تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821277918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصاحبه ای از صحبت پیرامون اشتباهات گذشته و اهداف آینده


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

کمپانی مایکروسافت، در شروع نسل جدید، با معرفی نامناسب کنسول جدید و ایجاد محدودیت هایی از جمله ضروریت آنلاین شدن کاربران طی 24 ساعت، عدم پشتیبانی کنسول از بازی های دست دوم به دلیل وجود سیاست DRM و اجتناب مایکروسافت از فروش کنسول بدون کینکت، باعث شد که فروش Xbox One نسبت به کنسول رقیب یعنی PS4 به شدت عقب بیفتد. اگر چه این محدودیت ها در طی زمان برداشته شدند (یا مثل قفل DRM هرگز به این کنسول راه نیافتند) اما بسیاری از طرفداران، نسبت به کمپانی مایکروسافت نا امید شدند که البته آقای فیل اسپنسر مصمم است که اعتماد این گیمر ها را دوباره بدست آورد. طی پنل 2015GeekWire Summit آقای فیل اسپنسر، طی صحبت هایی گفت که کمپانی مایکروسافت به دلیل نوع رونمایی از Xbox One و محدودیت هایی که برای این کنسول قائل شد، بسیاری از طرفداران وفادار خود را از دست داده است.  "ما اعتماد طرفدارانمان را زمانی که می خواستند تصمیم نهایی خودشان را بگیرند، از دست دادیم. محصولی که ساخته بودیم، وسیله ای برای خودمان بود یا گیمر ها؟ زمانی که این پرسش به ذهن مردم خطور کرد، باعث شد به اطرافشان نگاه کنند. قدرت جعبه ما، لاین آپ بازی ها، قابلیت microtransactions و هر ویژگی دیگری که وجود داشت، بخاطر این مسائل ناپدید شد. مشتریان به شرطی یک کنسول را تهیه می کنند که تصور کنند آن محصول برای لذت بردن آن ها ساخته شده، نه اینکه سازندگان فقط یک بسته بهتر و کاربردی تر ساخته باشند."

البته آقای فیل اسپنسر، نسبت به موقعیت کنونی Xbox One اعماد به نفس کامل دارد اما همچنان در برخی از کشور ها، نسبت به این کنسول، تصورات غلطی وجود دارند. به عنوان مثال، طی ملاقاتی که آقای فیل اسپنسر با مدیر های فروشگاه GameStop داشت، متوجه شد که همچنان پس از گذشت 2 سال، برخی از مشتری ها هنوز نمی دانند که کنسول Xbox One قادر به اجرای بازی های دست دوم است!  "فقط برای شفاف سازی اعلام می کنم که کنسول Xbox One از روز اول قادر به اجرای بازی های دست دوم بود. این تصور های غلط از آن جایی می آید که مصرف کنندگان فقط پنج ثانیه به بِرَند (نام تجاری شرکت) و شعار آن دقت می کنند و دیگر موضوع را دنبال نمی کنند. آن ها برای مطالعه آن چه که در ادامه می گوییم، وقت نمی گذارند. بدست آوردن مجدد اعتماد مشتری و پاک کردن ذهنیت بد آن ها نسبت به یک محصول، فوق العاده دشوار است." زمانی که درمورد ایمان او بر شکست کنسول PS4 در آینده پرسیده شد، وی پاسخ داد : "راستش مطمئن نیستم. درمورد طول این نسل که اطلاع دارید... سونی با نسبیت بسیار بزرگی از ما جلوتر است و محصول بسیار خوبی هم دارد. البته جدا از این موضوع که من عاشق لاین آپ و بازی هایی خودمان هم هستم. "

او درمورد تیم اکس باکس و از بین رفتن روحیه کارکنان بعد از دیدن بازخورد های منفی مشتری ها نیز توضیح داد : "زمانی که در مقام جدیدم شروع به کار کردم، یکی از بزرگ ترین چیز هایی که به اندازه کافی متوجش نبودم، تاثیر بزرگ لانچ کنسول برروی تیم اکس باکس در Redmond بود. خواندن بازخورد های کاربران در وبلاگ رسمی، سایت ها و اکانت توییترم آسان است؛ با این کار، در زمینه نوع تفکر کاربران نسبت به بِرَند اکس باکس و عملکرد خودمان، اطلاعاتی بدست می آورم. اما تیم ردموند، در زمان عرضه کنسول، به اندازه جامعه خارجی، ضربه خورد. من برروی صندلی خودم نشسته ام و به سازمانی از هزاران انسان فکر می کنم در حالی که تو (به عنوان یکی از اعضای تیم اکس باکس) آن پایین، در سازمان هستی. برخی از کلمات و اقدامات مدیر ها، همه کار هایی که شما در طول سه سال گذشته انجام داده اید، آن شب ها و آخر هفته هایی که اضافه کاری می کردید، را بر سرتان خراب می کنند! به طوری که از خودتان می پرسید : ((اصلا چرا به این شغل مشغولم؟! چرا انقدر سخت کار می کنم در حالی که چندتا حرف احمقانه، موقعیت محصول ما را بیشتر از هر زحمت دیگه ای که برای ساختش کشیده ایم، تغییر می دهند؟!!))" بنابراین، او سال گذشته را صرف جلب اعتقاد کارکنان تیم اکس باکس کرد. بله، جذب توجه مشتری مهم است اما چگونه می توان به چنین کاری دست زد در حالی که خود تیم اکس باکس به فعالیت های خود ایمان ندارند؟! وی در ادامه توضیح داد : "کاملا صریح با تیم صحبت کردم. برایشان توضیح دادم که در چه موقعیت هستیم و توانایی ـمان برای انجام کار ها مثل شکست سونی، بسیار حیاتی بود. در این 18 ماهی که به عنوان مدیر اکس باکس فعالیت کردم، دیدم که فعالیت روزانه اعضای تیم، فراتر از تصوراتم است! هر باری که می نوشینم و یک محصول را بررسی می کنم، اعضای تیم با شگفت و لذت وارد می شوند! در این زمان، من تحول و نوآوی را در تیم میبینم؛ افرادی که با خوش حال کردن کاربران انگیزه می گیرند و توانایی خوش حال کردنشان را هم دارند! به نظرم تیم پیشرفت بزرگی می کند. یکی از نتیجه های تلاش سرسختانه آن ها، قابلیت Backward Compatibility بود. ما اصلا نمی دانستیم که ساخت شبیه ساز امکان پذیر باشد. بنابراین پروژه را آغاز کردیم و چند مهندس حرفه ای متوجه شدند که چگونه از PowerPC به X86 بروند و کد های بازی را تبدیل کنند. در نهایت به نتیجه رسید. بنابراین من هرگز توانایی تیم خودم را زیر سوال نمی برم. هدف ما شکست کمپانی سونی نیست؛ بلکه از جذب حداکثر تعداد مشتریِ ممکن، انگیزه می گیریم."

ساعاتی بعد از این مصاحبه، یکی از کاربران از اد پرسید که آیا به همین زودی شکست در نسل هشتم را قبول کرده اند؟! وی پاسخ داد : "تیم ما به صورت 100% نسبت به تبدیل کردن Xbox One به یک کنسول گیمینگ فوق العاده متعهد است. بازی ها، سیستم عامل و شبکه اکس باکس لایو، مرکز توجه ماست. چشم انداز بلند مدت اکس باکس، مربوط به رقیب ها نیست، بلکه درمورد گیمر هاست." این مصاحبه و صحبت ها بسیار صادقانه و رک هستند، حتی برای انسان صادقی همچون فیل اسپنسر. اگر واقعا انگیزه تیم اکس باکس، بجای پیروزی جنگ شرکت ها، جلب توجه مشتریان باشد، در نهایت بهترین اتفاقات برای کنسول Xbox One و به طور کلی برند اکس باکس رخ می دهد!  با توجه به گزارش های مرداد ماه، کنسول Xbox One حدود 10 میلیون نسخه به فروش رسیده در حالی که کنسول PlayStation 4 با فروش 25.3 بر بازار گیمینگ آمریکای شمالی، اروپا و آسیا تسلط کامل دارد! البته مقدار فروش ذکر شده برای Xbox One مربوط به کنسول های ارسال شده برای فروشگاه هاست، و ممکن است که فروش اصلی کمی کمتر از آن باشد. طی هفته های آینده، کمپانی مایکروسافت طی گزارش مالی خود، آمار دقیقی از میزان فروش Xbox One به اشتراک خواهد گذاشت. نظر شما چیست؟ حدس میزنید که این کنسول تا کنون چه مقدار به فروش رسیده باشد؟!





3 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن