تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805752759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران ظرفيت ترانزيت 15 ميليون تن کالا را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۱ب.ظ)
مديرکل ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در گفتگو با موج: ايران ظرفيت ترانزيت 15 ميليون تن کالا را دارد موج - مدير کل تعرفه و ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: کشور ما در شرايط رکود اقتصادي نيز ظرفبت ترانزيت 15 ميليون تن کالا را دارد.
محمد جواد عطرچيان در گفتگو روابط ايران و ترکيه در بخش حمل و نقل داراي سابقه و قديمي است و سالانه 180 هزار وسيله نقليه از سه مرز سرو، رازي و بازرگان بين دو کشور تردد مي کنند.
وي گفت : در حال حاضر به دليل مشکلات داخلي که کشور ترکيه دو مرز رازي و سرو بسته هستند وکاميون هاي ايراني نمي توانند از آن ها تردد کنند.اما مرز بازرگان _ گولبولاق کماکان باز است و تردد وسايل نقليه بين دو کشور از طريق اين مرز انجام مي شود.
عطرچيان افزود : روزانه 700 تا 800 دستگاه وسيله نقليه از مرز بلزرگان عبور مي کنند مرز در حالت عادي است و مدت زمان انتظار نيز وجود ندارد.
مدير کل تعرفه و ترانزيت سازمان راهداري تصريح کردد: از آنجايي که دولت نقشي در تعيين قيمت حمل بار ندارد، کرايه حمل بار بر اساس نوع کالا و مقصد توسط صاحب کالا و شرکت حمل و نقل کرايه را تعيين مي شود.
عطرچيان افزود : البته مشکلات به وجود آمده در کشور ترکيه و به خصوص ماجراي آتش زدن کاميون هاي ايراني در ترکيه، بر روي قيمت کرايه هاي حمل و نقل نيز تاثير گذاشته و کرايه حمل و نقل بر اساس نوع کالا و کاميون 10 درصد افزايش داشته است.
عطرچيان به مسيرهاي موازين اشاره کرد و گفت : سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در حال بررسي مسيرهاي جايگزين هستند اين مسيرها ايران _ آذربايجان – گرجستان_ درياي سياه و بلغارستان،ايران _ آذربايجان _گرجستان _ درياي سياه و بندر کنستانتين در روماني و ادامه آن به اروپا، ايران _ آذربايجان _ داغستان _ روسيه _ بلاروس _ لهستان و آلمان، ايران
ارمنستان _ گرجستان _ درياي سياه و ادامه آن به بلغارستان را در شرق کشور و بالا درياي خزر شامل مي شوند.
وي تاکيد کرد : در حال حاضر هيچ کدام از اين مسيرهاي جايگزين قابل رقابت با مسير ترکيه نيستند و مسير ترکيه مسيري امن و مطلوب براي عبور کاميون هاي ايراني است همانطور که مسير ايران نيز مسيري مناسب براي کاميون هاي ترکيه است ؛ بنابراين از آنجايي که هر دو کشور براي تردد به خاک يکديگر نياز دارند پيش بيني مي شود بتوانيم به هدف گذاري روساي جمهور هر ايران و ترکيه براي دستيابي به تجارت 30 ميليارد دلاري بين دو کشور ظرف مدت 3 سال دست پيدا کنيم.
محمد جواد عطرچيان به موج گفت :در سال گذشته ميزان ترانزيت کلا از مرزهاي زميني و آبي کشور حدود12,3 ميليون تن کالا بوده و همچنين در شش ماه اول سال جاري نيز 6,2 ميليون کالا به کشور ما ترانزيت شده است و 50 درصد اين ميزان سوخت و فرآورده هاي نفتي و 50 درصد بقيه نيز کالا بوده است.
عطرچيان گفت: اين توان در سازمان راهداري وجود تا دارد تا علاوه بر تحقق رقم ترانزيت سال پيش اين رقم را حتي 5 تا 10 درصد افزايش دهيم.
وي تاکيد کرد: تحريم ها موجب شدندن تا مسير ايران گران شود و پيش بيني مي شود با لغو شدن تحريم ها در سال 2016 قيمت ترانزيت از مسير ايران نيز کاهش يابد.
عطرچيان در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص تفاوت آمار ترانزيت کالا در دوران رونق با دوران رکود اقتصادي تصريح کرد: طي 15 سال گذشته چه در دوران رکود و چه در دوران رونق ترانزيت کشورمان روندي رو به رشد داشته است.آمارها نشان مي دهد که در طول 20 سال 1374گذشته از سال 1374 که رقم ترانزيت کالا 400 هزار تن بوده در سال 1393 به 12.3 ميليون تن کالا رسيده است و اين خود نشان دهنده روند رو به رشد بوده است. وي پيش بيني کرد در سال آينده ميزان ترانزيت کالا از مرزهاي ايران به 13 ميليون تن کالا برسد.
عطرچيان گفت: به نظر مي رسد رقم ترانزيت کالا در دوران پساتحريم بيشتر از آن چيزي باشد که پيش بيني شده است زيرا در دوران پسا تحريم سوئيفت و ال سي آزاد شده و روابط اقتصادي ما با کشورهاي ديگر نيز افزايش پيدا مي کند.
عطرچيان گفت: وضعيت سياسي کشورهاي منطقه و گرفتاري هايي که در حال حاضر نيز در همسايه هاي ما وجود دارد مي توانند تاثير بسيار زيادي بر روي ميزان ترانزيت کالا بگذارند.
مدير کل تعرفه ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: زير ساخت ها و امکانات در بخش ترانزيت تا حدي است که کشور ما اين ظرفيت را دارد تا با وجود تحريم ها هم 15 ميليون تن کالا را داشته باشد.
عطرچيان تصريح کرد: از آنجايي که عرضه و تقاضاي کالا توسط کشورهاي سوم انجام مي شود تاثيرگذاري ما در امر ترانزيت کم است و ما بايد امکاناتي را فراهم کنيم که مدت زمان و هزينه هاي ترانزيت در کشور ما کاهش پيدا کند تا تجار و بازرگانان کشور هاي ديگه ترغيب شوند تا کالاهاي خود را از کشور ما ترانزيت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن