تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836658307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجنه به ما حمله می‌کنند/ همه باید به جهنم برویم/شفا می‌دهم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

گفت‌وگو با رئیس عرفان حلقه اجنه به ما حمله می‌کنند/ همه باید به جهنم برویم/شفا می‌دهم بخشهایی از گفت‌وگوی تفصیلی ماهنامه عصر اندیشه با محمد علی طاهری موسس فرقه عرفان حلقه منتشر شد.
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بخشهایی از گفت و گوی تفصیلی ماهنامه عصر اندیشه با محمد علی طاهری موسس فرقه عرفان حلقه را در ادامه می خوانید. متن کامل این گفت و گو به زودی منتشر خواهد شد. شما فرضیه ای را مطرح و تحت مدل «عرفان حلقه» روی افراد مختلف اجرا کردید. اگر نظریه خود را به عنوان یک فرضیه علمی مطرح می گردید و برخی اندیشمندان را در حوزه ها و کمیته های مختلف مثلا کمیته کلام و فلسفه، عرفان، کلام جدید و... گردهم می آوردید و یافته ها و آموزه های تعقلی را به داوری آنها می گذاشتید، شاید جا داشت حتی محققین علمی از شما دفاع می کردند، اما وقتی فرضیه ای که هنوز به مقام اثبات نرسیده و در مرحله آزمون و خطاست، اجرا می شود، موضوع خیلی فرق می کند. شما در سیر نظور عرفان حلقه یک تغییراتی داشتید. من می خواهم وارد مباحثه نظری با شما بشوم، چون در بحث علمی، می توان برای شبهات تعیین تکلیف کرد. شما گفته اید تمام اموری که در حلقه ها برای رهرو اتفاق می افتد، ناشی از رحمانیت عام الهی توسط کارگزاران الهی (یعنی همان شبکه شعور کیهانی) است. این کارگزاران چه ویژگی های خاصی دارند که دیگران قبل از شما به آنها علم نداشتند یا در فحوای سخن انبیا و قرآن کریم نبوده است؟ عاملی است که اسمش را کارگزار گذاشتیم، ولی این اسم را ندارد. شما بفرمایید مثلا درباره روح، آیا امکان اینکه روح با هر کسی در تماس قرار بگیرد هست یا نیست؟ - اگر روح باشد، امکان عقلی اش هست. با هر کسی؟ امکان عقلی نه! می خواهم ببینم امکان استنادی و امکان اینکه چنین چیزی جاری است. امکان این هست یا نیست؟ در بخش دیگر این مصاحبه از قول طاهری آمده است: یک نظریه پرداز باید مطالب خودش را بگوید، مطالبی که قرآن فرموده، مشخص است. روایات مشخص است. من باید حرف خودم را بزنم. از ابتدا بنای این کار را نداشتیم، اما بعد که ما آمدیم حرف زدیم، یکی گفت آقا اینها اعتقاد به فلان ندارند! یکی هم گفت اعتقاد بهمان ندارند! من گفتم آقا! شما می گویید من نماز نمی خوانم؟ این هم مقاله من راجع به نماز. گفتید که به حجاب اعتقاد نداریم؟ این مقاله من راجع به حجاب. به قدر وغدیر و رمضان و حج و فلان اعتقاد نداریم؟ من مقاله هایم را دادم. 70 مقاله من در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ شده است، از آیینه عاشورا و... از 120 مقاله من 50 مقاله منتشر نشده که خیلی چیزها را روشن می کرد. این حرف های منتقدان مسئولیت های جدیدی را به عهده من گذاشت. این بحث ها باعث شد من به حوزه دین و قرآن پا بگذارم. من اصلا مطالعه قرآنی نکرده بودم، چون بحث تخصصی است. من همین جوری آمدم جلو و حرف هایم را گفتم. فهمیدم واقعا ما یک رحمانیت داریم. آنچه که من از رحمانیت عام گرفتم، مفهوم «رحمان» است؛ بسم الله الرحمن الرحیم، این رحمان، مفهوم حلقه های رحمانیت عام الهی است. آن چیزی که برای من مکشوف شده، اینهاست. امتحان هم می کنیم. بعد، کم کم توضیح دادم. حالا کجا، یادم نیست. من نظرم را می گویم، این شما هستید که باید بروید و ببینید که کلام من با قرآن مغایرت دارد یا ندارد؟ ما این کار را کردیم. مگر می شود یک چیزی را به زور با چیز دیگر تطبیق داد؟ من الان دارم آیه را برای شما می خوانم، هیچ کس نمی تواند بگوید که ارتباط با روح برای هر کسی ممکن نیست. وی درباره نقش و وظیفه شیطان می گوید:من خودم به اعتقاد خودم ابلیس هم جزء ملائک بوده و جزء کارگزاران بوده است. اینها هم کارگزار هستند. سنخیتشان با ابلیس این است که این از جنس آتش است، آن هم از جنس آتش است. سنخیتشان با یکدیگر این است که هر دو هم جنس هستند، ولی این از درون کار می کند، ابلیس از بیرون کار می کند. جفتشان کارگزارند، در این بحثی نیست. جن وقتی پایش به میان می آید که ما تخلفاتی کرده باشیم، یا منظورهایی داشته باشیم که اگر لازم شد من برایتان یک توضیح اجمالی می دهم. اما فلسفه آتش چیست؟ فلسفه آتش این است که ما خاک هستیم و خاک شکل پذیر است. در خاک امکان رشد هست، مخصوصا اگر با آب مخلوط بشود و گِل بشود، شکل می گیرد، شکل درست و حسابی پیدا می کند، اما شکل پایداری ندارد. مثل این می ماند که شما کتابی خواندید، اما تا از شما امتحان گرفته نشود، معلوم نمی شود که چقدر یاد گرفته اید. زمانی این گِلی که درست شده، شکل گرفته تا در معرض آتش قرار نگیرد، شما نمی توانید حملش کنید یا به عنوان یک کوزه در آن بریزید و با آن کار کنید. بنابراین، باید در معرض آتش قرار بگیرد که همان ابلیس است. این خاک است، با آب شکل می گیرد. آب هم حالا تعریف کردیم. من آنچه که دریافت کردم از فلسفه آب و خاک و باد، گفته ام. حالا فلسفه وجودی آتش که ابلیس باشد، این است که این موجود را به پختگی برساند و آزمایش کند و شرایط آزمایش و... برای او فراهم کند. پس دو گروه می شود: یک گروه می شود ابلیس که از آن شیاطین بیرون می آیند، یک گروه می شود اجنه. جنس هر دو گروه از آتش است و هر دو عامل پختگی ما هستند، اجنه هم عامل پختگی هستند. بخشهای دیگر این گفت و گو را در ادامه می خوانید: - شما شیطان را هم کارگزاری در همین شبکه می دانید؟ بله، کارگزار می دانیم. هرکس یک کار انجام می دهد، کارگزار است. شما در صفحه 16 جزوه تشعشع گفته اید که بالاخانه خیلی از افراد عادی در اجاره مهمان های ناخوانده است. معنی این جملات چیست؟ ما در معرض آلودگی هستیم، آلودگی ها قصوراتی است که خودمان داریم و مثلا صدمه رساندن به تجلیات الهی است، گناهانمان، مسائل مختلف من دون اله مان. یکی از مهمترین حملاتی که به ما صورت می گیرد، در قبال بحث «من دون الله» است که از نظر ما بحث خیلی مهمی است: اجتناب از من دون الله. وقتی که من دون الله در زندگی ما می آید، مورد حمله قرار می گیریم. از طرف شبکه منفی با غیرارگانیک ها؟ شبکه منفی جداست. «انا ارسلنا الشیاطین علی الکافرین» (مریم / 83) کفر، پوشاندن حقیقت است. هرکس که در هر جا و به هر شکلی، حقی را بپوشاند کافر است. شما در صفحه 49 همان جزوه نوشتید به محض اینکه گفتن یک ذکر را شروع می کنید، حمله شروع می شود.... نه! ما دو جور حمله داریم. انگیزه اش دوتاست. یکی این است که ما می خواهیم به سوی کمال برویم و بدون حمله به کمال رفتن ما معنی نمی دهد. این یکی قصورات من است، من نمی خواهم به سمت کمال بروم، قاصر هستم. مثلا می روم به سمت من دون الله. «و من یعش عن ذکر الرحمان نقیض له شیطانا فهو له قرین» (زخرف/ 36). این یک قانون اساسی است: هرکسی که از رحمانیت من غافل بشود، من خودم شیطان را بر او می گمارم که با او نزدیک باشد. این شیطان کدام است؟ یک شیطان اولیه: اگر ابلیس باشد که آن از روز اول بوده و همیشه با ما هست. این شیطان، «شیطان ثانویه» است. همین که گروه موجودات غیرارگانیک است. حالا به من حمله ور می شوند. این تفسیر را هیچ کس در منابع اسلامی نگفته است... حالا ما می گوییم. ردش کنند، اصلا فلسفه خلقت جن را نگفتند. مشکل این است. شما تفاسیر را مطالعه کرده اید؟ من نه، چی گفتند؟ من به شما توصیه می کنم تفسیر المیزان ذیل آیه ششم سوره جن و خود سوره مبارکه جن را که بحث روایی دارد، مطالعه کنید... شما مختصرش را در دو خط به من بگو. چون شفاها اینها را با من بحث کردند و گفتند. در جای دیگری گفته اید که «هیچ کدام از آنها یعنی امامان، این ادعاهایی که الان ما برایشان داریم، نداشته اند. شما در روایات دیده اید که امامی گفته باشند که معصوم هستند؟» اول و آخر مسائلش را باید بیاورید. سوءتفاهمات از همین جا شروع می شود. (فایل صوتی مربوط را می شنوند) من که اصلا یادم نیست این چه زمانی بوده و چی بوده است. ولی یک بحث هست که من راجع به مکانیزم معصومیت صحبت کردم. احتمال زیاد این به آن ارتباط دارد. البته حالا اینکه گفتند ما معصوم هستیم، نگفتند. حضرت موسی می گوید من اشتباه کردم، مرا ببخش! حضرت ابراهیم طلب استغفار می کنند. همه اینها جای خودش، ولی برای اینکه شما بدانید ما معصومیت را قبول داریم، یک مکانیسمی هست که من برای شما توضیح می دهم. در واقع اخلاق در عرفان را می خواهم توضیح بدهم. ضمانت اجرایی اخلاق، زمانی است که باطن برای ما آشکار می شود. مثلا من چه زمانی به شما ظلم نمی کنم؟ زمانی که بدانم نفس واحده است که توضیح دادم. زمانی که بدانم که همه، هرچه که هست، تجلی الهی است و این چیزی است که ائمه علیهم السلام، چون این ادراک را دارند، نمی توانند ظلم کنند. یعنی پشتوانه شان ادراکشان است. مکانیسم اینکه چرا معصومیت وجود دارد، به دلیل این است که به این ادراک رسیدند، درک تن واحده هستی. از این باب نمی توانند ظلم کنند، نه اینکه قابلیت ظلم کردن نداشته باشند. من اکنون فیلمی درباره زیارت مشهد به شما نشان می دهم. می گویید: «شما آنقدر در تکاثر غرق شدید که به مقابر می روید. برای چی می روید؟ یکی بحث برج و بارو است، دیگر اینکه می رویم آنجا تا از رده ها کمک بخواهیم! این مصداق شرک نیست؟» من خدمت شما عرض کردم که ما رابطه ای که داریم این است که طلب آمرزش کنیم. اینجا هم بحث در سوالی است که از من می شود. کسی می پرسد مادر من مرده، نرفتم قبرش را درست کنم. گرفتار بودم من در رابطه با سوال ایشان جواب دادم که خودت را سرزنش نکن. درست کردن قبر ایشان عمده نیست. عمده این است که ما برایشان طلب بخشش و آمرزش داشته باشیم. دعا کنیم درگذشتگان بروند به زندگی خودشان برسند. این مساله که حالا توبروی به قبرشان برسی، اصل ماجرا نیست و فرع ماجراست. البته در کلام شما به گونه ای دیگر آمده است. مثلا شما گفته اید که اکنون شما هم خدای مجسم هستید. الان همه پسرش هستیم. همه فرزندش هستیم... نه، نه، اینها اینجوری نیست. عین کلمات شما را من خواندم... منظور این است که ما به عنوان یک تجلی الهی در جایگاه خودمان، خلق هم می کنیم. اکنون من این را خلق کردم. ما در جایگاه خودمان با چیزی که در اختیار ما قرار داده شده، کار خدایی می کنیم. با تجلی الهی سروکار داریم و خودمان حاصل یک امر مقدس هستیم. به «نفخت فیه من زوجی» (حجر/ 29) اشاره کردم. حتی در یک جایی صحبت از بیت الله می کنیم. منظور این است که ما تقدس وجودی مان را درک کنیم. خودمان را دست کم نگیریم و ارزان هدر نکنیم، و گرنه موضوع این نیست که ما خداییم. من در دادگاه هم گفتم، هیچ انسانی در طول تاریخ نگفته من خدا هستم. در قسمتهای دیگر مصاحبه نیز مطالبی از قول وی آمده که به اختصار عنوان می شود: عزرائیل مجموعه ای است از قوانین، نه موجودی مستقل
من عرفان نخوانده ام، اما فکر می کنم معنی «شاهد» همان «انسان- خدا» است
اگر کسی می تواند روی تخت میخ دار بخوابد، نشانه اشتیاق عرفانی اوست
من سیر کرده ام و طی طریق نموده ام، اما نه سیر و سلوک کلاسیک
به نظر من حضرت سلیمان اشتباه کرد، مثل اشتباهاتی که دیگر انبیاء در سیر کمالی دارند
می خواستم دنیای روان شناسی را دگرگون کنم
فایده زیارت قبور ائمه این است که به آنها بگوییم جذب روزمرگی ما نشوند!
هرچه اعضا حلقه بیشتر رشد می کنند، حملات موجودات غیرارگانیک به من بیشتر می شود
کسانی که با عرفان حلقه درمان نمی شوند، تخلف دارند
99 درصد مردم آلوده اند و همه باید به جهنم برویم
شیاطین جن و انس به ما حمله کرده اند
ادیان چند هزارساله، نتیجه عملی نداشته اند
موجودات غیرارگانیک «شیطان ثانویه» هستند که به ما حمله می کنند
عرفان حلقه موجودات غیرارگانیک را دفع می کند
تعریف من از کافر فرق می کند. هرکس حقی را بپوشاند، کافر است
من در ژاپن از آموزه های «ریکی» و طب «آیورودا» استفاده کردم
ما ارواح را دور می کنیم و من اسرار حق را می گویم
هرکس فکر کند من منجی هستم، تصورش باطل است
اکثر حاجی ها بعد از حج خسیس می شوند!
در بسیاری از آیات و روایات باید تجدیدنظر کنیم
من براساس رحمت عام الهی شفا می دهم
شیطان درخت آگاهی را به انسان معرفی کرد. او تضاد را آموزش داد


 


چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن