تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان مداخله دولت در قيمت گذاري سنگ آهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۴ق.ظ)
عضو کميسيون اقتصادي مجلس خواستار شد پايان مداخله دولت در قيمت گذاري سنگ آهن موج - يک عضو کميسيون اقتصادي مجلس خواستار توجه به حقوق سهامداران بازار سهام و خودداري از تصميماتي شد که زيان سرمايه گذاران در بورس را سبب شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسن نژاد، نماينده مرند و جلفا، با اشاره به نامه 4 وزير ارشد کابينه به رئيس جمهور در خصوص بحراني شدن وضعيت بورس گفت: اين نامه که در قالب اعلام خطر عنوان شده في نفسه اقدام مناسبي بوده است،اما بايد به اين نکته توجه داشت که برخي از تصميم گيري هاي همين وزرا در سقوط سنگين شاخص هاي بورس اثر گذار بوده است.
اين نماينده مجلس از جمله اين تصميمات به اصرار وزير نفت به رشد شديد قيمت خوراک گاز پتروشيمي ها يا بخشنامه کاهش دستوري قيمت گندله اشاره کرد و گفت: در زمستان سال 93 بارها در خصوص رشد شديد قيمت خوراک به دولت هشدار داديم، اما؛ متاسفانه قيمت خوراک واحدهاي پتروشيمي ها چندين برابر افزايش يافت و نتيجه آن کاهش قابل ملاحظه سود و ارزش بازار اين شرکت ها و بي اعتمادي سرمايه گذاران به بازار سهام شد.
وي همچنين يادآور شد: دو سالي است که براي شرکت هاي توليد کننده سنگ آهن بزرگ کشور که بورسي هم هستند بهره مالکانه سنگين بابت بهره برداري از معادن خودشان تعيين شده در حالي که در زمان واگذاري در بورس، اين معادن در اختيار آن ها و پروانه بهره برداري هم بنام خودشان بوده و اين کار خلاف قانون معادن است.
اين عضو فراکسيون بازار سرمايه خانه ملت، کاهش دستوري قيمت گندله را يکي ديگر از عوامل افت سنگين بازار سهام خواند و گفت: هنگامي که وزير صنعت نامه اي را درباره بحراني شدن اوضاع بورس امضا مي کند، لازم است که به تبعات برخي تصميم گيري هاي خود هم توجه نمايد؛ چرا که کاهش دستوري قيمت گندله به گواه کارشناسان بازار سرمايه سبب افت مجدد قيمت هاي سهام شرکت هاي چادرملو و گل گهر که زيان سنگيني را در سه ماهه اخير تحمل کرده اند شده و خواهد شد و همچنين سرمايه گذاري جديد در اين بخش را که جزو گلوگاه هاي زنجيره توليد فولاد کشور است با مخاطره مواجه خواهد کرد.
حسن نژاد در برابر اين سوال که هنگامي که کشور در شرايط نامناسب اقتصادي قرار دارد، دولت چه چاره اي جز ورود به برخي از مسائل از جمله قيمت گذاري دارد، گفت: دولت بايد براي برون رفت از رکود برنامه ريزي براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي و اجراي اصل 44 قانون اساسي داشته باشد و لذا لازم است اول تکليف خود را در مورد خصوصي سازي قبلي روشن کند. اين که شرکتي در شرايط خاصي به مردم واگذار شود و سپس با اعمال انواع هزينه ها به آن ها، سبب کاهش سود آوري و زيان سهامداران شويم به صلاح نبوده و نهايتا سبب زيان سهامداران و بي اعتمادي سرمايه گذاران به دولت و بورس خواهد شد.
وي ضمن ابراز خرسندي از ورود رياست جمهور براي حل مشکل نرخ خوراک پتروشيمي ها که منجر به عقب نشيني اوليه وزارت نفت در اين مورد شده است، همچنين خواستار رفع نگراني از سهامداران سنگ آهني به عنوان دارندگان حدود 10 درصد از ارزش بازار سهام شد و ايجاد ثبات و امنيت اقتصادي را مهم ترين اولويت براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي و ايجاد اشتغال مولد در کشور دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن