تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821196033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحول نظام آموزشي در گرو دانش آموزان تربيت‌شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۱ب.ظ)
تحول نظام آموزشي در گرو دانش آموزان تربيت‌شده است موج-دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت:دانش‌آموز در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به عنوان يک تربيت‌پذير فعال ديده مي‌شود بنابر اين در تمام سند به جاي واژه تربيت کردن، از واژه تربيت شدن استفاده‌شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي نويدادهم با بيان اين که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تلاش شده نوع نگاه به دانش‌آموز عوض شود، اظهارکرد: نگاه‌هاي رايج و متاسفانه غلط بايد به سمت نگاهي که دانش‌آموز را امانت الهي و مجموعه‌اي از استعدادهاي خدادادي مي‌داند، تغيير کند.
وي افزود: دانش‌آموز در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به عنوان يک تربيت‌پذير فعال ديده مي‌شود بنابر اين در تمام سند به جاي واژه تربيت کردن، از واژه تربيت شدن استفاده‌شده است.
نويد ادهم ادامه داد:در نگاه اول که مبتني بر تربيت کردن است کار اصلي بر دوش معلم است و دانش‌آموز عنصري منفعل اما در نگاه دوم معلم تنها تسهيل گر فرايند تربيت‌پذيري دانش‌آموز است که در فرآيند يادگيري و ياددهي همه چيز به اراده، انگيزه و تلاش او بستگي دارد.
دبيرکل شوراي عالي آموزش وپرورش با بيان اين که در سند تحول بنيادين فقط به ساحت تربيتي و علمي دانش آموز تاکيد نشده است، خاطرنشان کرد: در اين سند بر استعدادهاي متنوع و متکثر و متوازن دانش آموزان توجه ويژه شده و براين اساس نظام آموزشي وظيفه دارد تمام ابعاد وجودي دانش‌آموز را شناسايي و زمينه پرورش استعدادهايش را فراهم کند.
وي تصريح کرد: در سند تحول از دانش‌آموز خلاق،‌ کارآفرين، متخلق به اخلاق الهي مثبت‌گرا، اميدوار به آينده، هدفمند، ظلم ستيز و عدالت‌گستر به عنوان دانش‌آموز برتر ياد شده که مدارس موظف به فراهم آوردن زمينه دستيابي به اين ويژگي‌ها هستند.
نويد افزود: دانش‌آموزان بايد کارگروهي را در مدرسه ياد بگيرند و با مسووليت‌هاي فردي و اجتماعي در کلاس درس و مدرسه آشنا شوند.
نويد ادهم با برشمردن ويژگي‌هاي دانش آموز منطبق با اهداف سندتحول، اظهارکرد: در تراز جمهوري اسلامي دانش‌آموزي است که با باور به اعتقادات ديني و وفاداري به ارزش‌هاي اسلامي و ايراني با ادبيات جهاني آشنايي داشته و مسووليت خود را در صحنه ملي و جهاني انجام دهد و براي خود اصالت فردي و خانوادگي و رسالت ملي و جهاني قائل باشد.
دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان همه شايستگي‌ها و مهارت‌هاي لازم را براي انجام اين رسالت‌ها بايد در مدارس فرا بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن