تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ رسیدگی به جرائم پزشکی: قطع رابطه مالی بیمار و پزشک مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه است/ چند بار باید آزمون خطا کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ رسیدگی به جرائم پزشکی:
قطع رابطه مالی بیمار و پزشک مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه است/ چند بار باید آزمون خطا کرد؟
سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ رسیدگی به جرائم پزشکی با اشاره به قطع ارتباط مالی بیمار و پزشک به عنوان مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه در خصوص جرائم، گفت: برای رسیدن به هدفی مشخص، آزمون و خطاهای زیادی را مرتکب می‌شویم.

خبرگزاری فارس: قطع رابطه مالی بیمار و پزشک مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه است/ چند بار باید آزمون خطا کرد؟



به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ذبیح‌زاده سرپرست دادسرای ناحیه 19 رسیدگی به جرائم پزشکی در آیین امضای تفاهم‌نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با سازمان نظام پزشکی، گفت: تا زمانی که ارتباط مالی بین بیمار و پزشک قطع نشود، مشکل اصلی در حوزه شکایات پابرجاست. وی افزود: امروزه بیش‌تر شکایات در دادسرای رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی مسائل مالی بین بیمار و پزشک است. ذبیح‌زاده خاطرنشان کرد: براساس پرونده‌های مطرح‌شده در دادسرای رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی، می‌توان پرونده ها را در 3 محور شناختی، اجرایی  و سیستمی طبقه‌بندی کرد که از این میان خطاهای سیستمی بیش‌ترین آسیب را وارد می‌کند که در نهایت به نام پزشک تمام می‌شود. سرپرست دادسرای ناحیه 19 رسیدگی به جرائم پزشکی در توضیح خطاهای شناختی، گفت: در این نوع خطا موضوع عدم مهارت پزشک است که می‌توان مشکل را با بررسی‌های موردی از طریق آموزش مناسب در دانشگاه‌ها، مرتفع کرد و دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه از دادسرای جرائم پزشکی که تجربه خوبی کسب کرده است، بهره بگیرند. وی درخصوص خطاهای اجرایی نیز گفت: این نوع خطاها در حوزه اجرا به‌ویژه انجام جراحی‌ها مطرح می‌شود. برای مثال دست پزشکی به‌علت کهولت سن بلرزد و عضو غیرمرتبط به جراحی را دچار آسیب کند که این نوع خطاها و پرونده‌ها بسیار کم است. ذبیح‌زاده خطاهای سیستمی را از مهم‌ترین خطاها برشمرد و گفت: گاهی دارویی را به بیمار تجویز می‌کنند و بیمار دچار شوک شده و جان خود را از دست می‌دهد که پس از بررسی مشخص می‌شود دستگاه شوک موجود در مرکز درمانی مورد نظر شارژ نبوده است یا کپسول اکسیژن مدت‌های زیاد مصرف نشده است و در هنگام بازیابی فرد شوک‌شده، به کار نیامده است، اما تمام این مشکلات به نام پزشک ثبت می‌شود. سرپرست دادسرای ناحیه 19 رسیدگی به جرائم پزشکی تصریح کرد: در بازرسی از داروخانه‌ها، گاهی اوقات متوجه می‌شویم که متصدی‌های داروخانه مفهوم قفسه خالی را نمی‌دانند، درحالی که گاهی اوقات باید داروهای فاسدشده را از قفسه داروها جدا و در قفس خالی قرار داد تا جان مردم به خطر نیفتاده و در نهایت به نام پزشکان ثبت نشود. ذبیح‌زاده گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز مشکلات زیادی وجود دارد؛ چراکه قوانین در این حوزه مدون و شفاف نیست. روزی طرح «شبنم» را به کار می‌گیرند، اما پاسخ نمی‌دهد، روز دیگر طرح «برچسب اصالت» و روز دیگر کدهای 16 رقمی، چند بار باید آزمون و خطا کرد که البته این کدهای 16 رقمی هنوز اجرایی نشده است، درحالی که قانون دو معیار کد شناسه و کد رهگیری را برای بازار خرده‌فروشی در نظر گرفته است که خطا را به شدت کم می‌کند.

94/10/16 - 12:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن