تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819955853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت‌پرده گراني قيمت لبنيات و اصرار عجيب دولتي‌ها براي گراني‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پشت‌پرده گراني قيمت لبنيات و اصرار عجيب دولتي‌ها براي گراني‌
نايب‌رئيس انجمن صنايع لبني گفت: دولت توان پرداخت يارانه دامدار را نداشت، صنعت را واسطه كرد تا پول از مردم بگيرد و به دامدار بدهد.


نايب‌رئيس انجمن صنايع لبني گفت: دولت توان پرداخت يارانه دامدار را نداشت، صنعت را واسطه كرد تا پول از مردم بگيرد و به دامدار بدهد. تا پايان سال بسياري از واحدهاي لبني ورشكست شده و از بازار حذف مي‌شوند.
فربد، نايب‌رئيس انجمن صنايع لبني در گفت‌وگو با «نسيم» در رابطه با بخشنامه جديدي كه از سوي سازمان حمايت مبني بر افزايش 6 درصدي قيمت شير ابلاغ شده، گفت: بدون شك هر صنعتي از افزايش قيمت محصولات خود استقبال مي‌كند اما اين مشروط بر اين است كه بازار كشش اين افزايش قيمت را داشته باشد، ولی در حال حاضر هيچ يك از همكاران ما در صنعت لبنيات صلاح نمي‌بينند كه هيچ‌گونه افزايش قيمتي صورت بگيرد.
وي بيان داشت: همين الان ما 10 تا 15 درصد شير مازاد در صنعت داريم كه اين مازاد تبديل به شير خشك و محصولات ديگري كه قابليت فروش كوتاه‌مدت ندارد مي‌شود. در صورت افزايش قيمت لبنيات، شير مازاد بيش از پيش افزايش پيدا مي‌كند كه اين نيز به صلاح كارخانه‌ها و واحدهاي لبني نيست. نايب‌رئيس انجمن صنايع لبني گفت: مردم انتظار دارند در شرايط پساتحريم وضعيت بهبود پيدا كند، بنابراين در چنين شرايطي اصلاً به صلاح نيست كه صنعت دست به افزايش قيمت بزند. همين الان نيز كارخانه‌ها نمي‌توانند فروش فعلي خود را محقق كنند، چه برسد به آنكه افزايش قيمتي نيز اعمال شود. از طرفي اين افزايش قيمت مردم را مقابل صنعت قرار مي‌دهد.
وي تصريح كرد: ما واحدهاي لبني را دعوت كرديم تا اطلاع‌رساني لازم را در رابطه با بخشنامه انجام داده باشيم، از آنها نيز در اين رابطه نظر خواستيم، همه آنها متفق‌القول بيان داشتند كه شرايط كنوني براي افزايش قيمت شرايط بسيار نامناسبي است.
فربد در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به شرايط كنوني بازار سازمان حمايت به چه دليل چنين بخشنامه‌اي را ابلاغ كرده است، اظهار داشت: واقعيت امر اين است كه منابع درآمدي دولت كاهش پيدا كرده، بنابراين قادر نيست كه يارانه دامدار را پرداخت كند، به همين دليل سازمان حمايت تحت فشار وزارت جهاد و دامداران اين تصميم را گرفته تا كارخانه‌ها را واسطه قرار بدهد و به اين ترتيب از مردم پول دريافت كند و به دامدار بدهد. نايب‌رئيس انجمن صنايع لبني افزود: ما اصل اين كار را زير سؤال نمي‌بريم اما در حال حاضر قادر نيستيم چنين نقشي را بازي كرده و زير بار اين موضوع برويم. فربد تصريح كرد: در حوزه شهرهاي بزرگ خريد لبنيات به خصوص شير كاهش پيدا كرده، يعني سرانه مصرف حتي سرانه مصرف چهار سال گذشته نيز نيست. وي افزود: الان شش كارخانه 25 درصد بازار را در اختيار دارند، وقتي اين شش كارخانه كه در گروه متوسط به بالا هم قرار دارند تنها 7/1 سود مي‌برند (در صورتي كه قانوني بايد 14 درصد سود ببرد) بايد بگوييم كه عملاً صنعت لبنيات در نقطه سر به سر كار قرار دارد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در چنين فضاي رقابتي وقتي سرانه مصرف بيش از اين كاهش پيدا كند، رقابت تشديد شده و بسياري از واحدها از بازار حذف مي‌شوند، بنابراين با اطمينان بگويم كه در بين بيش از هزار واحد لبنياتي تعداد زيادي از واحدها تا پايان امسال متوقف شده و از بازار حذف مي‌شوند.
















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن