروازها در زمان پیک انجام می شود. به عنوان نمونه نرخ بلیت هواپیمای تهران - مشهد از 172 هزار تومان در مواقع  غیر پیک به 89 هزار تومان نیز کاهش یافت.


وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر بخواهیم سرمایه گذاری در کشور انجام شود، باید همه نظام‌های قیمت‌گذاری برچیده شوند.


بهره برداری از قطعه نخست آزاده راه شمال در سال 96


وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه قطعه نخست آزاده راه شمال در اوایل سال 96 به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: 50 درصد از این قطعه از جمله احداث پل و تونل‌ها انجام شده است و کارگاه‌های آن با سرعت خوبی فعال هستند.


امضای قرارداد برقی‌کردن خط راه‌آهن تهران-مشهد


وی گفت : قرارداد برقی کردن خط راه آهن تهران - مشهد روز شنبه به ارزش 2 میلیارد دلار با چینی ها  و شرکت مپنا امضا شد. با اجرایی شدن  این طرح، ظرفیت جابه جایی مسافر در این خط از 13 میلیون نفر به 35 میلیون مسافر در سال افزایش می یابد.


وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت اسمی سرعت در این  خط 250 کیلومتر می‌شود که سرعت عملیاتی آن 200 کیلومتر است.


وی درباره اجرای طرح قطار سریع السیر  تهران - اصفهان نیز گفت : قرارداد این طرح بسته شده و فعال است.


آخوندی در پاسخ به اینکه  یکی از وزرای دولت گذشته  گفته بود قرارداد اجرای این طرح در آن دولت منعقد شد، افزود: طرح قطار سریع السیر تهران - اصفهان از طرح‌هایی بود که فقط کلنگ زده و پس از آن برای قراردادش فکر شد.


وی گفت‌: از 4 ماه پیش پهلوگیری  کشتی‌های 18 خط کشتیرانی بزرگ دنیا در بنادر ایران آغاز شده و این روند رو به افزایش است.




۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن