تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بافت‌های فرسوده عاملی برای پیشرفت در علم معماری نوین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بافت‌های فرسوده عاملی برای پیشرفت در علم معماری نوین
فرسودگی بافت‌های شهری اگر چه امروز چهره شهر را فرتوت و کهنه نشان می‌دهد ولی آن را عاملی برای پیشرفت در علم معماری نوین می‌توان یافت.

بافت‌های فرسوده عاملی برای پیشرفت در علم معماری نوین
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بافت‌های فرسوده دارای معضلات تقریبا یکسان در شهر هستند، اما راهکارهای جلوگیری از فرسودگی این بافت‌ها بنا به نوع آن متفاوت است که ابتدا نوع بافت مشخص و سپس راهکار لازم اتخاذ می‌شود.


** حفظ هویت تاریخی شهر با احیاء بافت‌های تاریخی


بافت‌های تاریخی شهرها از مهمترین فضاهای با ارزش شهر بوده که علاوه بر ویژگی‌های معماری و شهر سازی، دارای ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی هستند که حفظ احیا و معرفی آنها موثر در حفظ هویت ملی و تاریخی است.


**بافت‌های فرسوده تهدیدی برای شهرها


موضوع بافت‌های فرسوده و پایدار کردن بافت‌های قدیمی شهر یک مساله اصلی در حوزه مدیریت شهری است در همین راستا با توجه به بازسازی، بافت‌های فرسوده تهدیدی بالفعل و بالقوه برای شهروندان محسوب می‌شوند.


**احیای بافت‌های فرسوده موضوع مهمی در توسعه شهرها


عزم و اراده ملی که در جهت نوسازی و احیا، این بافت‌های فرسوده در شهر وجود دارد زمینه تکامل در این موضوع را به بهترین نحوه فراهم کرده است که احیای بافت‌های فرسوده امروزه موضوع مهمی در توسعه شهرها محسوب می‌شوند.


سهیلا صادق‌زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهر سازی و معماری در این باره می‌گوید: سلسله جلسات بررسی و تبادل نظر در خصوص ساز و کار اجرایی مصوبه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر در ظهر تهران در دو نوبت با حضور نمایندگان ادارات کل، وزارت صنعت، معدن، تجارب، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، سازمان انرژی‌های نو، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دفتر تدوین مقررات ساختمان برگزار شد که به موضوعاتی از جمله گردآوری مطالعات و سایر موسسات و مراکز دانشگاهی در خصوص ساختمان‌های موجود و جدید الاحداث و لیست موضوعات مورد استفاده در انرژی‌های نو در فرآیند کلی ساخت و ساز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


**تبلور جلوه‌های متمایزی از معماری‌ها در بافت‌های فرسوده


بناهای ساخته شده بر اساس اصول معماری سنتی باعث ایجاد و بررسی ویژگی‌هایی از جمله شناخت نوع مصالح، سبک، دوره ساخت، تزئینات معماری و جلوه‌های متمایزی از معماری ایرانی شهرهای مختلف می‌شود که این امر علاوه بر ایجاد هویت مستقل برای شهرها، آنها را به مکانی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

راهکار کاهش تلفات جاده‌ای چیست؟
سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد/آمار قربانیان به 7 نفر افزایش یافت/آب شرب برخی نقاط ایلام قطع است+فیلم وتصاویر
قصه پر غصه کوتاه قدان بلند همت + تصاویر
الزام حضور تمام دستگاه‌ها در پروژه هرندی
لزوم افزایش 3 برابری هشدار سیستم‌های سریع زلزله در تهران
لزوم ایجاد اشتغال بر تکمیل چرخه برنامه ریزی





۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن