تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جت‌اسكي و لوازم آرايش ناخن در ميان اقلام وارداتی از امریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جت‌اسكي و لوازم آرايش ناخن در ميان اقلام وارداتی از امریکا
آمارهاي گمرك رشد ۳۶ درصدي واردات هفت ماهه نسبت به ماه قبل از امريكا را نشان مي‌دهد و اين در حالي است كه كل واردات ايران در اين مدت منفي ۲۱ درصد گزارش شده است.
به گزارش فارس، حجم تجارت خارجي ايران در هفت ماهه نخست سال جاري نشان مي‌دهد در اين مدت 50 ميليون و 920 هزار و 137 دلار به ارزش ريالي 151 ميليارد و 103 ميليون تومان كالا از كشور امريكا به ايران وارد شده است. اين رقم نشان مي‌دهد به لحاظ ارزش دلاري واردات كالا از امريكا نسبت به شش ماهه نخست سال 36 درصد رشد دارد، پيش از اين در شش ماهه نخست سال بالغ بر 37 ميليون و 270 هزار و 32 دلار وارد كشور شده بود. اين رشد 36 درصدي در حالي رقم مي‌خورد كه كل واردات ايران در هفت ماهه نخست سال جاري 21/9 درصد كاهش دارد و طي ماه‌هاي اخير سير آن نزولي است.
نكته قابل توجه منفي بودن تراز تجاري ايران با كشور امريكا بوده كه ناشي از تفريق صادرات و واردات مي‌شود.
  
چه اقلامي وارد شده است؟
عمده اقلام وارداتي از امريكا طي هفت ماه گذشته مربوط به سه تعرفه به ترتيب (خمير چوب شيميايي، مكمل غذايي، ساير به صورت دانه به‌جز گندم دامي) بوده است. همچنين با نگاهي به آمار از 120 قلم كالاي وارداتي امريكا، اقلامي همچون قايق تفريحي ورزشي (جت‌اسكي)، فرآورده‌هاي زيبايي و آرايشي، فرآورده‌هايي براي آرايش ناخن دست و پا در كنار ساير اقلام شيميايي و صنعتي مشاهده مي‌شود.
  
صادرات 422 هزار دلاري در مقابل 50 ميليون دلار واردات
همچنين در اين مدت ايران 422 هزار و 391 دلار به امريكا صادرات داشته كه در شش ماهه اين رقم 418 هزار و 672 دلار بوده است كه 0/95 درصد به نسبت ماه قبل رشد نشان مي‌دهد.
در هفت ماهه امسال نيز صادرات كشور سير نزولي داشته و از منفي 14/15 درصدي در شش ماهه به 15/9 درصد رسيده است.
كل اقلام صادراتي ايران به امريكا از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمي‌كند كه شامل ميگو، گل، زعفران و كتاب و غيره است. به گزارش فارس پيش از اين در نامه الزامات اجرايي برجام از سوي رهبر انقلاب برعدم ورود اقلام مصرفي از كشور امريكا تأكيد شده بود و پس از آن وزير صنعت در بخشنامه‌اي ورود كالاي مصرفي از اين كشور را ممنوع اعلام كرد. بر اين اساس انتظار مي‌رود در ماه‌هاي آتي در تجارت با امريكا شاهد ورود اقلام مصرفي نباشيم.

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن