تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813435704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نویدادهم: تحول نظام آموزشی در گرو دانش آموزان تربیت‌شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نویدادهم: تحول نظام آموزشی در گرو دانش آموزان تربیت‌شده است دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت :دانش‌آموز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تربیت‌پذیر فعال دیده می‌شود.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ آبان ساعت 14:36

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهدی نویدادهم با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شده نوع نگاه به دانش‌آموز عوض شود ، اظهارکرد :  نگاه‌های رایج و متاسفانه غلط باید به سمت نگاهی که دانش‌آموز را امانت الهی و مجموعه‌ای از استعدادهای خدادادی می‌داند، تغییر کند. وی افزود : دانش‌آموز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تربیت‌پذیر فعال دیده می‌شود بنابر این در تمام سند به جای واژه تربیت کردن، از واژه تربیت شدن استفاده شده است.
 
نوید ادهم ادامه داد : در نگاه اول که مبتنی بر تربیت کردن است کار اصلی بر دوش معلم است و دانش‌آموز عنصری منفعل اما در نگاه دوم معلم تنها تسهیل گر فرایند تربیت‌پذیری دانش‌آموز است که در فرآیند یادگیری و یاددهی همه چیز به اراده، انگیزه و تلاش او بستگی دارد .
 
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان این که در سند تحول بنیادین فقط به ساحت تربیتی و علمی دانش آموز تاکید نشده است ، خاطرنشان کرد: دراین سند بر استعدادهای متنوع و متکثر و متوازن دانش آموزان توجه ویژه شده و  براین اساس نظام آموزشی وظیفه دارد تمام ابعاد وجودی دانش‌آموز را شناسایی و زمینه پرورش استعدادهایش را فراهم کند .
 
وی تصریح کرد : در سند تحول از دانش‌آموز خلاق،‌ کارآفرین، متخلق به اخلاق الهی مثبت‌گرا، امیدوار به آینده، هدفمند، ظلم ستیز و عدالت‌گستر به عنوان دانش‌آموز برتر یاد شده که مدارس موظف به فراهم آوردن زمینه دستیابی به این ویژگی‌ها هستند.
 
نوید افزود : دانش‌آموزان باید کارگروهی را در مدرسه یاد بگیرند و با مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در کلاس درس و مدرسه آشنا شوند .
 
نوید ادهم بابرشمردن ویژگی های دانش آموز منطبق با اهداف سندتحول ، اظهارکرد : در تراز جمهوری اسلامی دانش‌آموزی است که با باور به اعتقادات دینی و وفاداری به ارزش‌های اسلامی و ایرانی با ادبیات جهانی آشنایی داشته و مسئولیت خود را در صحنه ملی و جهانی انجام دهد و برای خود اصالت فردی و خانوادگی و رسالت ملی و جهانی قائل باشد .
 
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت : دانش‌آموزان همه شایستگی‌ها و مهارت‌های لازم را برای انجام این رسالت‌ها باید در مدارس فرا بگیرند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن