تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813051447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايمن‌سازي خط لوله ۲۶ اينچ انتقال نفت خام شازند-فشارشکن شهيد مهدوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
ايمن‌سازي خط لوله ۲۶ اينچ انتقال نفت خام شازند-فشارشکن شهيد مهدوي موج - خط لوله ۲۶ اينچ انتقال نفت خام حد فاصل شازند-فشارشکن شهيد مهدوي حوزه عملياتي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزي ايمن‌سازي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، کارشناس ارشد تعميرات عمومي و ساختمان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزي (اراک) با تأکيد بر ضرورت ايمن‌سازي اين خط لوله به منظور جلوگيري از آب بردگي افزود: براي اين منظور ساخت ۳۳ آبنما به طول ۶ تا ۳۵ متر با حجم بتن‌ريزي ۲۰۰ مترمکعب طراحي و اجرا شده است.
محمد زارعي ساخت دو سد بتني به طول‌هاي ۱۵ و ۲۰ متر در رودخانه علي‌آباد و آشتيان را ديگر بخش‌هاي عملياتي ايمن‌سازي خط لوله ۲۶ اينچ انتقال نفت خام در محدوده يادشده (شازند-فشارشکن شهيد مهدوي) عنوان کرد.
وي با بيان اين‌که مجموعه اين فعاليت‌ها در مدت زمان ۹ ماه انجام شده است، تصريح کرد: جاده‌سازي در دو سوي آب‌نماهاي ايجاد شده همراه عمليات خاک‌ريزي، همچنين اجراي ساب بيس به حجم دو هزار مترمکعب، ديگر فعاليت‌هاي مربوط به ايمن‌سازي اين خط لوله ۲۶ اينچ است.
منطقه مرکزي (اراک) از جمله مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران است که فرايند انتقال، دريافت و ارسال نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي را با بهره‌گيري از ۱۷۰۰ کيلومتر خط لوله در قطرهاي مختلف و سه مرکز انتقال نفت رازان، ازنا و شهيد بهراميان شازند انجام مي‌دهد.
نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي با خطوط لوله ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۶ و ۱۸ اينچ، همچنين ۲۴ و ۲۶ اينچ از جنوب کشور و از طريق بخش انتهايي استان‌هاي لرستان و اصفهان وارد استان مرکزي مي‌شود.
اين منطقه با انتقال يک هزار ميليون ليتر فرآورده نفتي در ماه و روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام (به طور ميانگين) از طريق تأسيسات خطوط لوله و مخابرات نفت مرکزي (اراک) منطقه مرکزي را به شاهراه مهمي بدل کرده است.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزي در ميان ديگر مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران به لحاظ موقعيت دريافت و انتقال، شاهراه مهمي محسوب مي‌شود و همه خطوط نفت خام و فرآورده‌هايي که از جنوب کشور به محدوده آن وارد مي‌شوند به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهند.
گستره عملياتي اين منطقه، پنج استان لرستان، مرکزي، همدان، اصفهان و قم را در برمي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن