تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813139518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت محتاطانه نفتكش‌ها و بيمه‌هاي خارجي به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازگشت محتاطانه نفتكش‌ها و بيمه‌هاي خارجي به ايران
در حالي كه با اجرايي شدن توافق هسته‌اي محدوديت‌هاي بانكي، بيمه‌اي و كشتيراني عليه ايران برداشته شده است نفتكش‌ها و شركت‌هاي بيمه خارجي به كندي روابط تجاري خود با ايران را از سر خواهند گرفت.
به گزارش رويترز، به‌رغم لغو بسياري از تحريم‌هاي ايران، انتظار مي‌رود مالكان تانكرهاي نفتي به كندي به ايران برگردند، زيرا شركت‌هاي بيمه‌گر با احتياط در حال تعامل مجدد با ايران هستند و اين موجب مي‌شود شركت‌هاي حمل و نقل تمايل نداشته باشند با سرعتي كه تهران مي‌خواهد حجم محموله‌ها را افزايش دهند.
 توافق هسته‌اي بين ايران و قدرت‌هاي جهاني روز شنبه منجر به لغو تحريم ممنوعيت صادرات نفت و محدوديت‌هاي بانكي، بيمه‌اي و كشتيراني ايران شد.
 در حالي كه تحريم‌هاي دولت امريكا همچنان پابرجاست و اين مسئله اتباع، بانك‌ها و شركت‌هاي بيمه امريكايي را از تجارت با ايران منع مي‌كند، منابع آگاه در بخش كشتيراني و بيمه دريايي مي‌گويند بسياري از شركت‌ها احتمالاً با كندي وارد همكاري مجدد با ايران خواهند شد.
 آنها همچنين نگران اين مسئله‌اند كه در صورت عدم ايفاي تعهدات از سوي ايران تحريم‌ها مجدداً برقرار شود.
 پدي راجرز، مدير ارشد شركت تانكرهاي نفتي يوروناو گفت: «از نظر كشتيراني، ما فكر مي‌كنيم تأثير (لغو تحريم‌ها) يك روند كند خواهد بود. اولين فروش‌هاي نفت مربوط به نفتي خواهد بود كه در حال حاضر در كشتي‌هاي (ايراني) در خليج فارس ذخيره شده است.
بنابراين، هر گونه افزايش بيشتر در تعداد بشكه‌هاي نفت توليدي ايران با كشتي‌هاي ايراني حمل خواهد شد.»
 برخورداري از پوشش بيمه‌اي بين‌المللي و برقراري ارتباط مجدد با سيستم بانكي بين‌المللي براي تعيين اينكه ايران با چه سرعتي مي‌تواند صادرات نفت خود را افزايش دهد و مجدداً وارد تعامل با بخش كشتيراني خارجي شود، كليدي خواهد بود.   بيمه مسئوليت شخص ثالث و پوشش بيمه‌اي براي حوادث منجر به آلودگي براي كشتي‌ها توسط كلوب‌هاي پي اند‌اي تأمين مي‌شود.   مارك سالتهاوس، معاون مدير بخش جهاني اتحاديه بيمه دريايي نورث آو انگلند پي‌اند‌اي در اين‌باره گفت: «مدتي طول خواهد كشيد تا تمام خدمات مالي و تجاري در آنجا برقرار شود و فرصت‌ها و ريسك‌هاي موجود قبل از تعامل مجدد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.»  سالتهاوس گفت، از زمان بحران مالي 2008، صنعت خدمات مالي تمركز بيشتري روي تبعيت از مقررات دارد كه شامل مقررات مربوط به تحريم‌ها نيز مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن