تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820348649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول بنیاد مستضعفان در کجا هزینه می‌شود‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پول بنیاد مستضعفان در کجا هزینه می‌شود‌
رئيس بنياد مستضعفان گفت: شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد درسال جاري در پروژه‌هاي كمتر از ۳۰ ميليارد تومان وارد نمي‌شوند، اما به تدريج از ورودبه پروژه‌هاي كمتر از 100 ميليارد تومان منع مي‌شوند.
نویسنده : مهران ابراهیمیان 
رئيس بنياد مستضعفان گفت: شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد درسال جاري در پروژه‌هاي كمتر از ۳۰ ميليارد تومان وارد نمي‌شوند، اما به تدريج از ورودبه پروژه‌هاي كمتر از 100 ميليارد تومان منع مي‌شوند.
به گزارش «جوان»، محمد سعيدي‌كيا در نشستي با دبيران سرويس رسانه‌هاي مختلف گفت: بنياد مستضعفان سال‌هاست كه ماليات خود را مي‌پردازد و بر اساس حسابرسي كارشناسان سازمان حسابرسي در سال 92، 730 ميليارد تومان ماليات پرداخت شده و در سال 93، 800 ميليارد تومان ماليات مي‌پردازد.
سعيدي‌كيا با اشاره به اينكه كل فروش حالا و خدمات بنياد در سال 93، 24 هزار ميليارد تومان و سود حاصله 4 هزار ميليارد تومان است، بيان كرد: بنياد از سال 84 تاكنون 3 هزار و 200 ميليارد تومان ماليات پرداخت كرده است و هيچ يك از شركت‌هاي بنياد معافيت مالياتي ندارند. محمد سعيدي‌كيا در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» مبني بر اينكه 4 هزار ميليارد تومان سود را چگونه خرج مي‌كنيد، گفت: حدود 30 درصد درآمد بنياد 526 ميليارد تومان به بنياد علوي براي محروميت‌زدايي داده شده است و بقيه صرف سرمايه‌گذاري در توسعه فعاليت‌هايي مانند آزادراه تهران – شمال، فولاد و... مي‌شود.
وي با بيان آنكه بنياد مستضعفان به هيچ وجه با بخش خصوصي رقابت نخواهد كرد، ‌گفت: اسناد بالادستي بنياد براي فعاليت اصول و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اساسنامه بنياد طبق مصوبه مقام معظم رهبري، برنامه‌هاي ميان مدت و مصوبات هيئت امناست.
وي‌ با اشاره به اين كه در بنياد برنامه‌هاي سه ساله تدوين مي‌شود، گفت: شعار برنامه پنجم بنياد كه از سال 95 اجرا خواهد شد، توانمندسازي اجتماعي، رشد بهره‌وري و رقابت سالم است.
رئيس بنياد مستضعفان با بيان اينكه اصلاح و كوچك‌سازي ساختار بنياد در دستور كار است، 22 هلدينگ و 200 شركت زيرمجموعه داشتيم كه در راستاي كوچك‌سازي و واگذاري امور مردم به مردم 22 هلدينگ را به 11 هلدينگ تبديل كرده‌ايم، ضمن آنكه 70 شركت در معرض فروش، ادغام يا انحلال داريم تا تعداد شركت‌ها را از 150 شركت فعلي نيز كاهش دهيم.
  
حمايت از كارآفرينان و شركت‌هاي دانش‌بنيان
رئيس بنياد مستضعفان مشاركت با كارآفرينان و شركت‌هاي دانش‌بنيان را از ديگر سياست‌هاي بنياد مستضعفان دانست و گفت: حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و كمك در تجاري‌سازي محصولات آنها در دستور كار ما قرار دارد. رئيس بنياد مستضعفان با بيان اينكه مردمي كردن اقتصاد از اهداف اصلي بنياد مستضعفان است، افزود: در حال حاضر 25 شركت در بورس داريم و امسال 10 شركت ديگر تا پايان سال به بورس مي‌رود. سعيدي‌كيا افزود: بنياد كمتر از 5/1 درصد توليد ناخالص داخلي كشور را برعهده دارد.
رئيس بنياد مستضعفان با بيان اينكه از محرومان كشور به صورت برنامه‌اي حمايت مي‌كنيم، گفت: در طرح سلامت مادران، سالانه 480 هزار سبد خانوار توزيع مي‌كنيم. همچنين 250 هزار البسه براي دانش‌آموزان محروم تهي و در تعمير و تأسيس مدارس و بيمارستان در مناطق محروم مشاكت مي‌كنيم. سعيدي‌كيا گفت: به خانواده‌هايي كه دو معلول يا بيشتر دارند كه شامل 9 هزار خانوار هستند تا چهار سال آينده خانه مي‌دهيم. سعيدي‌كيا به توصيه مقام مقام معظم رهبري در ديدار حضوري‌اش با ايشان اشاره كرد و گفت: ايشان توصيه كردند برويد و يك منطقه را آباد كنيد و بعد برويد يك نقطه ديگر. وي ادامه داد: به همين منظور براي توسعه و آباداني منطقه محروم قلعه‌گنج و در راستاي محروميت‌زدايي و اقتصاد مقاومتي وارد شديم و در آنجا اقدامات خوبي انجام شده است. وي يادآور شد: همچنين اسناد املاك علوي به مردم داده مي‌شود كه ارزش اين املاك واگذاري شده 42 هزار ميليارد تومان بوده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن