تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805108129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازي اقتصادي براي ايران اجبار است، نه گزينه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۶ب.ظ)
آزادسازي اقتصادي براي ايران اجبار است، نه گزينه موج - يک کارشناس اقتصادي تصريح کرد: امروز نقطه اميد اقتصاد ايران براي خروج از رکود، بخش خصوصي و آزاد‌سازي اقتصادي است که بايد منسجم و همگن باشد؛ اين يک گزينه براي اقتصاد ايران نيست، بلکه يک اجبار است.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد ليلاز، کارشناس مسائل اقتصادي، اظهار کرد: امروز سياست پولي دولت انقباضي نيست؛ چرا که رشد 23 درصدي نقدينگي در اقتصاد رشد بالايي محسوب مي‌شود.
به گفته او، طبق آمار‌ها مصرف متوسط مواد غذايي در 10 سال گذشته 26 درصد به‌طور متوسط کاهش پيدا کرده است و امروز به‌طور متوسط هر شهروند ايراني در هر 11 روز يک ليتر شير مصرف مي‌کند.
به اعتقاد ليلاز، ماهيت رکود و بحران اقتصادي در ايران هنوز به درستي شناخته نشده است و نکته اصلي بحران فعلي اقتصاد کشور، فروپاشي تقاضاست. از سوي ديگر در سال 1390 معادل 119 ميليارد صادرات نفتي و 100 ميليارد واردات کالا به کشور داشتيم اما 11 درصد قدرت خريد کارگران نسبت به دستمزد‌شان کاهش پيدا کرده است.
اين کارشناس اقتصادي در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت که اکنون حدود 100 ميليون مترمربع مسکن شهري بدون مشتري داريم که ارزش آن حدود 200 هزار ميليارد تومان است؛ اين ميزان به اين زودي‌ها مصرف نخواهد شد و رونقي را حداقل تا چهار سال آينده ايجاد نخواهد کرد و رکود فعلي اولين رکود درون‌زا در اقتصاد ايران است.
وي با اشاره به اينکه شرايط فعلي اقتصادي فرصتي براي حضور بيشتر بخش خصوصي در اقتصاد است گفت: اگر تا يک دهه آينده دولت قادر نباشد بدون درآمد‌هاي نفتي اقتصاد را اداره کند بخش خصوصي در ايران تبديل به يک «موضوع» مي‌شود. در 20 سال گذشته خصوصي‌سازي در ايران يک ژست بود اما وضعيت فعلي را بايد فرصتي براي بخش خصوصي بدانيم.
اين کارشناس اقتصادي همچنين تصريح کرد که بيشتر راه‌حل‌هايي که براي حل مسائل اقتصادي در ايران ارائه مي‌شود، راه‌حل‌هاي سياسي است تا اقتصادي؛ به عنوان نمونه اين‌که يارانه‌ها را قطع کنيم يک راه‌حل سياسي است يا اين‌که مي‌گويند قيمت حامل‌هاي انرژي بايد افزايش يابد در چارچوب راه‌حل‌هاي سياسي است.
به اعتقاد ليلاز بهترين راه، براي شکستن رکود فعلي مراجعه کردن به مردم و بخش خصوصي است و امروز نقطه اميد اقتصاد ايران براي خروج از رکود، بخش خصوصي و آزاد‌سازي اقتصادي است که بايد منسجم و همگن باشد؛ اين يک گزينه براي اقتصاد ايران نيست، بلکه يک اجبار است.
اين اقتصاددان اظهار کرد: در بهترين حالت در سال‌هاي گذشته بين سه تا پنج ميليارد دلار جذب سرمايه‌گذاري خارجي اتفاق افتاده است که بعيد به نظر مي‌رسد با توافق صورت گرفته حتي وضعيت قبلي برسيم که البته بيشتر اين سرمايه‌گذاري‌هاي در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن