تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798601224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوراق قرضه جذاب ترين ابزار بازار سرمايه براي تامين مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۰ق.ظ)
مدير عامل تامين سرمايه نوين در گفتگو با موج مطرح کرد اوراق قرضه جذاب ترين ابزار بازار سرمايه براي تامين مالي موج - اوراق قرضه به‌عنوان مناسب‌ترين و مطلوب‌ترين وسيله تأمين مالى مورد استفاده قرار مي گيرد، هزينه خاص سرمايه مربوط به اوراق قرضه از هزينه خاص سرمايه مربوط به سهام ممتاز کمتر است.
معمولاً گرفتن وام‌هاى بلندمدت از طريق انتشار اوراق قرضه بر وام‌هاى کوتاه‌مدتى که بايد مرتب آنها را تجديد يا تمديد کرد ارجحيت دارد،اوراق قرضه‌اى که قابل بازخريد هستند به شرکت اين امکان را مى‌دهند که در زمانى‌که نرخ بهره کاهش مى‌يابد، اوراق قرضه را بازخريد کرده و اوراق قرضه با نرخ بهره کمترى را جانشين آن کند، بعلاوه دارندگان اوراق قرضه، در مجمع عمومى شرکت حق رأى ندارند (برعکس سهامداران)؛ بنابراين، آنها نمى‌توانند در مورد مسائل مربوط به کنترل و اداره شرکت نظر دهند و زمانى اين روش تأمين مالى (انتشار اوراق قرضه) مطلوب مى‌شود که شرکت بتواند نرخ بازده بيشترى از نرخ بهره اوراق قرضه به‌دست آورد.
با اين تفاسير ولي نادي قمي مدير عامل تامين سرمايه نوين در گفتگو با خبرنگار موج در خصوص جايگاه اوراق قرضه در بازار سرمايه ايران گفت: پيمانکاران و کارفرمايان براي اداره و ساخت پروژه هاي سرمايه اي ، جاي اين اوراق در بازار سرمايه ايران خالي مي ديدند که با انتشار اين اوراق راهي باز شده تا پيمانکاران در حوزه نفت، معادن، فلزات، حتي در حوزه هاي مربوط به هتل داري و ساختماني با استفاده از سياست هاي اين اوراق اقدام به احداث پروژه و تامين مالي آن نمايند.
مدير عامل تامين سرمايه نوين با بيان مراحل تامين مالي از طريق اوراق قرضه گفت: تامين مالي از طريق اين اوراق بايد طبق دستور العمل سازمان بورس انجام شود در حالي که هنوز موسسات اعتبار سنجي در بازار مالي ايران فعال نشده اند لذا تامين مالي شونده بايد داراي تراز نامه قوي و يا ضامن بانکي معتبر باشد.
نادي قمي با بيان مزيت هاي اوراق قرضه نسبت به ساير اوراق در بازار سرمايه اظهار داشت: در حال حاضر اوراق مشارکت بر مبناي يک دستور العمل خاص در بازار سرمايه تامين مالي مي شود و يک شرايط خاصي براي تامين مالي شونده ايجاد مي کند که فرد بايد داراي ترازنامه قوي باشد، و سقف اين اوراق از قبل مشخص شده ولي در مقابل اوراق قرضه هيچگونه از اين مشکلات را ندارد.
وي در ادامه افزود: صکوک مرابحه براي تامين مالي سرمايه در گردش بيشتر، صکوک اجاره که براي تامين مالي خريد و يا نقد کردن دارايي هاي موجود مورد استفاده قرار مي گيرد که اوراق قرضه تفاوت هاي ريزي با ساير اين اوراق دارد که مهم ترين بخش آن تامين مالي براي پروژه هاي کارفرمايان و پيمانکاران است.
مدير عامل تامين سرمايه نوين در خصوص راهکارهاي افزايش استفاده از اوراق قرضه يادآور شد: يک بخش استفاده از اين اوراق به پيمانکارن و کارفرمايان مربوط مي شود که با اين ابزار مالي آشنا شوند،دستور العمل ها را بدانند و راهکارهاي تامين مالي از طريق اين اوراق را بشناسند و بخش ديگر مربوط به سازمان بورس مي شود که اين سازمان براي رواج تامين مالي در بازار سرمايه ايران مخصوصا از طرق اوراق بدهي بايد مجوزها را روان سازي کند چون اواين قدم براي تامين مالي مجوز از سازمان بورس است وزمان چهار الي پنج ماه را براي اخذ اين مجوزها کوتاه تر کند.
نادي قمي با بيان برنامه هاي فراهم شده براي اوراق قرضه تصريح کرد: اين اوراق در حال حاضر اولين صکوک استثنايي ارائه شده است که براي جذابيت بيشتر بين خريداران با پرداخت سود تنظيم شده و هر سه ماه به خريداران سود پرداخت مي کند اما در قدم بعدي و برنامه اصلي براي اين پروژه قصد داريم صکوک سفارش ساختي را در دستور کار خود قرار دهيم که اصولا پرداخت سود نداشته باشد بلکه براي جذابيت بيشتر قيمت اوراق را افزايش دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن