تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804415655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه انساني کليد اصلي تحول اساسي در نظام آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۲۰:۴۵ب.ظ)
فاني: سرمايه انساني کليد اصلي تحول اساسي در نظام آموزش و پرورش است موج - وزير آموزش وپرورش گفت: هرچقدر نيروي انساني آموزش وپرورش توانمندتر باشد مي تواند سرعت انجام تحول را تسريع ببخشد.
به گزارش خبرگزاري موج ، عصر امروز علي اصغر فاني در مراسم افتتاح هفتمين نشست معاونين پژوهش ، برنامه ريزي و نيروي انساني ادارات کل آموزش وپرورش استانها که در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد اظهار کرد: راهبرد اصلي آموزش وپرورش ارتقاء کيفيت آموزشي و پرورشي که اين موضوع در سند تحول بنيادين به صراحت اشاره شده و نقش معاونت پژوهش و برنامه ريزي استانها در تحقق اين هدف مهم مي باشد.
وي تصريح کرد: در ذيل اين سند 6 زير نظام با عناوين ؛ «پژوهش و ارزشيابي» ، «نيروي انساني» ، «مديريت ورهبري»، «برنامه درسي»، «منابع مالي» و «فضا و تجهيزات» وجود دارد که در واقع مديريت ارکان آموزش وپرورش بر اين زيرنظام ها استوار است .
فاني ادامه داد: معاونت پژوهش ، برنامه ريزي و نيروي انساني ادارات کل مستقيما با چهار زيرنظام « نيروي انساني» ، «مديريت و رهبري» ، «برنامه درسي» ، «پژوهش و ارزشيابي»، درگير هستند. و از اين جهت کار اين معاونت به نوعي با سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي مرکز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات ، پژوهشگاه تعليم وتربيت و دبيرخانه شوراي عالي آموزش وپرورش ارتباط دارد و مي تواند نقش هاي بسيار مهمي را در ارتقاء کيفيت آموزش وپرورش ايفا کند.
عضو کابينه تدبير و اميد با بيان اينکه توجه به سرمايه انساني در هر سازماني مي تواند باعث تحول در همان سازمان شود خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش با داشتن يک ميليون کارمند بزرگترين دستگاه دولتي کشور محسوب مي شود و براي تحول در چنين سازماني سياست سامان دهي و بهسازي نيروي انساني در ذيل راهبرد کيفيت بخشي در دولت يازدهم اتخاذ شد.
فاني اضافه کرد: هرچقدر نيروي انساني آموزش وپرورش توانمندتر باشد مي تواند سرعت انجام تحول را تسريع ببخشد.
وي از اجراي طرح تعالي مديريت مدرسه در 5900 مدرسه در سال گذشته آموزش وپرورش خبر داد و افزود: يک مدير توانمند با ثابت ماندن ساير ارکان آموزشي مي تواند به ارتقاي کيفيت ‌آموزشي کمک شاياني کند و در اين راستا
سياست هاي ارتقا مديريت آموزشگاهي و تمرکززدايي اتخاذ شده است تا بتوانيم علاوه بر توانمندسازي نيروها شاهد خلاقيت در روش ها و عملکردها باشيم.
وزير آموزش وپرورش تأمين و ارزشيابي از محتواهاي آموزشي و اعتبارسنجي کتاب هاي جديدالتأليف را از کارکردهاي زيرنظام برنامه درسي و وظايف سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي برشمرد و تصريح کرد، ادارات آموزش وپرورش استانها و معاونين پژوهشي آنها مي توانند با احصاي نظرات، پيشنهادات و انتقادات معلمان نسبت به کتابهاي درسي ، آموزش وپرورش را از ظرفيت علمي آنها در اعتبارسنجي و تأليف کتابها بهره مند کنند.
عضو کابينه تدبير و اميد با بيان اينکه تصميمات در آموزش وپرورش همواره بر مبناي پژوهش هاي علمي صورت مي گيرد خاطرنشان کرد: تصميم گيري فردي ، غيرعلمي و بدون کارشناسي سبب اتلاف سرمايه در سازمان مي شود و معاونين پژوهشي در استانها حلقه واسط بين ستاد آموزش وپرورش و مناطق و مدارس و معلمين هستند که مي تواند در اعتباربخشي و کيفيت بخشي برنامه ها ، آموزش وپرورش را کمک و ياري دهند.
فاني با بيان اينکه سامان دهي نيروي انساني در سال تحصيلي جديد نقطه عطفي در تاريخ آموزش وپرورش مي باشد گفت: برپايه گزارشات استانها مدارس در سال تحصيلي 95-94 با وضعيت بهتري نسبت به سال هاي قبل بازگشايي شد.
وي افزود: آموزش وپرورش با جديت و بر مبناي نقشه راه ، در پي اجرايي کردن سند تحول بنيادين که از دغدغه هاي مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهور است ، مي باشد و در برنامه ششم توسعه و در شوراي برنامه درس ملي که رياست آن پس از سالها به عهده وزير آموزش وپرورش واگذار شده است آن را دنبال مي کند تا بتواند منشأ خدمات خوبي براي آموزش وپرورش فراهم کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن