تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد شهرسازی ایران مطرح کرد: نبود مدیریت یکپارچه و تراکم فروشی مشکل اصلی شهرها است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد شهرسازی ایران مطرح کرد:
نبود مدیریت یکپارچه و تراکم فروشی مشکل اصلی شهرها است
استاد شهرسازی ایران و مدرس پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری و تامین منابع مالی شهر از طریق فروش تراکم از جمله مهمترین مشکلات شهرها است.

خبرگزاری فارس: نبود مدیریت یکپارچه و تراکم فروشی مشکل اصلی شهرها است



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه شاخص پژوه، کرامت الله زیاری استاد شهرسازی ایران و مدرس پژوهشگاه شاخص‌پژوه در جمع پژوهشگران و اساتید دانشگاه در مرکز نوآوری شاخص پژوه به بررسی و تحلیل طرح استراتژی توسعه شهری پرداخت و با اشاره به اینکه اولین برنامه عمرانی کشور در سال 1327 تدوین شد اذعان کرد: نظام برنامه ریزی، مجموعه ای از قوانین، مقررات، سازمان تشکیلات و روشهایی است که به منظور تهیه و تدوین و نظارت و ارزیابی برنامه ها است.
وی به انواع نظام‌های برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های توسعه کشور در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت بخشی بوده و از جامعیت کامل برخوردار نبوده است.
زیاری سند توسعه شهرها را مصداق برنامه ریزی شهری مدون برای توسعه پایدار دانست و افزود: متاسفانه ما در طرح‌های جامع شهری عملکرد خوبی نداشتیم و برنامه ها در این حوزه‌ها تححق نیافته است.
وی جایگزینی طرح‌های استراتژیک به جای طرح‌های جامع شهری از دهه 60 به بعد را اقدامی مطلوب ارزیابی کرده و در ادامه  به یکی از مهمترین مشکلات شهرها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری و مدیریت های چند پاره مشکل اصلی شهرها می باشد و تضاد ناهمگون مدیریتی بر مشکلات شهرها افزوده است.
وی تراکم فروشی و تامین بودجه های عمرانی و خدماتی شهر از این طریق را از دیگر مشکلات شهرها برشمرد و گفت: 80 درصد منابع مالی شهرداری‌ها از طریق فروش تراکم ست که این مسئله شهرها را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.
زیاری بر ضرورت برنامه ریزی، سنجش وضعیت، چشم انداز سازی، تدوین راهبرد و اجرا تاکید کرد و گفت: تدوین استراتژی و سند چشم انداز راهکاری اساسی برای رفع مشکلات شهرها است.


94/10/14 - 14:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن