تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815127780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی فرزندتان دیر حرف می زند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با گفتن اولین صدا یا آوای معنی دار مثل «آبَ»، «بابا» یا «دَدَ» از سوی کودک، هر پدر و مادری به وجد می آید و نسبت به سلامت شنیداری، گفتاری و هشیاری فرزندش اطمینان بیشتری پیدا می کند، اما برعکس این قضیه هم صادق است؛ یعنی وقتی کودکی به ویژه نسبت به همسالانش، دیر به حرف می افتد نگرانی به جان والدینش می افتد که نکند مشکلی در کار باشد. در وقع این پرسش برای بسیاری از افراد مطرح است که به حرف افتادن کودکان طی چه دوره سنی طبیعی تلقی می شود؟
دکتر زهرا سلیمانی، متخصص گفتاردرمانی معتقد است به طور معمول، کودکان اولین واژه را در 9 تا 12 ماهگی بیان می کنند. گاهی اولین واژه خارج از این طیف سنی یعنی قبل از 9 ماهگی بیان می شود و گاهی نیز حتی تا 18 ماهگی کودک واژه ای نمی گوید و با این حال طبیعی تلقی می شود.
عضو هیأت علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با جام جم می گوید: علاوه بر عامل بیان اولین واژه، باید فاکتورهای دیگر هم برای رشد طبیعی در نظر گرفت.
کودکان بعد از بیان چند واژه شروع به ترکیب آنها و بیان عبارات و جملات می کنند. کودکان معمولا تا سه سالگی، جملات ساده و اغلب کلمات مورد نیاز برای ارتباط با اطرافیان را بیان می کنند.
به طوری که تا پنج سالگی، گفتار کودکان از نظر ساختار جملات و تلفظ صداهای زبان فارسی بسیار شبیه گفتار بزرگسالان شده است. این الگوی کلی رشد به والدین کمک می کند کودک خود را با آن مقایسه و تأخیر گفتار را هم در بیان اولین کلمات و هم در بیان جمله شناسایی کنند.
کودکانی که دیرتر به حرف می افتند
اما چرا برخی کودکان زودتر و برخی دیرتر به حرف ... [ مشاهده متن کامل خبر در جام جم آنلاین ]
وقتی فرزندتان دیر حرف می زند






سه شنبه ، ۱۷آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن