تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802417957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت
سرانجام پس از دو سال درگیری بین ارتش سوریه و داعش در جنوب غرب فرودگاه کویرس در اختیار ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرانجام پس از دو سال درگیری بین ارتش سوریه و داعش در جنوب غرب فرودگاه کویرس که دانشکده هوایی و خوابگاه افسران قرار دارد، آزاد شد و در اختیار ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان قرار گرفت.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



فرودگاه نظامی کویرس که دانشکده نیروی هوایی هم در درون آن قرار دارد، در 40 کیلومتری شهر حلب واقع است و از دو سال پیش تحت محاصره ارتش آزاد و پس از آن در محاصره عناصر داعش قرار گرفت. داعش از دو سال پیش با اشغال مناطقی از حومه شرق حلب و استان رقه توانست که فرودگاه نظامی کویرس را محاصره کند، این گروه تکفیری  پس از شکست های متوالی در سوریه، شروع به حملات به مناطق تحت سیطره ارتش سوریه کرده تا با پیشروی در این مناطق و اشغال آن، برای خود پیروزی کسب کند که تنها توانسته بود فرودگاه کویرس را اشغال کند.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



فاصله فرودگاه کویرس از شهر حلب کمتر از 50 کیلومتر است و این نشان از موقعیت مهم فرودگاهی دارد که نظامیان سوری محاصره‌ شده در آن توانستند بیش از دو سال حصر را سرانجام با موفقیت به پایان برسانند.


عملیات ارتش سوریه و مقاومت لبنان (حزب‌الله) از حدود یک ماه گذشته در جنوب غربی و شرقی حلب آغاز شد و سرانجام حصر این فرودگاه را شکست.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



شکست حصر فرودگاه کویرس می‌تواند این باشد که مقدمات کنترل یافتن بر بخش مهمی از مسیر 200 کیلومتری «حلب-رقه» را فراهم کند.


با پاکسازی روستاهای اطراف این فرودگاه، دیگر مسیر استان رقه به حلب برای تروریست‌ها امن نخواهد بود. دیگر ترانزیت نفت استان دیرالروز به شمال سوریه (حلب) و انتقال آن به ترکیه، از امنیت سابق برخوردار نخواهد بود.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



حَلب نام بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه است. شهر حلب در استان حلب در شمال کشور سوریه واقع شده است. این شهر یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه‌ خاورمیانه است و در روزگاران قدیم نام آن خلپه بوده و یونانیان قدیم ان را با نام برویا می‌شناختند. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.


شهر حلب از نیمه سال ۲۰۱۲ میلادی، به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل شده است و اکنون به مناطقی تحت کنترل نیروهای دولتی و شورشیان تقسیم شده است.




انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



حلب یکی از گذرگاه‌های مهم بین شرق و غرب سوریه بوده و هست.


حلب پُرجمعیت‌ترین شهر سوریه است. در سال ۲۰۱۲ میلادی، جمعیت شهر حلب و حومه آن در حدود ۲.۹ میلیون نفر برآورد شده است که نزدیک به ۲۵۰٬۰۰۰ نفر از جمعیت شهر را کردها تشکیل می دهند.در ادامه عملیات نظامی رزمندگان ارتش سوریه و گروه‌های هم پیمان آن در محور جنوبی شهر حلب با نام "عملیات محرم - انتقام سخت"، روستای کفرحداد در نزدیکی شهر "الحاضر" بطور کامل از سوی رزمندگان بازپس گرفته و موقعیت نظامی آن تثبیت گردید. شهر الحاضر به دژ جبهة ‌النصره در جنوب حلب تبدیل شده و با توجه به نزدیک شدن رزمندگان محور مقاومت به آن در آستانه سقوط کامل قرار رفته است.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



منابع رسانه ای از دهها کشته شامل چندین تن از فرماندهان ارشد میدانی "جبههةالنصره، احرارالشام، جیش الاسلام و ارتش آزاد خبر داده اند که از مهمترین آنها باید به "فیصل شریف ملقب به ابوعمیر" فرمانده کل جبهة‌النصره در جنوب حلب اشاره کرد. 



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



نیروهای ارتش سوریه کنترل کامل جاده جنوب شرق شهر حلب را پس از دوازده روز درگیری با تروریستهای داعش در دست گرفتند. ارتش سوریه با آزاد کردن جاده خناصر به اثریا در عمل امنیت را در طول جاده حلب به حماه، حمص و حتی جنوب این کشور برقرار کرد. 




هم‌اکنون یگان های مهندسی ارتش سوریه در حال خنثی سازی بمبها در اطراف این جاده هستند. ارتش سوریه همچنین کنترل روستا و تپه دادین را هم در استان حلب در دست گرفته است. نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان حلب توانستند خود را به دو شهر الحاضر و العیس برسانند. چند خودروی افراد مسلح از جمله چند زره پوش افراد مسلح در این منطقه منهدم شد. شکستهای پی در پی گروه های مسلح در این منطقه باعث بروز اختلاف و اتهام زنی متقابل بین آنها شده است.




انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت





ارتش سوریه کنترل خود بر دروازه شهر «الحاضر» که از پایگاه‌های مهم تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام است را تثبیت کرد.


شهر الحاضر از پایگاه های مهم گروه تروریستی «جبهه النصره» و «احرار الشام» بشمار می‌آید.




در این بحبوحه جنگ مخالفان سوری مورد حمایت غرب و هم پیمانان منطقه ای آن اعلام کردند یک گروه نظامی با عنوان ارتش جدید سوریه تشکیل داده اند. به گزارش منابع خبری هسته اصلی این گروه جدید نظامی را جبهه اصالت و پیشرفت و شماری از عوامل سلفی که تحت نظر ارتش آزاد سوریه فعالیت می کنند ، تشکیل می دهد. در نخستین بیانیه ارتش جدید سوریه بر مخالفت آن با داعش تاکید شده و آمده است: از سلاح های این ارتش فقط علیه داعش استفاده می شود. 



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



تصاویر ویدیویی منتشر شده از این گروه نشان می دهد ارتش جدید سوریه به تازگی تاسیس نشده و از مدت ها قبل از نظامیانی مجهز و با تجربه تشکیل شده است!! به عبارت دیگر نخستین بیانیه منتشر شده این گروه تنها به منزله اعلام خبر آغاز فعالیت این گروه است. در این تصاویر ویدیویی ، پادگان تازه تاسیس این گروه و نحوه آموزش اعضاء آن با سلاح های آمریکایی به نمایش گذاشته شده است.

 
ارتش جدید سوریه مورد حمایت مستقیم آمریکا است و با هدف حمایت از گروه های سوری در مسیر نبرد با داعش تشکیل شده است. خزعل السرحان، فرمانده ارتش جدید سوریه گفته است: داعش و دولت بشار اسد دو روی یک سکه هستند. این اظهارات نشان از دشمنی و نبرد همزمان این گروه نظامی با داعش و دولت بشار اسد دارد. 


جبهه اصالت و پیشرفت که هسته اصلی ارتش جدید سوریه را تشکیل می دهد در بیانیه خود تاکید کرد : این گروه برای آزادی مناطق شرقی سوریه که تحت اشغال داعش قرار دارد ، فعالیت می کند . فرمانده و برخی از عوامل این گروه جدید پیش از این در مناطق شرقی سوریه فعالیت می کرده اند. چنانکه خزعل السرحان ، فرمانده این گروه نظامی قبلا رهبری گروه گردان های الله اکبر را ، پیش از تسلط یافتن داعش بر دیرالزور در ماه ژوئن ، بر عهده داشته است. 




انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



نکته جالب ماجرا آنجاست که گروه‌های تروریستی موجود در منطقه همگی از سوی آمریکا حمایت می‌شود و این کشور خود را حامی اصلی حقوق بشر در دنیا می‌داند. حقوق بشری که در عراق و سوریه روزانه صدها نفر را هم‌نشین مرگ می‌کند. 


شاید آمریکا مهره‌های امروز خود در سوریه از جمله داعش، جبهة‌النصره و ارتش آزاد را سوخته می‌پندارد و به همین دلیل مهره‌های جدید خود را وارد بازی می‌کند؛ شاید بتواند از باتلاق سوریه فرار کند.


انتقامی سخت در راه است


نظامیان ارتش سوریه با پوشش هوایی روسیه در روزهای اخیر پس از تصرف شغیدیله که چند بار دست به دست شده بود به سمت شهرالحاضر پیشروی کردند و روستاهایی در جنوب آن را تصرف کردند. این روستاها مانند تلالین با پاتک احرار الشام از دست آنان خارج شد، اما مجددا به تصرف آنان درآمد. به نظر می رسد ارتش سوریه قصد دارد پس از تصرف شهر الحاضر شهرک استراتژیک عیس را تصرف کند.





انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



عملیات آزادسازی فرودگاه کویرس "انتقام سخت" نام گرفت که این عملیات تا آزادسازی کامل شهر الحاضر ادامه خواهد داشت.


روسیه بی‌رحم‌ترین نظامیان خود را به سوریه می‌فرستد


در این میان دولت روسیه "بی رحم ترین" نیروهای زمینی خود را برای نابودی گروه تروریستی داعش و دیگر دشمنان بشار اسد به سوریه اعزام کرده است. نیروهای ویژه روسیه به نام "اسپتسناز" – نیروهایی که در برنامه های آموزشی مشقت باری شرکت کرده تا مهارت های جنگی لازم را کسب کنند – به همراه گردان چتربازان روس برای مبارزه با داعش وارد سوریه شده اند. این نیروها آماده شکار عناصر داعش و دشمنان دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند.


این نیروهای روس بسیار متخاصم و آموزش دیده هستند. آنها برای نابودی عناصر داعش و شرکت در مأموریت های فوق محرمانه به سوریه اعزام شده اند. نیروهای "اسپتسناز" روس از جمله کارآمدترین گروه‌ها در جهان هستند. این نیروها در جنگ های جمهوری چچن نیز حضوری مستمر داشته و به نیروهای نظامی روس و شهروندان این کشور کمک بسزایی کرده اند.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



قطعا بعد از فتح فرودگاه کویرس و شهر استراتژیک الحاضر مقصد بعدی ارتش سوریه شهر رقه خواهد بود. هم‌اکنون شهر رقه پایتخت عناصر داعش در سوریه است.


"رقه" از این جهت حائز اهمیت بوده که مرکز خلافت داعش به حساب می‌آید و با سه استان راهبری "دیرالزور"، "حسکه" و "حلب" همسایه بوده و این نکته نشان دهنده اهمیت پاکسازی استان "رقه" است. با آزاد سازی منطقه "حلب" از تروریست‌های تکفیری، مسیرهایی برای حمله و پاکسازی شهر "رقه"‌باز خواهد شد. 




آزادسازی استان "رقه" با موفقیت‌آمیز بودن عملیات آزادسازی "حلب" بسیار در دسترس خواهد بود و این اتفاق می‌تواند ضربات جدی به داعش در سوریه و عراق وارد کند؛ زیرا مرکز تدارکات نظامی تروریست‌های داعش در در سوریه و عراق،  استان "رقه" است.




آخرین تحولات میدانی سوریه


طی ساعت گذشته ۲۷۷ مرکز وابسته به تکفیریها هدف حملات هوایی جنگنده های روسی قرار گرفتند. حملات انجام شده، مواضع تکفیریها در حومه استان های «حمص»، «دمشق»، «ادلب»، «حلب» و «لاذقیه» را هدف قرار دادند. از سوی دیگر، منابع سوری اعلام کردند: نظامیان ارتش سوریه در اطراف دوما در حومه دمشق پیشروی کردند و ۳۰۰ متر از جاده دمشق به حمص را امن کردند. این جاده از مسیرهای امداد رسانی تروریست ها محسوب می شود.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



در همین حال، جنگنده های سوری مواضع تروریست های تکفیری را در مهین و الشنداخیه در حومه جنوبی حمص بمباران کردند. در حومه شرقی حلب نیز جنگنده های سوری مواضع داعش را درهم کوبیدند. منابع سوری از هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش این کشور در روستای قلعه المضیق در شمال غرب شهر حماه خبر دادند.هشام بکور طه، ولید الشیخ، محمد عبدالصالح و حیدر عبدالرزاق از جمله تروریست های کشته شده هستند.



انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت



هم‌اکنون تروریست‌ها و در راس آنها داعش احساس خطر کرده‌اند. با آزادسازی شهر الحاضر مسیر فتح رقه بسیار هموار خواهد شد. جنگ‌های داخلی میان گروهک های تروریستی این راه را هموارتر کرده است.



سقوط رقه یعنی پایان کابوس داعش در سوریه. هم‌اکنون ارتش سوریه در سراشیبی از بین بردن تروریست‌ها افتاده است و با کمک سوخوهای روس و حزب‌الله لبنان همه تروریست‌ها را از دم تیغ می‌گذراند.


باتلاق سوریه باتلاقی عمیق است که همه‌ مخالفان بشار اسد را در خود غرق خواهد کرد.







انتقام ارتش سوریه از تروریست‌ها با انجام عملیات انتقام سخت





گزارش از حمیدرضا قربانی




انتهای پیام/




برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

"فرودگاه کویرس" در آستانه آزادسازی + نقشه و جزئیات
آمریکا "واسطه نفت" داعش + تصاویر
"موشک استینگر" هدیه‎ آمریکایی‎ها یا غنیمت جنگی
شمارش معکوس "آزادسازی حلب" + نقشه و تصویر
انتقال تاکتیکی "راکت‌اندازهای روسی" به "تدمر" + نقشه و تصاویر
شهدای مدافع حرم جایگاه والایی دارند
حمایت از سوریه؛ شکست تمام سناریوهای آمریکایی در منطقه





۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن