تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه لباس و پوشش هاي ايراني در فستيوال بين المللي لباس اسلامي در قازان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۲۱:۵۳ب.ظ)
عرضه لباس و پوشش هاي ايراني در فستيوال بين المللي لباس اسلامي در قازان موج - لباس وپوشش هاي ايراني اسلامي ارائه شده در فستيوال بين المللي لباس اسلامي درقازان پايتخت جمهوري تاتارستان روسيه به علت تنوع، رنگ وطرح هاي سنتي مورد توجه بازديد کنندگان قرارگرفت و به عنوان برگزيده اين جشنواره انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، براساس ارزيابي نهايي از 250 مجموعه پوشش ولباس عرضه شده توسط شرکت کنندگان ازکشورهاي مختلف و همچنين مناطق و جمهوري هاي فدراسيون روسيه انتشار يافت، 35 نمونه لباس ارائه شده توسط هيات کارگروه ساماندهي مد ولباس «بنياد ملي لباس» متعلق به ايران، بيشترين توجه بازديد کنندگان را به خود جلب کرد.
براساس راي هيات داوران اين جشنواره که فاطمه جعفري از ايران نيز درآن عضويت داشت، طراحان ايراني جايزه «لباس ملکه»، «اصالت ملي لباس» و «سبک لباس زن شرقي» را دريافت کردند.
سونيا پوريامين، دبير شوراي راهبردي بين الملل کارگروه ساماندهي مد و لباس و رئيس هيات ايراني شرکت کننده در اين جشنواره گفت: اهميت حضور در اين جشنواره ها براي معرفي پوشش ها و لباس هاي برگرفته از فرهنگ، سنت، ارزش ها و حضور در بازارهاي جهاني بسيار مهم است.
وي که در جشنواره قازان کلکسيون «طراحان ايراني و مد ايراني» را ارائه کرده بود با اشاره به استقبال گسترده بازديد کنندگان ازطرح هاي ايراني اسلامي، افزود: بايد براي ايجاد فرصت هاي اقتصادي و افزايش توان توليد کنندگان براي خروج از مرحله مزون وورود به توليد صنعتي لباس هاي متناسب با فرهنگ وشان اسلامي و صادرات جهاني آن، برنامه ريزي منسجمي صورت گيرد.
مينو پدرام، طراح لباس ومدرس دانشگاه الزهرا، کارشناس بنياد ملي لباس و ارائه کننده کلکسيون «طراحان دندي» نيز در باره جشنواره قازان گفت: تقريبا تمامي پوشش هاي به نمايش در آمده شرکت کنندگان ديگر ساختار يکنواخت بدون جلوه فرهنگي و سنتي داشت، در حالي که لباس هاي ايراني با اتکا به فرهنگ و طرح هاي سنتي و همچنين استفاده از آخرين روش هاي پيشرفته در طراحي و دوخت، مورد توجه بسياري از بازديدکنندگان و نمايندگان شرکت هاي حاضر در جشنواره بين المللي لباس اسلامي شد.
همراز ديده خاني، طراح و همکار کارگروه ساماندهي مد و لباس نيز با اشاره به کلکسيون لباس با عنوان «کاشي کاري دوره صفويه» در جشنواره قازان، اظهار کرد: استقبال شرکت کنندگان از لباس هاي ايراني و سلامي به علت اشتراکات فرهنگي و پيشينه تمدني، نشان مي دهد که هويت مشترک در اين عرصه نيز تاثير گذار است و مي تواند براي توليد کنندگان لباس ايراني اسلامي فرصت خوبي با هدف حضور در بازارهاي کشورهاي اسلامي باشد.
محسن فغاني، سرپرست کنسولگري ايران در قازان که اهدا کننده جوايز و لوح هاي تقدير به برگزيدگان ايراني بود نيز در سخنراني خود با اشاره به گستردگي فرهنگ ايراني اسلامي متکي به تمدن کهن ايران زمين، اظهار کرد: مشترکات ديني، سنن و روابط بين ملت ها از ارزشمند ترين دستاوردهاي ملت هاي منطقه است.
وي گفت: تاريخچه حجاب و پوشش در ايران با فرهنگ غني ايراني اسلامي گره خورده است و طراحان ايراني توانسته اند با ترکيب طرح هاي مختلف و استفاده از نقش هاي سنتي و بومي کهن ايراني، پوشش هاي متفاوت و جذابي را بيافرينند.
در نهمين «فستيوال بين المللي لباس اسلامي» که از سوي اداره امور ديني مسلمانان جمهوري تاتارستان، اتحاديه زنان مسلمان اين جمهوري و فدراسيون روسيه برگزار شد، طراحاني از جمهوري اسلامي ايران، امارات متحده عربي و همچنين مناطق مختلف فدراسيون روسيه شرکت داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن