تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816386987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت بگذارد بخش خصوصی نفس بکشد/ این قصه زنانه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عوامل «جامه‌دران» در غرفه مهر:
دولت بگذارد بخش خصوصی نفس بکشد/ این قصه زنانه نیست

سومین روز غرفه خبر گزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات


شناسهٔ خبر: 2962151 - سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
هنر > سینمای ایران

عوامل فیلم «جامه‌دران» که از ۲۰ آبان در سینماهای کشور روی پرده می‌رود با حضور در غرفه مهر درباره فیلمنامه این اثر و همچنین حضور بخش خصوصی و دولتی در سینما و مناسبات اکران صحبت کردند. به گزارش خبرنگار مهر، مهتاب کرامتی بازیگر، ناهید طباطبایی فیلمنامه‌نویس، حمیدرضا قطبی کارگردان و سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم «جامه‌دران» عصر روز گذشته ۱۸ آبان ماه با حضور در غرفه خبرگزاری مهر درباره این فیلم صحبت کردند. سینمای ایران در حال حاضر از نداشتن فیلمنامه خوب رنج می برد در ابتدای این نشست که با حضور علاقمندان به سینما برگزار شد، مهتاب کرامتی بازیگر «جامه دران» با بیان این اشاره به اینکه داستان گویی در سینما ایران کم رنگ شده است، گفت: یک فیلمنامه خوب می تواند یک فیلم را نجات دهد و متاسفانه سینمای ایران در حال حاضر از نداشتن فیلمنامه خوب رنج می برد و آنچه پدیده داستان گویی در سینمای ایران را کم رنگ کرده، استفاده نکردن از ادبیات و داستان های معاصر در فیلمنامه‌ها است. وی با تاکید بر اینکه ادبیات می تواند سینمای ایران را نجات دهند و فیلمنامه اقتباسی از جمله راه های نجات سینما است، بیان کرد: فیلم «جامه دران» از جمله آثاری است که بر اساس داستان های معاصر نوشته شده و فیلمی داستان گو است و مخاطب ارتباط خوبی با این فیلم برقرار می کند.

ناهید طباطبایی فیلمنامه‌نویس فیلم «جامه‌دران» با اشاره به اینکه این فیلم داستان هویت انسان را مطرح می کند، بیان کرد: داستان «جامه‌دران» را ۱۲ سال پیش نوشتم. در آن زمان فکر نمی کردم این فیلم زمانی به صورت فیلم ساخته شود و تصورم این بود که یک داستان ادبی باقی خواهد ماند و وقتی حمیدرضا قطبی داستان را خواند، گفت که می خواهد فیلم «جامه‌دران» را بسازد از این پیشنهاد استقبال کردم. فیلمنامه نویس «جامه دران» با بیان این مطلب که بخش عمده ای از سینمای دنیا را فیلم داستانی تشکیل می دهد، گفت: خوشبختانه حمیدرضا قطبی به خوبی توانست از پس ساخت یک فیلمنامه اقتباسی برآید. حمیدرضا قطبی را یک کارگردان فیلم اولی نمی دانم مهتاب کرامتی در تکمیل صحبت های این فیلمنامه نویس گفت: من با خانم طباطبایی هم نظر هستم و معتقدم حمیدرضا قطبی توانست یک فیلم خوب اقتباسی بسازد. ضمن اینکه من به هیچ عنوان آقای قطبی را یک کارگردان فیلم اولی نمی دانم. تجربه حمیدرضا قطبی و نحوه کارگردانی اش بسیار هوشمندانه بود و با صبوری روی این فیلمنامه کار کرد. کارگردانی درخشان قطبی در تمام اپیزود ها به خوبی نمایان بود و به نظر من بهتر بود این فیلم در جشنواره سی و سوم فیلم فجر در عرصه رقابت فیلم های اصلی جشنواره قرار می گرفت. در ادامه این نشست سید جمال ساداتیان تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که چرا سینمای ایران از فیلم های داستان گو دور شده است؟ گفت: این سوال هم برای دست اندرکاران سینما و هم برای مردم طرح شده است که به اعتقاد من دلایل مختلفی دارد و باید در این مورد مفصل صحبت کرد اما من به شخصه ترجیح می دهم ساخت فیلم هایی را دست مایه کار قرار دهم که مبین یک دغدغه اجتماعی باشد. تهیه کننده فیلم «چهارشنبه سوری» یادآور شد: «جامه دران» به این دلیل که اقتباس از یک رمان است، قصه غنی ای دارد و مقایسه رفتار ۵۰ سال پیش تا به امروز و تغییر زندگی اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد. مخاطب در «جامه دران» می بیند که چه سرنوشتی برای نقش های مونث فیلم به وجود آمده و تغییرات اجتماعی در این فیلم به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: «جامه دران» سه دوره تاریخی را بازسازی می کرد و دغدغه من هم این بود که این سه دوره تاریخی را به خوبی بتوانیم به تصویر بکشیم. حمیدرضا قطبی در ادامه این نشست عنوان کرد: این برداشت وجود دارد که فیلم «جامه دراان» اثری متعلق به بانوان است که به نظر من چنین نیست و همانگونه که ناهید طباطبایی گفت این فیلم هویت انسان را نشانه رفته است. به همین دلیل است که مخاطبان در مواجهه با فیلم با آن همذات پنداری می کنند. به اعتقاد من تاثیرگذاری «جامه دران» به دلیل انعکاس درست زندگی است و مخاطبان در این فیلم سینمایی عشق، دروغ و ظلم را می بینند. حمیدرضا قطبی کارگردان این فیلم نیز با اشاره به شعار فیلم «جامه‌دران» گفت: عبارت «همیشه چیزهایی برای پنهان کردن وجود دارد» شعار فیلم «جامه‌دران» است و من سعی کردم ابعاد مختلف این شعار را در فیلم نشان دهم. طباطبایی در ادامه تاکید کرد: «جامه دران» داستانی است که به یکی از بنیادی ترین سوال های آدمی یعنی هویت پاسخ می دهد و هر کس با دیدن این فیلم ممکن است به خود و زندگی اش رجوع می کند. ساداتیان: از دولت خواهش می کنم فیلم فاخر نسازند ساداتیان با اشاره به پیام فیلم «جامه دران» گفت: این فیلم سینمایی مبین تغییراتی است که در پنجاه سال گذشته در کشور محقق شده است که مجموع این تغییرات را می توان در فیلم مشاهده کرد. این تهیه کننده سینما درباره اکران فیلم «جامه دران» گفت: یکی از بحث‌های مطرح این است که فیلم خوب سینمای ایران در ایام عید نوروز یا عید فطر اکران می شود و از جهت روانی این تصور وجود دارد فیلم هایی که خارج از این دو زمان اکران می شوند آثار خوبی نیستند اما من به این پیش فرض اشتباه اعتقاد ندارم و فکر می کنم با برنامه ریزی مناسب می توان وضعیت اکران فیلم در پاییز را به سطح قابل قبولی رساند. ضمن اینکه تجربه نشان داده وقتی مردم اراده کنند پای یک فیلم خوب می ایستند. ساداتیان با اشاره به نزدیکی به زمان اکران این فیلم سینمایی گفت: به روزهای اکران که نزدیک می شوم دچار غم می شم چراکه سالن ها بسیار کم هستند و این کمبود سالن ها برای سینمای ایران دردسرساز شده است.

وی ادامه داد: در یک دوره ای فکر می کردم که دولت باید حمایت کند تا فیلم های فاخر ساخته شود تا بتوان با اینگونه فیلم ها نقش سینما را پررنگ تر کنیم اما امروز که درگیر مساله اکران شده ام می بینم که فیلم هایی که با بودجه های دولتی ساخته می شود در حوزه اکران و پخش به شکل آمرانه ای با آنها برخورد می کنند. ساداتیان تصریح کرد: پول های هنگفت دولتی وارد سینما شده است و برای اینکه هزینه این پول های هنگفت را توجیه کنند، اکران سینماها را به شکل کاملا دستوری برنامه ریزی می کنند. یعنی الان من هر جایی که می روم می گویند دستور است که چنین کنیم یا چنان کنیم. در این مقطع از زمان از دولت خواهش می کنم که فیلم فاخر نسازد و بگذارد بخش خصوصی نفسی بکشد. بخش خصوصی نیاز به هوای تازه دارد. صرف هزینه های هنگفت همه استانداردهای سینمای ما را به شکل کاذب تغییر می دهد و بی عدالتی هایی را سبب می شود و این موضوع اذیت کننده است. کرامتی: با «جامه داران» درک کردم زن های متفاوت برای حفظ زندگی چه تصمیمی می گیرند در پایان این نشست مهتاب کرامتی گفت: تشکر کنم از خانم طباطبایی که دنیایی را خلق کرده اند و من شانس داشتم این دنیا را تجربه کنم. بازیگری حرفه سختی است اما این شغل سخت امکان ویژه ای در اختیار ما می گذارد تا بتوانیم زندگی های متفاوت را تجربه کنیم و «جامه داران» به من این امکان را داد تا درک کنم زن های متفاوت در دوره های مختلف برای حفظ زندگی چه تصمیمی می گیرند. در پایان این نشست مخاطبان حاضر در غرقه خبرگزاری مهر که فیلم «جامه دران» را در جشنواره سی و سوم فیلم فجر دیده بودند درباره این فیلم اظهار نظر کردند. برخی از حاضران معتقد بودند فیلمنامه «جامه دران» درجه یک بود و کارگردان و فیلمبردار به نکات و ظرایف کار توجه کرده بودند. اکران این فیلم از روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه آغاز خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن