تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلاينده‌ها از روز جمعه باز مي‌گردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آلاينده‌ها از روز جمعه باز مي‌گردند
روز گذشته حدود ساعت 16 بود كه سخنگوي آموزش و پرورش تهران اعلام كرد: «با توجه به كاهش آلايندگي‌ هوا، مهدكودك‌ها، پيش‌دبستاني‌ها و تمام مدارس مناطق نوزده‌گانه شهر تهران چهارشنبه دوم دي‌ماه داير است.»
نویسنده : حوریه ملکی 


روز گذشته حدود ساعت 16 بود كه سخنگوي آموزش و پرورش تهران اعلام كرد: «با توجه به كاهش آلايندگي‌ هوا، مهدكودك‌ها، پيش‌دبستاني‌ها و تمام مدارس مناطق نوزده‌گانه شهر تهران چهارشنبه دوم دي‌ماه داير است.» مسعود ثقفي اتخاذ اين تصميم را به مصوبه ديروز كميته اضطرار آلودگي هوا ربط داد و فقط گفت كه «تمام فعاليت‌هاي ورزشي براي دانش‌آموزان همچنان ممنوع است.» اين در حالي است كه مشاهدات با چشم غير مسلح هم نشان مي‌دهد به سختي مي‌توان در هواي تهران ذره‌اي اكسيژن يافت.
ديروز برخي اخبار حكايت از كاهش شاخص آلودگي هواي تهران داشتند كه آن را 125 اعلام كرده بودند. اين رقم در حالي عنوان مي‌شد كه شاخص آلودگي در روز دوشنبه 133 بود و وضعيت هواي تهران را در حالت هشدار نشان مي‌داد.
متأسفانه تعطيلي‌هاي چند روز اخير نشان داد كه مسئولان و مديران امر، هيچ برنامه مشخصي براي پايين آوردن ميزان آلاينده‌ها از هواي تهران و شهرهاي ديگر ندارند و ترجيح مي‌دهند در كنار حرف زدن‌ها‌يشان فقط منتظر باد و باران بنشينند تا شايد فلك به داد اين مردم برسد.
از بي‌برنامگي مسئولان همين بس كه روابط عمومي اورژانس تهران در مورد علت عدم استقرار اورژانس در مراكز پرتردد شهر تهران به علت آلودگي هوا گفت: «كميته اضطرار تصميمي مبني بر لزوم استقرار اورژانس نگرفته و ما تابع تصميمات آنها هستيم.»
در همين راستا مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز با اشاره به افزايش مرگ و ميرها در پي آلودگي هوا در روزهاي اخير در تهران اعلام كرد: «براساس گزارشات، آمار مرگ و ميرها از ۱۵۰ نفر به ۱۸۰ نفر رسيده است.»
 
بي‌برنامگي بيداد مي‌كند
روز گذشته مديركل سازمان هواشناسي استان البرز با بيان اينكه اندكي كيفيت هواي البرز بهتر شده است، گفت: «عصر روز چهارشنبه و به دنبال افزايش ابرها، وزش باد و بارش‌هاي پراكنده در استان البرز، شاهد كاهش آلاينده‌هاي جوي خواهيم بود. اما شرايط وارونگي جوي از اواخر هفته بار ديگر در استان البرز تشديد شده و احتمال افزايش آلاينده‌هاي جوي از جمعه به بعد را پيش‌بيني كرده‌ايم.»
به هر حال تك تك تصميمات مسئولان در جهت كاهش آلودگي هواي پايتخت و به نتيجه نرسيدن آنها كه وضعيت را به «اضطرار» كشاند به ما يادآوري كرد تا‌كنون براي رفع معضل قديمي تهران جز تجويز مُسكن كاري صورت نگرفته است. البته شايد تا ديروز اين مسكن‌ها براي يك دوره كوتاه جوابگوي درد تهران بودند اما اتفاقات يك هفته اخير نشان داد هواي تهران در مقابل اين تصميمات هم مقاوم شده و كوتاه نمي‌آيد.
حال سؤال اين است كه با پيش‌بيني سازمان هواشناسي مبني بر بازگشت آلاينده‌ها از اواخر هفته، مسئولان براي هفته بعد چه برنامه‌اي دارند؟ باز هم تشكيل جلسات كميته اضطرار و تصميم دقيقه نودي تعطيلي مدارس يا....



منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن